Utställnings tråden

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Arya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 547
  • Visningar Visningar 149 065
Nu är jag lite i chock, behöver man bada korthåriga katter före utställning? 😳
Jag trodde man gick dit, visade upp dem och hoppas ingen biter domaren, genomlider dagen och sen åkte hem. Men bada? Ett korthår? Borste och puder? 😲

Nu är jag lite i chock, behöver man bada korthåriga katter före utställning? 😳
Jag trodde man gick dit, visade upp dem och hoppas ingen biter domaren, genomlider dagen och sen åkte hem. Men bada? Ett korthår? Borste och puder? 😲
Man badar väl typ Alla katter inför utställning? 😆
Jag har fallit på pälsvård en gång (stod mot en ww som vi hade slagit om jag hade preppat bättre 😬)så det gör jag helst Inte om!!
Jag som har semilånghår badar med fem olika preparat och fönar torrt. Sen är det både puder och/eller skum på utställningsdagen. 😂

Kan ju tillägga att det faktiskt Är en skönhetstävling. Galnast vinner. 🤪

Man badar väl typ Alla katter inför utställning? 😆
Jag har fallit på pälsvård en gång (stod mot en ww som vi hade slagit om jag hade preppat bättre 😬)så det gör jag helst Inte om!!
Jag som har semilånghår badar med fem olika preparat och fönar torrt. Sen är det både puder och/eller skum på utställningsdagen. 😂

Kan ju tillägga att det faktiskt Är en skönhetstävling. Galnast vinner. 🤪
Jag som trodde man på sin höjd gnodde lite med ett sämskskinn. 😊😅
Vad ska jag använda för schampo och vad är det för puder, barnpuder? Ska de se matta ut i pälsen? 🙀

Det verkar som utställningen i Sundsvall 18-19 juni blir av. Jag kommer inte ställa ut men har redan bestämt jag ska dit och kika :D längtar efter andra kattgalningar att prata med och ev reka uppfödare för nästa katt. Är det nån härifrån som planerar åka dit? :)

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
495
Senast: Sassy
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 536
Senast: Sedna
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 692
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 583
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hjälp
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur