Vaccination mot TBE & hepatit

Jag är vaccinerad mot Hepatit A+B (reser mycket), TBE (har sett effekterna av det och det är inget jag vill vara med om), tuberkulos (pga jobb) och svininfluensa (då det begav sig...). Har inte märkt av några allvarligare bieffekter från någon av dem, enbart muskelvärk som gett med sig på någon vecka. Funderar på att ta HPV också men har inte kommit mig för än.

Eftersom det var dags för mig att fylla på stelkramp, polio mm så passade jag även på att fylla på TBE i helgen (4 år sen senast).
Den enda "biverkningen" jag har fått av mina vaccinationer senaste åren (TBE, Twinrix, svininfluensa) är att någon av dom har gjort så att det ibland kliar jättemycket på punkten där jag brukar få sprutorna.
Den här gången var jag lite orolig att jag skulle märka av stelkrampen, eftersom det var 20 år senast och jag inte alls minns hur jag reagerade då, men ena armen har en liten svullnad kring sticket nu men jag vet inte vilken arm de satte vilken i.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 281
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Barn Har under senare tid hittat en del info och forskning ang vaccinationer som jag verkligen uppskattar att jag får ta del av nu och inte... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
7 320
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka