Vacker utan spackel

Sminkar mig aldrig.
Börjar få grå stänk och kommer definitivt inte att färga något hår.

Påverkar vare sig jobbmöjligheter, tillfälle till kärlek eller förmåga att ha roligt på fest.
 
Finns det någon här som helt slutat sminka sig, inklusive slutat färga håret och ingen brun utan sol? Även till trots för gråa hårstrån, pigmentfläckar eller andra ojämnheter i ansiktet, ljus hy, ljusa ögonfransar och bryn mm.

Någon som slutat med smink helt och ändå lyckas vara "framgångsrik" på Tinder, jobbintervju, fest, jobb med kundkontakt och bilder mm. utan smink?

Jag har inte alltid smink men känner att jag vill vara fri nog att vara utan smink vid alla sammanhang egentligen. Tänk att slippa använda några pengar eller tid på smink, och att känna att man ändå är bra nog för alla runt en precis som man är.

Det känns som att det är så få som väljer att vara helt utan smink vid alla sammanhang, finns ni? Vilka kvinnliga kändisar och offentliga personer finns som aldrig sminkar sig alls?

Från såhär med smink :bag: till såhär fri och glad utan :banana:
Jag brukar inte sminka mig och har kort ofärgat hår (klassisk mörkblond/cendrenyans), har ändå fått jobb, sambo osv. Nog för att skönhet kan vara en parameter i hur "framgångsrik" man är men det är långt ifrån den enda parametern. Attraktivitet sitter i så mycket mer än det ögat ser. Av kvinnorna på jobbet är det ungefär 50% som bär smink och de andra 50% är utan.
 
Aldrig använt smink dagligdags. Gjorde det tidigare vid festligare tillfällen men nu är det bra länge sen jag tog på smink ens i de sammanhangen. Jag tycker tyvärr att hudvård är så gräsligt tråkigt att jag knappt kommer mig för att använda hudkräm efter dusch. Använt brun utan sol en gång för tio år sedan och har fortfarande en gulbrun fläck på ena armbågen där pigmentet aldrig gått ur :crazy:

Är nöjd med min naturliga hårfärg. Blonderade det en gång under tonåren och det gör jag inte om. Passar mig inte alls och började skimra i grönt ganska omgående.
 
Sminkar mig oftast inte och när jag gör det så blir det ett tunt lager-väl borstad- brun mascara och nån typ av läppglans med lite färg. Vid ännu sällsyntare tillfällen kan jag också använda lite puder. Samma där, tunt och luftigt lager.

Smink eller inte så ser jag ändå tämligen likadan ut och jag har aldrig upplevt att smink gör något i fråga om "framgång" på något område.
 
Jag anser inte heller att smink, ingrepp och dylikt ÄR snyggt, har rätt svårt generellt för allt onaturligt och kan inte se poängen alls. Tycker det finns många människor som är vackra som de är. Och framförallt vackrare utan smink och ingrepp.

Jag sminkar mig och klipper håret för att det är ett sätt att få vara kreativ på. Det är många som gillar att vara kreativa genom just sitt utseende, utan att det skulle handla om "osäkerhet" och "snygghet".
 
Någon som slutat med smink helt och ändå lyckas vara "framgångsrik" på Tinder, jobbintervju, fest, jobb med kundkontakt och bilder mm. utan smink?

Det känns som att det är så få som väljer att vara helt utan smink vid alla sammanhang, finns ni?
Jag sminkade mig i högstadiet senast, det är 40 år sedan, slutade färga håret för 15 år sedan, slutade med slingor för 5-6 år sedan. Kan göra ombre ibland när färgbehov uppstår, men då pratar jag blå, lila eller rosa. Hade en idé om att microtattuera ögonbrynen, men ångrade mig.

Tinder fanns inte då, men jag har man, barn och ett välordnat liv ;)
Haft jobbkarriär med ganska höga befattningar på stora företag, det sitter inte i utsidan att göra ett bra jobb :angel:
 
Jag anser inte heller att smink, ingrepp och dylikt ÄR snyggt, har rätt svårt generellt för allt onaturligt och kan inte se poängen alls. Tycker det finns många människor som är vackra som de är. Och framförallt vackrare utan smink och ingrepp.
Mest sorgligt att så få känner sig ok som de är, för mig ett tecken på osäkerhet.
Jag både sminkar mig dagligen och färgar håret då jag känner mig bekväm med att få uttrycka mig på det sättet, har någon stora problem med det så hoppas jag att de håller det för sig själva. Själv anser jag att människors utseende inte är något jag har rätt att klanka ned på, oavsett om du är sminkad, gjort fillers eller är helt naturlig. För mig är en människa oerhört fin när denne känner sig bekväm med sin personlighet, oavsett hur denne ser ut.

En människa utgörs av mycket mer än utseende och har man problem med andras utseende bör man ta sig en redig funderare på varför man måste hävda sina åsikter om det. Det om något utstrålar starkt osäkerhet hos någon.
 
Jag sminkar mig väldigt, väldigt sällan och det går bra ändå! Aldrig till vardags eller jobb, men ibland mascara och lite eyeliner de få gånger jag går ut för en drink. Sedan färgar jag ju håret som en besatt i och för sig, men det ligger mig nog mer till last vissa sammanhang än det hjälper. Tänker väl att folk som väljer bort mig på grund av galet hår vill jag inte ha med att göra ändå. :p
 
Jag slutade i princip att sminka mig för drygt 10 år sen, slutade färga håret när jag var 39, det var 3 år sedan. Det kan hända att jag sminkar mig, någon gång/ år. Men jag gillar mina "naturliga slingor", de var anledningen till att jag slutade färga håret.

Förstår inte riktigt hur ditt inlägg är ett svar på mitt? :)
 
Finns det någon här som helt slutat sminka sig, inklusive slutat färga håret och ingen brun utan sol? Även till trots för gråa hårstrån, pigmentfläckar eller andra ojämnheter i ansiktet, ljus hy, ljusa ögonfransar och bryn mm.

Någon som slutat med smink helt och ändå lyckas vara "framgångsrik" på Tinder, jobbintervju, fest, jobb med kundkontakt och bilder mm. utan smink?

Jag har inte alltid smink men känner att jag vill vara fri nog att vara utan smink vid alla sammanhang egentligen. Tänk att slippa använda några pengar eller tid på smink, och att känna att man ändå är bra nog för alla runt en precis som man är.

Det känns som att det är så få som väljer att vara helt utan smink vid alla sammanhang, finns ni? Vilka kvinnliga kändisar och offentliga personer finns som aldrig sminkar sig alls?

Från såhär med smink :bag: till såhär fri och glad utan :banana:
Använt smink nån gång när ett par kompisar sminkade mig vid utgång. Äger inte smink. Aldrig gjort.
 
Jag har som många andra heller aldrig börjat ens. Lägger inte pengar på hudvård eller frisör utan senast i måndags tog vi fram klippmsskin här hemma. Doppa huvudet i färgbutiken gör jag inte heller. Jag vill ju inte få sparken från jobbet. Min personliga åsikt är att jag tycker andra är vackrare utan spackel med...
 
Jag sminkar mig sällan, kan ha mascara på någon fest 1-2 ggr per år. Sist jag skulle använda den var den dock torkad så fick gå utan 😂 händer att jag slingar håret hos frisör, nu var det nog dock 1,5 år sedan, så det är inget som sker regelbundet. Har ganska långt hår, men vissa dagar orkar jag inte ens borsta det. Då sätter jag upp det i en knut. Har hela och rena kläder som passar (enligt mitt tycke) för mitt yrke, lärare, men annars är jag i regel naturell. Har lite snygga glasögon och ibland lite fina örhängen. Några ggr per år målar jag naglarna. Men ja, jag upplever mig rätt naturell!
 
Totalt ointresserad av smink. Imponerad av de som kan, men inte intresserad.

Älskar min hårfärg så färgar gör jag icke. Däremot tycker jag det är lite smått trevligt att maximera lockarna (har rätt lockigt hår naturligt) och har precis investerat i en hårfön med tratt.
 
Finns det någon här som helt slutat sminka sig, inklusive slutat färga håret och ingen brun utan sol?
Jag har aldrig sminkat mig eller använt brun utan sol. Sminket har aldrig lockat mig, tycker mest det verkar meckigt först ta på och sen ska det tvättas bort, nä det är ja för lat för att orka hålla på med. Prioriterar annat å kör á la naturell istället.

Jag har förvisso färgat håret men förra året la jag av å rakade av håret då det behöver återhämta sig, samt jag va nyfiken på va för färg jag egentligen har nuförtiden.
 
Om man tycker om att fixa med smink eller inte kunde inte spela mindre roll för hur ”framgångsrik” man är på min arbetsplats. Det finns ingen mall för hur man ”ska” vara hos oss, och hur bra vi gör våra jobb har ingenting med utseendet att göra.

Jag sminkar mig och färgar håret och bryr mig om att planera outfits för att jag tycker det är roligt, jag är estetiskt lagd som person. Det finns kollegor hos oss som är noll intresserade av detta och aldrig sminkar sig etc, och så personer som finns någonstans i spannet emellan. Kan inte se någon skillnad på hur ”framgångsrika” vi är privat heller.

Jag tittar aldrig på folk som tex inte sminkar sig och bara ”hen borde Verkligen ta på sig lite smink” eller liknande. Jag ser det som ett intresse, som man antingen har eller inte har, det är inte konstigare än så. Och jag tror att det är ganska vanligt? I alla fall är det min erfarenhet.
 
Har bara sminkat mig ett fåtal gånger när jag var yngre och föll för trycket, t.ex. när jag tog studenten. Tyckte det var oerhört jobbigt att det då blev så många komplimanger för nåt som inte alls kändes som jag. Som att jag inte dög annars. Men det var en som faktiskt besvarade frågan "Är hon inte fin?" med ett eftertryckligt "NÄÄE!". Jag såg på honom hur han inte alls kände igen mig.
De andra bannade honom lite, "Så säger man inte" , men för mig kändes det skönt att en enda person faktiskt såg och bekräftade mig på riktigt, fast det bara var min lilla bror. Det har satt sig i minnet.

Nog har jag skavanker som säkert kunnat sminkas över men som sagt, det är inte jag att vara sminkad, och jag vill inte behöva ändra på mig för andras skull. Och det går bra. Har inget intresse av att hänga med folk som skulle tycka nåt annat.
 
Jag sminkar mig (mascara och en underlagskräm) några gånger om året, när jag får feeling, men det känns alltid väldigt konstigt och onaturligt när jag är van att se mig helt ren.
Jag har färgat håret ibland men oftast låter jag det växa ut emellan.
Jag använder inga skönhetsprodukter alls, bara fuktkräm, samma som till kroppen. Och har inte gjort några behandlingar eller fransfärgningar eller dylikt heller.
Jag har ett socialt arbete som arbetsledare o rör mig ute i samhället, så är absolut inte hemmasittande eller känner mig på något sätt hämmad av mitt val, snarare är det så skönt och jag mår jättebra av det.
Har aldrig förstått varför män ska kunna gå runt hela naturella och anses kunna se bra och fräscha ut men inte kvinnor.
Jag anser inte heller att smink, ingrepp och dylikt ÄR snyggt, har rätt svårt generellt för allt onaturligt och kan inte se poängen alls. Tycker det finns många människor som är vackra som de är. Och framförallt vackrare utan smink och ingrepp.
Mest sorgligt att så få känner sig ok som de är, för mig ett tecken på osäkerhet.
Appropå ”framgång” känner jag mig väldigt gångbar både i relationer och på jobbet, om någon ens kommenterar det så är det positiva kommentarer. Framförallt av män. Jag har aldrig känt att det skulle vara en anledning till att inte bli omtyckt.
Jag tycker smink är kul. Jag har noll problem att gå utan smink och gör det regelbundet. Det handlar inte om osäkerhet.
Jag är en estetisk person. Och smink tex är en del i det för mig. Jag tycker om att skapa med färger, att uttrycka mig etc. Jag tycker också det är jättekul att sminka andra och har gjort det mycket.
Att du inte förstår tjusningen med smink innebär inte att de som sminkar sig är osäkra eller inte tror de duger.

Det duger att kunna gå också. Men vissa tycker om att dansa liksom..
 
Lärde aldrig sminka mig. Skulle kunna tänka mig att börja färga håret igen men orkar inte🙈.
Hudvård använder jag då jag har torr hy som ger mig exem om jag inte använder det.
 
Nej, och de jag vet som inte sminkar sig lägger ännu mer tid och pengar på att vårda huden till perfektion så jag vet inte, känns liksom inte värt det heller att gå på ständiga ansiktsbehandlingar för att spara 10 min varje morgon. För det är vad det tar för mig att sminka mig iaf.
Vad lägger de tid och pengar på då? Jag lägger inte ett rött öre. 10 minuter på morgonen sover jag nog helst idag tar det inte 10 minuter från uppgång till start av bilen.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 787
Senast: AraSlei
·
Äldre Snart 36 år gammal finner jag mig plötsligt stående utan varken jobb, häst eller man. Mitt liv är ett helt oskrivet blad och det är med...
2
Svar
36
· Visningar
2 963
Senast: Tranan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 870
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Vet inte om detta passat bättre på Förälder, Senior, Anläggning... det är lite av varje. Såhär är det (väldigt hårt sammanfattat): Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp