Bukefalos 28 år!

Utställnings tråden

Sv: Utställnings tråden

Ja samma här, kollade lite på Janita's men det skulle ha blivit så fruktansvärt dyrt och när jag inte vet om hon kommer gilla utställning eller inte så känns det smidigare att sy ett eget för en spottsyver även om det kanske inte blir lika snyggt som ett proffsigt sytt skynke men det är ju inte det som ska bedömas som du sa ^^

Nej det är fördelen med husisar, de har ingen standard att följa utan huvudsaken är att de är proportionerliga och välskötta i bra hull i stora drag :D
 
Sv: Utställnings tråden

Imorgon smäller det! Håller du ihop, Smulis? :D blev det nåt burskynke? Jag får tyvärr stryka oss från söndagen hos Snrf, så ser extra mycket fram emot Uk! Bara torrshampot jag beställde i onsdags har hunnit fram, Sixten är jätteren och fin i pälsen så jag vill inte riktigt bada honom, men han luktar lite skog... :p
 
Sv: Utställnings tråden

Haha ja än så länge är jag ganska lugn ^^ men det är nog värre i morgon, Luna blev i alla fall badad och fönad igår så gott det gick iaf :D magen och kragen var huvudsaken så inte de är lockiga. Jag har också fått reda på att det är ytterligare 2 långhåriga husisar förutom våra två och ja burskynket blev färdigt så småningom, tog mig i kragen förra helgen och gjorde färdigt det sista ;) I stort sett allt är nerpackat och klart också, ska kolla igenom det en sista gång så jag inte har glömt något xD

Håller tummarna att schampot hinner fram, är de rena i övrigt så känns det ju inte så kul att behöva bada dom så roligt är det ju inte direkt :D
 
Sv: Utställnings tråden

Haha, härligt! Vad duktig du är som fönar också, det har jag aldrig orkat. :o spännande, vet du om det var någon till hane? Det låter ju som om du har allt under kontroll, då börjar jag oroa mig för mig själv nu istället. ;) det hann fram tack och lov! Och det luktar mumma :d nej jag tänkte så också, badar honom gärna så sällan som möjligt. Dessutom har han så mycket päls att han inte torkar över natten. xD
 
Sv: Utställnings tråden

Haha ja hon är så ullig i pälsen under magen och kragen så annars lär det se ut som om hon har legat med papiljotter i pälsen xD

Ja det var en hane och en hona, hanen var röd (solid) och honan svartsilvershaded. Jag har inga stora förhoppningar dock men det är skönt att komma iväg i alla fall så man någon gång lär sig hur det går till på ett ungefär i alla fall ;)

Härligt att det kom fram! blev verkligen i sista minuten :D får nog ha det i åtanke också längre framöver om det blir aktuellt med utställning igen och det blir två tätt inpå varandra, Luna gillade INTE att bli badad och skrek i högan sky ^^ men det gick ändå över förväntan fast jag hade hellre badat henne i en mer bekväm höjd så man slapp stå böjd hela tiden får fnula lite på det tills nästa gång.
 
Sv: Utställnings tråden

Haha vad tjusigt det låter. :D Attans, då blir vi som bäst tvåa då. :p Herr Lillhuvve lär inte slå ut nån som han ser ut nu, haha. Om inte den andra hanen är fruktansvärt ovårdad eller nåt sånt, men det tvivlar jag på. Men det är förvånansvärt kul att komma sist också. :D

Sixten var livrädd för schampot. Det är en sån där sprejflaska som hårsprej är i, så det pyser en hel del om den. Men det verkar funka helt okej, skogsdoften är borta åtminstone. Sambon fick hålla honom utsträckt så sprejade jag fort som fasen. Han skulle nog uppskatta det mer om han fattade att det var istället för vatten. Haha stackars Luna, inte är det lätt inte. :D Det kan nog bli bättre med vanan, här är det mycket mindre pipande nu och han flydde bara till badrumshyllan en gång senast. Håller med om arbetshöjden, jag är alltid helt ledbruten dagen efter. Funderar på om att ställa ett bord i badkaret, men då lär det ju bli ännu mer vatten överallt. :p
 
Sv: Utställnings tråden

Haha mer buke-power åt folket ^^ Vi får väl hoppas på en repris i Rasbo, att båda blir nominerade då också om vi kommer med :D
 
Sv: Utställnings tråden

Haha ja hur läckert vore inte det. :D

kl
Vilken dag. När jag såg vår(enda) konkurrent var jag tvärsäker på att vi skulle bli tvåa, hade ju ställt in mig på att ha en grävlingskatt efter Norrköping. Men undrens tid är visst inte förbi, hon gillade den andra hanens päls och färg mer men Sixten var mer harmoniskt byggd. Så 1:a långhårig hane och NOM på det, och i panelen mötte vi ingen mindre än Luna. :D Vi förlorade med 2-1, men det var ingen överraskning direkt. :love:
Bilder från panelen:
Det_gick_bra_anda_Sixten_blev_1_a_langhariga_huskatt_hane_och_nominerad_till_panel.jpg

19249_1380993854.jpg

25960_1380993850.jpg

71060_1380993848.jpg

I övrigt hade Sixten sin sämsta utställningsdag hittills, han hatade allt. Fräs och morr. Han låter bara illa, men det känns ändå sådär. Förhoppningsvis var det för att det var så kort mellan Norrköping och idag, och nu är ju inte nästa förrän i januari så han har tid att vila upp sig.

Hur gick det tillslut MissFideli? Nyfiken här! :D
 
Sv: Utställnings tråden

Ja men eller hur! det måste ju bli en favorit i repris :D

Åja Sixten är bra snygg han också så han hade lätt kunnat slå Luna ^^ men jag vet hur det är, får man höra något negativt så fortsätter det att mala i huvudet på en även fast man vet att nästa domare kan ha en helt annan åsikt och vem vet nästa gång kanske det blir Sixten som tar hem BIS ;)

Kul med bilder på snyggingarna! :love:
 
Sv: Utställnings tråden

Inga röster i panelen tyvärr, men han fyllde 6 månader samma dag så han hade ju inte så mycket att komma med. Men han skötte sig, huvudsaken!! Kallas för övrigt Sixten :p
 
Sv: Utställnings tråden

Ställ en eller två plastbackar upp och ner i badkaret/duschen så hamnar ni på en lämplig arbetshöjd. Då slipper dessutom katten stå i vattnet ni spolat bort.

Även Smulan visade upp sig i Ljungbyhed vilket resulterade i ett CAC och hon var även uppe för nomineringen men gick helt rätt inte till panelen. Är väldigt nöjd med henne.
 
Sv: Utställnings tråden

Smart tips dock funkar det nog inte förrän Luna är mer "badvan" nu försöker hon smita så fort tillfälle ges i princip :D

@MissFideli
Synd att det inte blev några röster men han har säkert tiden för sig då han är så ung fortfarande, hoppas på bättre tur nästa gång :)

@Linta
Är det okej om jag lånar (hrm "snor" bilderna på Luna ?) ^^ skulle vara kul att ha dom som minne från hennes första utställning =)

*KL*
Har blivit lite ändrade planer, funderar på att ställa Luna i Sollentuna i november också om vi kommer med, passar på att hälsa på min moster och morbror på en gång och övernattar där så man slipper åka i ottan ;)
 
Sv: Utställnings tråden

Absolut, låna på! Vad roligt att du fick mersmak! Vi hoppar nog Birka, han ska få lite ledigt nu så hoppas vi att humöret är lite bättre nästa gång. :p men hon som har Dag Otto ska dit, så lite konkurrens blir det ändå! :D

MissFideli, trist att det inte gick hela vägen. Men det ser ju onekligen ljust ut för framtiden när han inleder karriären med nom! Mycket vackert smeknamn också :D
 
Sv: Utställnings tråden

Tackar! ^^

Ja jag kan inte tänka mig att det kommer gå lika bra en andra gång men det är bra att träna henne så hon blir mer och mer van vid hela den miljön, efter det blir det däremot uppehåll till Rasbo lite julledigt måste man ju ha ;)
 
Sv: Utställnings tråden

kl*

Tänkte titta in med lite utställnings resultat och hittade den här tråden, förstog ingenting när jag såg mina egna katters bilder i den :o Var visst min gamla användera som skapade den här tråden :o (såg inte att den var såhär gamal).

Men var med min Luna på show i helgen (två shower en per dag), numera kastrerad och var det här hennes första utställning som en sådan. Det slutade med 2x CAP, 2x NOM, 2x BIS :D
 
Sv: Utställnings tråden

Hjälp mig med en sak!
Jag ska ställa Malla och Bonnie på utställning i början av november. Uppfödaren tycker jag ska ha 2 burar för säkerhets skull. Vågar man ha dom ihop? Om man tar med så man kan dela? Eller ska man gardera sig? Det blir första utställningen med båda, ingen av dom visar nått agressivt beteende mot varandra ens vid stress.
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 497
Senast: cili
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
834
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
612
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 793
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp