Utlandsflytt

P

PRE

Vad krävs för att få ta med katten utomlands till annat EU-land exempelvis Italien? Och vad krävs för att sen få ta med katten hem till Sverige igen?
 
Sv: Utlandsflytt

Jag känner en som flyttade från Italien till USA med katten...det krävdes bara vaccinationer. MEN varje land har sina egna regler för in/utförsel av djur. Så endera kontaktar du veterinärmyndigheten i det land du ska besöka eller deras ambassad i Sverige. Det står på Jordbruksverkets sida.
 

Liknande trådar

Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 052
Senast: Bison
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 643
Senast: Sel
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
807
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp