Bukefalos 28 år!

Utökat ansvar på jobbet, ska sluta snart .. Hur göra?

engill

Trådstartare
Har precis blivit tillfrågad på jobbet om jag vill vara ansvarig över en del av intranätet hos oss. Det kommer inte ta upp mycket tid utan jag kommer mest vara behjälplig när personal har frågor, vid introduktion för nyanställda etc. Det som krävs då är dock att jag går en utbildning så att jag är uppdaterad om vad som händer på företaget, totalt tar denna utbildning ungefär 3 dagar. Kruxet som blir är att jag kommer åka bort under en längre tid i vår (3 månader ungefär) och sedan bara jobba kvar över sommaren innan jag börjar plugga (inget arbetsgivaren vet än). Är det "fult" av mig att ta emot utbildningen och ta på mig ansvaret när jag kommer sluta "snart"? Både utbildningen och ansvaret kommer vara en mycket bra merit för mig på ett så här stort bolag.

Vad tycker ni och vad hade ni gjort?
 
Hmm.. jag hade nog pratat med ag om mina planer innan jag tackade ja eller nej. Speciellt om jag vill kunna använda ag som referens i framtiden.
 
Har precis blivit tillfrågad på jobbet om jag vill vara ansvarig över en del av intranätet hos oss. Det kommer inte ta upp mycket tid utan jag kommer mest vara behjälplig när personal har frågor, vid introduktion för nyanställda etc. Det som krävs då är dock att jag går en utbildning så att jag är uppdaterad om vad som händer på företaget, totalt tar denna utbildning ungefär 3 dagar. Kruxet som blir är att jag kommer åka bort under en längre tid i vår (3 månader ungefär) och sedan bara jobba kvar över sommaren innan jag börjar plugga (inget arbetsgivaren vet än). Är det "fult" av mig att ta emot utbildningen och ta på mig ansvaret när jag kommer sluta "snart"? Både utbildningen och ansvaret kommer vara en mycket bra merit för mig på ett så här stort bolag.

Vad tycker ni och vad hade ni gjort?
Jag hade utan tvekan tackat ja. Varken som arbetsgivare eller arbetstagare kan man med säkerhet veta hur framtiden blir. Dina planer kan komma att ändras, och det kan din arbetsgivares också. Ta chansen när du får den!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 1. Min chef verkar inte kunna skriva ett arbetsgivarintyg, tim-antalet ser inte ut att stämma. På två av månaderna ser det ut att vara...
Svar
0
· Visningar
639
Senast: emma74
·
Skola & Jobb Jag har ett kontorsarbete idag. Jag har pluggat i två år för att kunna arbeta med min arbetsuppgifter. Dock hade jag ingen erfarenhet av...
2
Svar
29
· Visningar
3 802
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 141
Skola & Jobb Jag har bestämt mig för att jag ska plugga. Jag har just tackat nej till ett bra heltidsjobb eftersom jag vill plugga upp mina betyg så...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 968
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp