Bukefalos 28 år!

Utmaning: november = billig månad

Sv: Utmaning: november = billig månad

Kl
Vad pengar man gör av med... Denna månaden har jag förvisso dels varit Ullared och dels köpt kattmat för 5-6 månader. Men ändå. Har gjort av med 4420:-, och då är räkningar eller bensin inte inräknade. Men tror inte jag behöver köpa så mkt mer den här månaden.
Har ändå bara haft ett par hundra i "onödiga kostnader", som julmarknad, hyrfilm och lite nya blommor.

Hänger på även i december!
Förvisso ska julklappar införskaffas då. Köper julklappar till rätt många, men brukar försöka ge så många som möjlig någon form av upplevelse istället. Dels tycker jag det är roligare och dels sprider det ut kostnaderna lite.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

kl

Går fortsatt bra här.
Veckohandlade idag och det gick på strax under 400 kr. Helt okej till 4 pers!
Andra matkassen kommer dock idag, dom har redan dragit sina 549 kr. Men det är helt klart värt pengarna. Vi har fått undan till lunch dagen efter från varenda middag. Väldigt skönt att ha den klar också för den delen.

Måste köpa en sadelgjord till longergjorden men kollar på begagnat för den känns så onödig att slänga ut nästan 400 kr för en sån.

Fortsätter att försöka att inte köpa massa onödigt. Blir dock någon mer födelsedagspresent till sonen.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Jag är gärna på nu i december. Förrutom att julen och julklappar då bara MÅSTE få finnas kvar trots deltagande.

Har gemensam ekonomi med min sambo. Betalat räkningarna idag (14200 ca) och har autogirona kvar (1100 kr ca). När autogirot är draget och sparandet nu låst på konto, har vi runt 16000 kvar på kontot - men dessa pengar måste räcka till julklappar och julfirande, så jag misstänker att det blir väldigt tajt.

Vårt största bekymmer är alla "oförutsedda utgifter" som dyker upp under en månad, som dessvärre slukar mellan 10-20.000 kr varje månad. Förstår inte hur det går till.. :meh:
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

KL

Så trillade lönen in och var ganska stor pga lönehöjning retroaktivt. 6000 till sparkontot och 6000 till mig.
I de 6000 till mig ingår soppa, skoning av två hästar, mat till mig och katterna och kattsand. Typ.

Rensar hemma och säljer av hästprylar jag inte använder. Senast idag har jag sålt ett par transportskydd för ungefär samma som jag köpte dem för. Härnäst står pannband på kö för att bli sålda och två schabrak som är superfint skick men inte passar min sadel. Ja, och ena hästen är ute på annons också, men hon säljs bara till rätt person, om hon säljs.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Så härligt när man kan slänga in en rejäl summa på sparkontot. Det kan jag inte göra nu pga sjukskrivningen, men jag tar inte på sparkontot i alla fall!
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

*kl*

Jag fixade november med 14 kr kvar :D

Igår kom lönen. Det firade hästen med att åka akut till veterinären :banghead:
3700:- på veterinär och medicin, det ingick ju inte i budgeten alls... Tror jag får ge alla jag känner varsin Dumlekola och en kram i julklapp. :meh:
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Surt med veterinärbesök :(

Händer inte så mycket här. Satte in 10 000 på sparkontot och alla räkningar är betalda. Ska bara betala för mitt pendlarkort i mitten på nästa månad (960:-). Handla mat i helgen.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

*kl*
När räkningarna är betalda och alla olika överföringar har gått till höger och vänster kommer jag ha c:a 3200 kr kvar på lönekontot igen. Tanken är att det ska räcka till jul... så får vi se hur det går :) Vi köper inga julklappar i vår familj så den delen är jag inte så bekymrad för. Lycka till alla!
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Ska spara undan en tusenlapp iaf. Räkningarna är betalda och så mycket julklappar kommer det inte bli. Ev någon/ några.
December lönen kommer ju tidigt med:)
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

170 kronor igår till julklapp och idag 100 kr till läkarbesök. Sålde dock prylar igår för 182 kronor på Tradera. Så julklappen är betald kan man säga!
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

:) Bra att sälja på Tradera. Jag har sålt en del på sistone. Fast köpt lite med:sneaky:
Måste räkna med bensinpengar och matpengar. Fast frysen är full med mat så det borde klara sig ett tag.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Jag ska försöka göra bokslut och omstart i morgon när månaden är slut. :)

Eftersom min ekonomi flyter in och ut i företaget så är jag konstant förvirrad över vad jag ska räkna. :D

Men jag har betalat av 5000 kr vilket är en tredjedel av en skuld till en släkting så jag är nöjd med månaden - jag har sparat en hel del på okynnesköpen på personalrestaurangen och haft en nästan godisfri månad så jag känner mig nöjd.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Bra kämpat ghost!! Ja, jag minns problemet med företag och anställning det blir ständigt komplicerat :)
Jag tog ett djupt grepp i plånboken och köpte mat för nästan 800 kr, inget särskilt egentligen men vi köper ju det vi vill ha och jagar inte extrapriser.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

KL
I tisdags fick jag och fyra kollegor sparken, helt väntat, väntade bara på officiellt beslut. Uppsagda from nyår, tre månaders uppsägningstid. Arbetsbefriade mars. Sen får vi ut semesterdagar i pengar. Jag har nån månad.
Well, tungt på ett sätt, men sånt som händer.

I onsdags blir jag uppringd av en vän och det hela slutar med att jag ska åka på två veckors gratissemester i Thailand :O Åker på onsdag.

Inget av det så bra för plånboken, men känns ändå som de kompletterar varandra rätt bra.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Vad tråkigt att höra :(
Hoppas det löser sig snabbt med ett nytt jobb!

Vad roligt med en resa :)
Det är sånt man får unna sig ibland även om det kom spontant. Du betalar ju dessutom inte allt själv.
Hoppas du får det riktigt bra!
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Här går det bra :)
Kollade kontot igår och vi har över hälften av pengarna kvar på kontot och eftersom det gått halvvägs så är det ju precis enligt planen.

Någon mat har jag knappt handlat sen vi började med matkasse. Det blir så mycket mat över att det räcker till lunch dagen efter.
Så har bara handlat frukostmat i princip.

Har inte köpt några kläder eller annat onödigt. Någon kaffe på stan har det blivit och utemat en gång. Känns helt ok.
Måste köpa en grimma med reflexer på till hästen så han är lättare att hitta i mörkret när han ska in på kvällarna. Det är becksvart ute för dom kommer alltid in sent på kvällarna. Så slipper man leta ihjäl eftersom dom många ggr inte står och väntar vid grinden.
Eventuellt blir det en säck mat till honom med, men det ser ut som den ska räcka månaden ut.

Kommer köpa någon mer present till sonen som fyller år på söndag. Har bara köpt 3 st småsaker.
Han ska troligtvis få en egen tab. Det är hans enda intresse. Eller så får han den vid jul. Har hittat en bra för en tusenlapp.
Tösens alla julklappar är klara i princip.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Hur går det med budgeten govänner? Håller den fram till jul? Jag har inte riktigt kunna hålla i pengarna, har nu ungefär 600 kr kvar på kontot. En del av pengarna behöver gå till en julblomma till min mamma så det ser inte helt optimalt ut :)
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Jag ligger lååååååååååångt under än så länge,bara handlat för 653:-.
All julklappar klara så inväntar nu månadens räkningar.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Jag vet inte hur man ska se det? Jag har precis investerat över 70 000 i företaget och planerar att borra bergvärme under nästa år (utgift som inte stannar under 100 000) så på något sätt känns det som jag kör åt andra hållet... :D :o :confused:

Men ja - trots allt har jag inte köpt mer än någon enstaka frukost på lunchrestaurangen och denna månad har jag inte shoppat någonting alls än även om en festivalbiljett ingår i budgeten. :p
 

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp