Utmaning: november = billig månad

Sv: Utmaning: november = billig månad

Jag kan bara konstatera att denna månaden blev den dyraste på länge,men matkostnaden är lite,så det är ju bra :)
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Många bäckar små :)

Hoppas själv på ett minskat matkonto denna månaden. Men det ser bra ut än så länge. Finns mat hemma för hela veckan men blir en liten handling imorgon då jag måste ha lite bakgrejer till efterrätten jag ska fixa till stallfesten på lördag. Det är knytkalas så alla tar med något.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Jaha, då var det roliga över och mina pengar är slut.
Igår fick jag tanka bilen igen och idag har jag vaccinerat valpen.
Kvar på kontot: 28 kr, så jag fick ta till ICA-kortet för att betala helgens matinköp.

Det startade med lite drygt 3200 kr och målet var att de skulle räcka åtminstone hela månaden men det gjorde det alltså inte.
Såhär fördelade sig inköpen under månaden.

Bensin: 1118 kr
Mat: 1154 kr
Apotek, vård och hundvård: 793 kr
Gåvor: 200 kr

Skillnaden mot en vanlig månad var att jag tankade flera gånger på mitt VISA-kort istället för bensinkortet (inte tid att åka till "rätta" macken). Jag hade lite mer sjuk- och hundvårdskostnader än vanligt. men annars har jag verkligen inte köpt något onödigt och tycker att det har gått bra även om pengarna inte räckte hela månaden.

Tack för stödet :) Hoppas det går bra för er andra. Vad säger ni, ska vi köra en månad till?
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Jag gav upp:o:p

Hela månaden blev alldeles för dyr för mig, då jag fick för mig att handla julklappar, beställa sängkläder, göra julklappskorgar, bjuda in på fest, fick erbjudande om att köpa älgkött, började baka en massa av rastlöshet mm.

Vågar inte ens räkna på det, men det blev en dyr månad och kanske bättre att haka på nästa månad istället..
 
Senast ändrad:
Sv: Utmaning: november = billig månad

Jag är på för dec,denna månaden har jag hittills bränt ca 15000 och då har jag inte betalt räkningarna än :crazy:
Men bilen är nu lagad och ua bes,valparna reg,vacc och chippade,mat finns och den större valpen har en gedigen garderob :o:love:
Och dom nya dubbdäcken ligger i garaget i väntan på snö i större mängd.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Klart vi ska köra en månad till! :) Jag ska dock föra kassabok också.

Denna månaden var helt okej för mig, har tom 1300-1500 över att sätta in på sparkontot :)
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Jag är gärna på från och med måndag då jag får pengar igen :) Får normalt CSN denna månad sen pyttelite i december..blir skoj :crazy:
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Hur kan du veta det? Neddragningar?

Japp, min avdelning ska bort. Sen kommer det ev bli nån sorts lucka/luckor som gör att en eller ett par åtminstone kan dra oss fram på vik. Jag har ingen större panik, just nu iaf. Det är inte förhandlat och klart än, men att min avdelning ska bort är helt klart.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Sånt är livet :) Det är åtminstone inte min pappa som är död.

Kanske blir det kämpigt ett tag, eller så blir det inte. Ekonomiskt kommer det inte gå nån nöd på mig :)
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

*kl*

Jag hakar på i december också - förvisso lever jag alltid billigt under den månaden om man jämför med andra då vi inte byter julklappar men jag ser klart en positiv effekt på matkontot utan att ha snålat alls. Bara två besök hittills på personalrestaurangen också. Så jag har säkert sparat in flera hundra i veckan!

Fast det kan hända att jag lånar pengar i december och investerar i företaget, har inte riktigt bestämt mig än. :o:d
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Bor otroligt billigt så kan enkelt strama åt ordentligt +att jag kan fp ekonomisk hjälp från annat håll om det skulle behövas. Väldigt, väldigt skönt :)
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

KL
Inga inköp idag så jag har mina 28 kr kvar. Fick lönespec igår och det såg inte riktigt så illa ut som jag hade befarat, pga utbetalning av retroaktiv lön, beredskapsersättning mm. Kul att flera vill köra en månad till!
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

kl

Blev lite shopping i Ullared i fredags. Mest julklappar och lite ska mina svärföräldrar ha att ge barnen så får tillbaka lite pengar. Blev tops, en tvål och bomullsrondeller från hushållskontot.
Blev hästprylar för mina födelsedagspengar och mannen min fick sin trisslott och vann tillbaka pengarna dubbelt upp.
Liten handling till efterrätten jag bjöd på igår på stallfesten men inget annars.
Imorgon kommer nästa matkasse. Har inte behövt köpa någon mat alls för att fixa lunch denna veckan. Vi har fått över varenda dag.
stallhyreräkningen kom innan, 1221 kr så den betalas ikväll. Köper hem lite frukostmat imorgon.

Inga kläder, skor eller annat nu på en vecka så har sparat en femhundring denna veckan. Annars går det väl på den summan ungefär på en vecka för sånt. Lägger nog dom pengarna på CSN.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Imorgon blir det Ullared för julklappsshopping!
Mindre roligt är att innan dess blir det "Operation" på sjukhuset hos tdl. Ska dra ut en illasittande visdomstand inkl sy..detta kommer gå på 3887 kr. Jippi!
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

KL
Inga inköp idag så jag har mina 28 kr kvar.

Och idag handlade jag på ICA_kortet så samma 28 kr finns på kontot. Imorgon kommer lönen, då blir det en massa överföringar hit och dit så får vi se vad som finns kvar sen.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Man blir inte fet av att vara sjukskriven i alla fall. Har dock börjat att arbeta 25% idag.

Så min inkomst för kommande veckor ser ut följande sätt

Efter räkningar är betalda så har jag 4436 kronor kvar + 600:- från loppisförsäljning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp