Utställningstråden 2019

Då har Testa avslutat utställningsåret med HP, BIR-valp och en BIG-4 placering. Vilka resultat hon radat upp i valpklass 🤩
På 5 utställningar har hon samlat på sig ett BIM, 4 BIR, en BIG-4, en BIG-2 och en BIS-4 placering.
Ska bli intressant att se hur hon står sig i officiell klass. Funderar på att anmäla till Malmö men vi får se.
 
Jaha, dags att sammanfatta året? :D

Vinna har varit på 4 svenska (varav ett BIR), 1 estnisk (ny EE CH) och 2 danska utställningar i år (ena dagen vinst med CK, andra dagen VG..).

Segra är för ung för att tävla om något officiellt men har varit på två inoffer (BIG-2 valp samt BIS-3 baby).

Bira var på SKK Leksand, 6 mån på dagen, och blev shortlisted topp 6 i BIS-valp. Ställd inoff och med en BIS-valp vinst. Lagom till juniorklass och alla vinnarutställningarna så fällde hon ur all päls och fick stanna hemma.

Överlag mycket nöjd med året, förutom förtreten att Bira inte blev ställd något officiellt.
 
Grabbarnas år var både bra och dåligt. Lemmy ställdes på MyDog i januari och har sedan dess koppelvilat, opererats, rehabats och rehabats och ja. Ser fram emot att få ställa ut honom igen men det viktigaste är att vi får ordning på skadan så han inte har ont!
Zeppelin är ställd 2 ggr i Sverige, 3 ggr i Finland och 1 gång i Norge med 4 BIR, 1 BIM, 2 Nordic cert och Nordic champion! Hans år blev jättebra :love: Jag kommer troligen inte ställa han så mycket förrän han blir veteran nu, om vi inte åker till Danmark före det för där saknar han championat och det skulle vara roligt att ha.
Sid hade också ett bra år! Han är ställd 4 ggr i Sverige, 3 ggr i Finland, 1 gång i Danmark och 1 gång i Norge, med 1 BIR, 5 cert, 1 R-cert och 3 championat! Han avslutade dock med 2 VG och typ kommentarer att han behöver mer tid, så han blir nog inte ställd så mycket heller under nästa år.
 
Alltså jag är så nöjd över den kombo jag (av olika anledningar) gjorde två gånger. Dom avkommorna är nu 2,5 respektive 3,5 år gamla. Dom blev bra både utseendemässigt och till temperament :love:

Av dessa sammanlagt 9 valpar, så är det 5 stycken som ställs ut. 2 stycken är SE UCH - en blev vid 3 års ålder och en vid 2 års ålder. 2 stycken har ett CERT kvar för att bli utställningschampion (en från varje kull) och båda dom två stäls väldigt sparsamt. 1 har fått flera ex med CK och reserv-cert, men behöver träna mer på att visa upp sig.
 

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 165
Senast: Tonto
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
367
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp