utrustning i lite.. speciella.. färger

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: utrustning i lite.. speciella.. färger

Men är dom verkligen bra om man som jag har problem med höfterna pga reumatism?

Kan inte rida i "vanlig" westernsadel då dom är för "breda"....

Alltså är barbackaridning numera en utopi :(

Min är väldigt lik en 'vanlig' sadel, men sedan finns de ju dem i stil med Knights bomlösa och de kanske vore något?

Ja de är mer än bekväma :love:
Fast kanske inte bra om man har dåliga höfter...

*Lån*
Kolla vad jag hittade!
Länk
Kanske inte världens roligaste färger, med snyggt att sätta på täcket:d

Någon måtte driva med mig! Jag är helt övertygad om att jag fått ett utskick från h**ks om ett täcke med sådan svansrem, men jag hittar det inte på hemsidan:o

jo hööks hade täcken med sån fläta i blått och rött. Men dom kanske är slut? Finns säkert i affärerna

usch! sånna där ser ju helt gräsliga ut :p
som om man hade ett gardinomfång på hästen

Nä! Så där ska det se ut!
Jag skulle t.o.m. kunna tänka mig att sätta tofsar längst ner på bakkanten av täcket:d Och kanske något läcker kantband längs med hela magen:d :d

:rofl: Jag har ganska speciell smak:angel:

Ja men sedan matchar ju hästen gardinerna i vardagsrummet:rofl:

Men är det inte sådana där krusiduller på något av TM's täcken? Jag klarar mig nog utan dem, whatsoever :p

hhmmmmm..... Där gav du mig en idé:idea:
Jag kan ju offra gardinerna till ett täcke:devil:

Nej, kanske inte, men i alla fall... De är såååå bekväma <3 :D

:rofl: :rofl: :rofl:
;'D Vilken underbar idé! Det kanske vore något, jag som köpte ny gardiner så sent som igår... Vad sägs om ett svalt sommartäcke i tunttunttunt lila satin? :D

LILA SATIN!!!!! ÅÅÅH!!!

jag ska offra min vita filt till min häst, den ska bli ridtäcke. billigt med ridtäcke i fleece för 15 spänn. fanns dock inga fräsiga färger kvar. nåväl, nu får jag ännu en anledning att rykta honom kliniskt ren ;)

Eller varför inte ta en riktig teddyliknande pläd och sy om till hästtäcke, halsen kantad med lurvig vit ludd osv....
Så här kan det se ut (dock lite litet i storleken...).;)

normal_Ludvika%20004-liten%7E0.JPG

ska lätt köpa en mörk filt och brodera "PRINCE MERLIN" stort över rumpan, ett som vi kan ha som ridtäcke när det inte behövs reflexer längre :D

Helt jättefint är det, men det skulle aldrig hålla som täcke, inte ens att sätta på det, tror jag :p ^^'

men det är ju såå synd om era hästar som måste gå runt med rosa träns o gamla filtar och allt?? det är endå djur, ha så lite som möjligt och spöka inte ut dom som julgranar!

Tror inte vår ponny bryr sig om att hennes träns och schabrak går i rött.
Däremot trivs hon med den uppmärksamhet hon får från folk då både barn och vuxna när hon har sitt röda träns.
En extraklapp eller klining och ibland en godisbit är inte helt fel låter hon hälsa.
1c6.jpg

mvh El och Zonis

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
925
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka