UVI ger inte med sig!

Sv: UVI ger inte med sig!

Där har du förmodligen roten till det onda, kristaller.
Beroende på hur mycket, så kan det antingen behöva spolas bort eller lösas upp mha lämpligare foder. Det kan räcka med att katten går över till att äta enbart blötmat. Det är viktigt att katten får i sig mycket vatten. Ev kan diet-torrfoder oxå användas men i de flesta fall är vanlig blötmat det bästa.

Sen förstår jag inte hur det kan vara ett så stort problem med att erbjuda kissmöjlighet inomhus?
 
Sv: UVI ger inte med sig!

Jag tror också på kristallerna, MEN det skumma är att enligt vet's urinprov för 1 mån sen var det inga kristaller i pisset. Alltså har de uppkommit nu på senaste tiden. De kan säkert lösas upp med R.C. urinary, äter ju senior nu som har mindre mineralhalt men ingen upplösande effekt - som jag fattat det.

Ang pisslådan inne. Ärligt talat - jag vet hur det blir om vi erbjuder lådan inne. Katterna sover, går på lådan, sover, äter. Då är de nada intresserade av att gå ut.:grin: Därför känns det lite motvilligt från min sida att ha potta inne då det faktiskt är varmt ute - skillnad då det är -30. MEN om hon inte verkar bli bättre och vet. anser låda inne - så gör jag såklart så. Allt för kattens skull. Men med tanke på hur mycket hon är ute så kan hon ju kissa när hon vill, det gör hon också efter vad jag har sett. Att hålla koll på hennes kiss går ju så länge jag vaktar vem som springer på lådan. Det blir ju lite samma sak som att släppa ut henne då hon vill. Men jag förstår hur du tänker.

Ska snart iväg med odlingen och prata med vet vad hon tror. Om det blir mer medicin, ändrad mat och nytt prov igen efter en tid?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Har dykt upp ett problem här hemma med våran 8 månaders kattunge, hona, kastrerad, innekatt. Söker efter någon med samma eller liknande...
Svar
0
· Visningar
753
Småbarn Hej, för andra gången denna höst åkte lillan på uvi. Men den här gången gick hon förmodligen ganska länge innan vi fattade och sedan...
Svar
4
· Visningar
742
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 195
Senast: Amaranthe
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 930
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kreditkort
  • Ögonlapp
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp