VACCINERING M,M AV VALP...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare HORSEBABE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 318
H

HORSEBABE

Hur många gånger ska en valp vaccineras och vad brukar det kosta??
Är det vid någon speciell ålder det ska/måste göras??
Vad kostar en chip-märkning el annan ID- märkning, ca??
Måste det göras vid nån speciell ålder? Ske ev. köpa en valp som inte är märkt, men kan man vänta med det en månad??

Valpen ska ha sin första parvospruta vid 7-8 veckors ålder. Nästa spruta ska den ha vid 12 veckor, valpsjuka,HCC och parvo.Kolla med uppfödaren om valpen är avmaskad och köp ingen valp utan friskintyg. Kostnaden för vaccinering och ID-märkning varierar mellan olika veterinärer. Är valpen över 8 veckor vid tatueringen ska den även ha en lugnande spruta innan.

Valpen ska levereras ID-märkt, avmaskad och vaccinerad. Kräv det av uppfödaren, annars är det bäst att avstå köp.

...icke att förglömma att den också ska vara veterinärbesiktad och köparen ska få med ett intyg på detta, ej äldre än 7 dagar :p

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 326
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 793
Senast: tanten
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
884
Senast: Grazing
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
769
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka