Bukefalos 28 år!

Vaccination mot TBE & hepatit

Jag är vaccinerad mot Hepatit A+B (reser mycket), TBE (har sett effekterna av det och det är inget jag vill vara med om), tuberkulos (pga jobb) och svininfluensa (då det begav sig...). Har inte märkt av några allvarligare bieffekter från någon av dem, enbart muskelvärk som gett med sig på någon vecka. Funderar på att ta HPV också men har inte kommit mig för än.
 
Eftersom det var dags för mig att fylla på stelkramp, polio mm så passade jag även på att fylla på TBE i helgen (4 år sen senast).
Den enda "biverkningen" jag har fått av mina vaccinationer senaste åren (TBE, Twinrix, svininfluensa) är att någon av dom har gjort så att det ibland kliar jättemycket på punkten där jag brukar få sprutorna.
Den här gången var jag lite orolig att jag skulle märka av stelkrampen, eftersom det var 20 år senast och jag inte alls minns hur jag reagerade då, men ena armen har en liten svullnad kring sticket nu men jag vet inte vilken arm de satte vilken i.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
74 945
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Vad är ni vaccinerade emot? Ja, förutom de där sprutorna en fick i skolan. Jag har genomgått en grundvacvination för TBE och fått en...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 497
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 681
Senast: AlmostEasy
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp