Uttryck som är ”inne” (språktråd)

"De uttrycker sitt hat mot mig" kan man säga då :D (Även om jag gissar att personer som säger "hata på" aldrig skulle uttrycka sig så korrekt")

Det är ofta personer med Arabiska/Persiska och Franska i sin grundutbildning/modersmål som använder ordet på i vissa meningar, "Han ringde på mig", "Hon snacka racist på mig" I betydelserna "Han ringde till mig" " Hon använde rasistiska ord om/då hon pratade till/om mig. Beror ofta i grunden på hur de tre språken är uppbyggda i sina ordföjlder i meningen och det blir då ofta fel när meningen till slut kommer ut i svensk tal/skrift
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 852
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 477
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 809
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 204
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp