Utrustning strl X-full

Sv: Utrustning strl X-full

Jag måste återigen få rekomendera Skara Hästsport.
Även om de inte har så mycket prylar på sin hemsida så kan de fixa precis vad du vill ha.
De är kunniga och trevliga och skickar varorna hem till dig så slå dem en signal om du inte hittar något i närheten av dig.

Det som heter "Globus" har jag, och jag tror till och med att jag köpte det i x-full på granngården hemma, kostade inte mer än 300:-

Jag tog bort pannbandet och satte käkremmen i de övre ringarna, som på en grimma, som har spännen under nosen, typ de flesta läder grimmor, om man gör så så behövs det inget pannband!

Mitt är ljusbrunt och faktiskt riktigt snyggt!

nej sorry det står inget på det vad jag har sett heller.. skall syna det i eftermiddag när jag skall ut till hästen...

Jen80 skrev:
Varför ska det vara så förbaskat svårt att få tag på? :crazy:

Var köper ni andra er utrustning? :confused:
Jag är i akut behov av lite saker, men inte tusan hittar jag det.
Bara en sån sak som att hitta ett träns i rätt storlek, utan att bli ruinerad...hopplöst.
Och benskydd?
Lindor? (4 m räcker inte till Misses älgben...:crazy: )

Tips tack!
Gärna som kan köpas på nätet ;)

Orkar inte läsa hela tråden, kanske någon annan som tipsat om det redan, men men..

Tro det eller ej men PonnyPrakt har JÄTTESTORA grejer, typ shire osv. Kolla där :)

*kl*

Fast ibland undrar jag hur det är med denna märkeshysteri..

Jag har en del saker kvar efter min förra häst i storlek XFULL...

Jag har satt grejorna på nätet, men inte fått ett enda svar....

jag tycker det är svårt att hitta saker i xfull som är någorlunda snyggt.. o sen inte kostar multum.

vad har du för saker då?
om du vill så får du gärna pm:a

Har samma problem.
Skitsvårt att hitta snygga träns i xfull.
Men det är lättare att hitta utr till Herman än Moses som har xxfull:crazy:

det går det med=)
nu har jag tur att det flesta i xfull passar=)
+ att jag har rätt så mycket grejer nu
fattas bara ett charismaträns=)

köpte idag ett globusträns för 270 kr i xfull
om du går in på deras sida är det det första tränset fint o trevligt...
jag köpte det i svart.

Ibland blir man trött.
Sist när det shoppades en lädergrimma i Xfull så är den 1 cm större än fullgrimman jag har hemma. I övrigt är dom lika:smirk:

Jenny - Du behöver INTE mer prylar!!!

/Snuffsan som flyttat innehållet i Jennys sadelkammare.

Är det någon som vet någon affär (gärna på nätet) som har billiga (inte b*rjes) och slitstarka täcken i 165. Känns så onödigt att köpa dyraste täckana som hagkompisen ändå tuggar upp. Köpte senast ett av h**ks dyraste täcken bara för att de va de enda som fanns i 165. Men de är väl uppätet om 3 dar då bara svansskyddet är kvar fast de ligger på marken....:crazy:

Tipsa mig gärna :)

Ojoj :eek:
Jag har också X-full till XX-full på mina saker, men jag visste inte att en 4 m linda skulle kunna vara för liten! Shit! Är ni säkra på det??

Liknande trådar

Utrustning Behöver köpa nya benskydd till valacken och behöver tips då jag inte hittat några som jag tycker har det jag söker. Jag vill ha...
Svar
11
· Visningar
1 517
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har precis skaffat mig en Nordsvensk Brukshäst, och han kommer behöva storlek X-full i träns/grimmor. Jag provade Hööks... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 343
Senast: Lydia
·
S
Utrustning Har nyligen skaffat mig en ridtravare. Han är en äldre herreman, snäll och väldigt lätt att hantera, en riktigt äkta gentleman skulle... 2
Svar
23
· Visningar
2 702
Senast: Elina-a
·
M
Utrustning Jag har en 2 eller 3 åring på ingång. Behöver lite hjälp med tips på utrustning. Vill ha kvalitée så det får gärna kosta lite mer. Har...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: EmelieR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka