Uttryck som är ”inne” (språktråd)

Hatar också det, får mig att känna mig som en hund. Ibland känns det nedvärderande när folk säger ens namn hela tiden medan de pratar med en.
Det är helt obegripligt man känner sig verkligen som om personen är övertygad om att man är en idiot och talar ned till en. Undrans om den där undersökningen som rimligen sagt att det är en bra idé kommer från USA utan att man kollat om det fungerar för svenska förhållanden. Eller om det finns folk som faktiskt tycker om det och köper mer.
 
Det är helt obegripligt man känner sig verkligen som om personen är övertygad om att man är en idiot och talar ned till en. Undrans om den där undersökningen som rimligen sagt att det är en bra idé kommer från USA utan att man kollat om det fungerar för svenska förhållanden. Eller om det finns folk som faktiskt tycker om det och köper mer.

Själv vill jag ju bara därifrån och köper oftast inget alls.

Tycker att det känns kladdigt och att någon försöker komma närmare än vad jag önskar.
 
Själv vill jag ju bara därifrån och köper oftast inget alls.

Tycker att det känns kladdigt och att någon försöker komma närmare än vad jag önskar.

Fast en av de värsta jag varit med om, och helt ärligt inser att det kan vara mig det är fel på. Är när jag försökte fixa lite med ett fondkonto på banken. Hur svårt ska det vara? (inser i efterhand att man antagligen kunde gjort det med lite klick på måfå och sluppit eländet).

Och jo det känns som att det är lite apropå att vara inne, klängigt personlig är inne?

Ringa banken, säga att man vill ha konto,

jaa men jag får inte ge råd (nehe jag bad inte om råd, jag bad om ett fondkonto),
vi återkommer och bokar tid. Så då måste man in och få råd/zoommöte, ok för all del. En vecka går. Zoommöte med någon tjej.
-hur har du det med din familj? vad drömmer du om? vad har du för hobbies och livsmål? :eek: (men kom igen!? -jag vill ha ett fondkonto på banken. Visar sig att hon vill veta antal familjemedlemmar och årslöner, O_o och om jag sparar till något speciellt, men säg det då!)
-Ok ok är du trygghetssökande eller gillar du risker i livet? Vi har den här fina fonden, den kallas kapitalförsäkring (Jag vill ha ett fondkonto, jag vill inte ha en kaptitalförsäkring kan du säga vad ni har för alternativ? Jag vill inte berätta om jag är trygghetssökande i hobbies eller inte, jag vill veta vad som är i fonden.)
-Jahajaha du kanske vet en del om det här med fondkonton och risker. Jag har det här fondkontot också. (ok jag tar det, kan vi sätta över X i månaden).

Men för i helskotta, kan man få en lista på vilka de har för alternativ och så kan de få prata lite om risk och lång/kortsiktighet möjligen och få plocka ett ur listan? Inte en enda fond att välja på efter att de har gjort en drömtydning med Tarotkort? Om jag ville prata om mitt liv med en kombinerad psykolog/spåtant skulle jag ju faktiskt ringa just en sådan, inte banken.

Helt ärligt den banktjejen tror nog att jag är helt galen, jag var väldigt kort (Nej jag har inga drömmar tyvärr, jag vill bara spara lite pengar på ett ställe till.)
 
Senast ändrad:
Initialt...
När jag var liten var det bara tandläkare som använde ordet, hörde jag det, visste jag att ja hade återbesök att vänta.
Nu används det hela tiden, mest av polisens olika talesmän, men media älskar att skriva det, oavsett om det passar i meningen eller inte.
Jag är himla glad att mina vänner inte säger det, i tid och otid...

* Jenny *
 
Fast en av de värsta jag varit med om, och helt ärligt inser att det kan vara mig det är fel på. Är när jag försökte fixa lite med ett fondkonto på banken. Hur svårt ska det vara? (inser i efterhand att man antagligen kunde gjort det med lite klick på måfå och sluppit eländet).

Och jo det känns som att det är lite apropå att vara inne, klängigt personlig är inne?

Ringa banken, säga att man vill ha konto,

jaa men jag får inte ge råd (nehe jag bad inte om råd, jag bad om ett fondkonto),
vi återkommer och bokar tid. Så då måste man in och få råd/zoommöte, ok för all del. En vecka går. Zoommöte med någon tjej.
-hur har du det med din familj? vad drömmer du om? vad har du för hobbies och livsmål? :eek: (men kom igen!? -jag vill ha ett fondkonto på banken)
-Ok ok är du trygghetssökande eller gillar du risker i livet? Vi har den här fina fonden, den kallas kapitalförsäkring (Jag vill ha ett fondkonto, jag vill inte ha en kaptitalförsäkring kan du säga vad ni har för alternativ?)
-Jahajaha du kanske vet en del om det här med fondkonton och risker. Jag har det här fondkontot också. (ok jag tar det, kan vi sätta över X i månaden).

Men för i helskotta, kan man få en lista på vilka de har och så kan de få prata lite om risk och lång/kortsiktighet möjligen och få plocka ett ur listan? Inte en enda att välja på efter att de har gjort en drömtydning med Tarotkort?

Enligt mitt sätt att se överreagerar du inte. Jag skulle kunna ha varit så hård att jag frågade vad min familj hade med saken att göra och be henne gå rakt på sak.
 
Enligt mitt sätt att se överreagerar du inte. Jag skulle kunna ha varit så hård att jag frågade vad min familj hade med saken att göra och be henne gå rakt på sak.
Nice, jag har fortfarande lite blandat dåligt samvete och klar irritation över det där, undrar om jag är knäpp eller om hon var knäpp det var ett par månader sedan.
 
Fast en av de värsta jag varit med om, och helt ärligt inser att det kan vara mig det är fel på. Är när jag försökte fixa lite med ett fondkonto på banken. Hur svårt ska det vara? (inser i efterhand att man antagligen kunde gjort det med lite klick på måfå och sluppit eländet).

Och jo det känns som att det är lite apropå att vara inne, klängigt personlig är inne?

Ringa banken, säga att man vill ha konto,

jaa men jag får inte ge råd (nehe jag bad inte om råd, jag bad om ett fondkonto),
vi återkommer och bokar tid. Så då måste man in och få råd/zoommöte, ok för all del. En vecka går. Zoommöte med någon tjej.
-hur har du det med din familj? vad drömmer du om? vad har du för hobbies och livsmål? :eek: (men kom igen!? -jag vill ha ett fondkonto på banken. Visar sig att hon vill veta antal familjemedlemmar och årslöner, O_o och om jag sparar till något speciellt, men säg det då!)
-Ok ok är du trygghetssökande eller gillar du risker i livet? Vi har den här fina fonden, den kallas kapitalförsäkring (Jag vill ha ett fondkonto, jag vill inte ha en kaptitalförsäkring kan du säga vad ni har för alternativ? Jag vill inte berätta om jag är trygghetssökande i hobbies eller inte, jag vill veta vad som är i fonden.)
-Jahajaha du kanske vet en del om det här med fondkonton och risker. Jag har det här fondkontot också. (ok jag tar det, kan vi sätta över X i månaden).

Men för i helskotta, kan man få en lista på vilka de har för alternativ och så kan de få prata lite om risk och lång/kortsiktighet möjligen och få plocka ett ur listan? Inte en enda fond att välja på efter att de har gjort en drömtydning med Tarotkort? Om jag ville prata om mitt liv med en kombinerad psykolog/spåtant skulle jag ju faktiskt ringa just en sådan, inte banken.

Helt ärligt den banktjejen tror nog att jag är helt galen, jag var väldigt kort (Nej jag har inga drömmar tyvärr, jag vill bara spara lite pengar på ett ställe till.)
Hjälp! 😱 Tyckte det där var både sjukt obehagligt och sjukt oprofessionellt beteende.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
581
Senast: Ramona
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 886
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp