Utställnings tråden

Sv: Utställnings tråden

Nu är Bonnie anmäld till Järvas utställning i Haninge den 21 juli. Hoppas vi får vara med, blanketten kommer tyvärr in sent och jag har mailat Järva om det. Uppfödaren åker med henne, jag jobbar. Malla är inte i skick att åka, så henne väntar jag med.
 
Sv: Utställnings tråden

Kl

Vi är på väg hem från SW i Norrköping, resultatmässigt var det väl ingen höjdare, 6/6, men med fin kritik och Sixten har skött sig super. Och som en sa, en sjätteplats på SW innebär ju i princip sjätte snyggaste långhåriga husiskillen i Sverige. :D
 
Sv: Utställnings tråden

Malla och Bonnie är anmälda till Alfakattens utställning i Täby den 3/11 och sen ska vi till Åbo den 23/11 och hoppas på ett utländsk cert till Malla. Vill ha henne till IC innan hon kastreras efter nästa kull.
 
Sv: Utställnings tråden

Ja det var jätteskönt, han har ju skött sig tidigare, men det var ju trots allt bara tredje gången så jag vågade(vågar) inte förutsätta något. :p nu siktar vi på UK 5/10 och SNRF 6/10. UK har kategoriutställning, så med söndagen fri passar vi på att prova WCF igen, ska bli kul att tävla om annat än bis.

Håller tummarna för dina tjejer! Är det Finland som är lättast att ta sig till från Stockholm eller är det nåt annat som gör att du vill åka dit?
 
Sv: Utställnings tråden

Tack detsamma!! Skulle också vilja testa nån WCF.
Ja, jag tycker det. Istället för lååång bilresa till Norge, åker vi båten till Finland. Då får dom vara lösa i hytten på natten. Blir ju lite krångligare med t.ex rabiesvaccin och pass förstås, men ändå.
 
Sv: Utställnings tråden

Då lär vi träffas där, Luna är också anmäld till UK den 5/10 och i torsdags fick jag bekräftelsen *nervööööös* :D Lär gå åt pipsvängen ändå men någon gång ska ju vara den första ^^
 
Sv: Utställnings tråden

Ja men gör det! Det är ju ändå lite skillnader i tävlingsmomentet, även om de inte är enorma. Ah, vad smart! Det är ju ingen mening att åka med Sixten, men det blir väl förhoppningsvis en med stamtavla någon gång. :p
 
Sv: Utställnings tråden

Japp det är första gången för oss båda så jag är skitnervös rent ut sagt :D Hon är en långhårig huskatt ^^
 
Sv: Utställnings tråden

Oh vad spännande! :D Tror UK kommer vara jättebra att börja på, litet och bra liksom. Jag har ju i och för sig varit lika förvirrad alla gånger, oavsett storlek, men ändå. :D Och vad roligt med en till husis! Då lär vi ju hamna i samma burrad till och med. ^_^
 
Sv: Utställnings tråden

Ja sen är det nära och bra också ^^ Den hålls ju på min gamla skola så man lär känna sig hemma där så det är något positivt i alla fall :D Ja kanske burgrannar också t.o.m. om det nu inte är fördelat på kön också men ser du en extremt förvirrad människa där någonstans vid burraden med en svartsmoke långhårig huskatt så är det jag xD
 
Sv: Utställnings tråden

Ah, men det är smart! Jag gjorde så första gången också, om katten nu skulle flippa så är det nära hem liksom. Ja visst, ska bli spännande att se om det blir några fler också, förhoppningsvis några till i alla fall. Om inte är du garanterad ett bis, Sixten är ful som stryk för tillfället. :D Haha jag ska hålla utkik! Är taggad som sjutton redan. :D
 
Sv: Utställnings tråden

Eller ja nära och nära men det är inom rimligt avstånd i alla fall, tar ungefär en timme med bil ^^ Ja samma här, ska bara sätta mig och sy det sista på burskynket också (vilket jag har sagt åt mig själv i säkert en månads tid nu :D) och sen plugga på så mycket jag bara kan men någon gång ska ju vara den första också och då vet jag lite mer hur det går till inför nästa gång ;)

Har du tips på något bra schampo förresten ? har ingen större koll på kattschampon om jag ska vara ärlig *skäms*
 
Senast ändrad:
Sv: Utställnings tråden

Min mamma ställde också på SW.

IC S*Segersjös Lovikka - CAGCIB (slagen av dottern Millie i BIV)
S*Segersjös Millie - ny titel Champion och BIV-V
GIC S*Segersjös Lucian - Ex 2

Lovikka
1236985_382284871900063_190380627_n.jpg

59385_382756285186255_1015487210_n.jpg


Millie
1236328_382756161852934_2060236536_n.jpg


Lucian
993722_382282351900315_1532349280_n.jpg
 
Sv: Utställnings tråden

Haha, ja det blir ju lätt så, jag skulle ju sy ett nytt till SW, yeah right... Blir antagligen samma nästa gång också. :D Du kanske har hittat den redan, men om inte så sök på "Kattutställning för dummies", den hjälpte mig en hel del. Schampo beror lite på vilken päls hon har. Sixten blir lätt lite flottig så pälsen skivar sig, för det använder jag Anju Beauté Degrease. Och därefter Bio-Groom Ultra Black som ska förstärka hans mörka färg... :D Kör två omgångar med det. Och sen lite balsam i "kanterna", typ byxorna, svansen som lätt blir sträv, pyttelite på bröstet och under magen. Och så skölja tills pälsen känns lite plastig nästan, och knastrar. Balsamet är från Espree, Silky Show. Det viktigaste är nog ändå att man schamponerar ordentligt och framförallt sköljer ur allt balsam. Jag tänkte innan att "ja ja, hur mycket kan det behövas egentligen", men det stämmer, när du tror att du är klar: skölj minst lika mycket till. Det är pisstråkigt, men värt det när domaren säger "excellent preparation". :D
 
Sv: Utställnings tråden

Jo men eller hur! sedan kommer det där jag ska bara och vips har det gått ytterligare en vecka utan att man har gjort något på burskynket :D Haha ja schamponering o.d. är jag van vid sedan hundutställningarna ^^ Får kolla runt lite på olika schampon och se vad som kan passa damen bäst, i överlag brukar jag gilla espree åtminstone hunddito. Tack för tipsen!

@fetange
Grattis till resultaten! :)
 
Sv: Utställnings tråden

Haha ja visst. :D har funderat på att köpa ett fint skynke att använda tills det rasar, men det blir rätt dyrt och så är det ju kul att pyssla och ha sig. Ja men dåså, då behöver du nog inte oroa dig! Tror faktiskt det hänger mer på själva tvagningen än på produkterna när det gäller husisar, deras päls måste ju inte vara på något särskilt sätt som en del raser har. ^^ Två veckor kvar nu, pepp pepp! :D
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 397
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
602
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 025
Senast: Niyama
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 108
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp