Uttryck som är ”inne” (språktråd)

Det är väl väldigt nytt och går förhoppningsvis snart över. :D Har att göra med det där spelet alla kör med just nu, visst? Jag tror och hoppas inte att det blir permanent.
Har själv bara hört det i relaterade videos.
Japp började i Among Us, troligtsvis för de inte har så lång tid på sin att diskutera och det började i chattform me text.
Ser det lite överallt på nätet som inte har med det spelet att göra. Men tiden får utvisa.
 
Hjälp! 😱 Tyckte det där var både sjukt obehagligt och sjukt oprofessionellt beteende.
Jo jättehemskt, men på något sätt antog jag att de var tränade att ha den typen av samtal. Hon gav inte intryck av att vara -här är en kunnig ekonomisk rådgivare. Utan mer av en, här är en säljare. Men man får väl anta att hon var civilekonom med tanke på hur många det finns att anställa.

Om det var hennes personliga idé är det ju ännu konstigare, och skumt att hon blev förvånad över att jag var lite tvär.
 
Ordet "rekommendation" är kanske inte nytt i den vuxna populationen, men jag fnissade högt när jag hörde följande konversation på en lekplats:

7 årig, blivande ordningsvakt: Man får inte gå på gräset!
5 åriga rebeller: ...
7 årig blivande ordningsvakt: Hallå! Man får faktiskt inte gå på gräset!
5 åriga rebeller: ...
7 årig blivande ordningsvakt: Men pappa! Säg till dem att man inte får! Det är faktiskt inte bara en rekommendation!
 
En medial person som hörs i radio sa i varannan mening att nånting var det/den "bästa vi har". Påminner mig om när jag under min gymnasietid tvångsmässigt upprepade att saker var "det värsta". Det tappar liksom i effekt efter ett tag.
 
Ord är väl att ta i men ”dårå” som avslut på meningar :eek: Jag vet ett par personer som kastar in ”dårå” i slutet av varenda mening när de berättar något/håller presentation. Mina öron gråter :arghh:
Jag förstår dig, jag känner ju hur mitt skinn krullar sig när jag ser alla presentationer som vimlar med stavfel. :laugh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
530
Senast: Ramona
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 809
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp