Bukefalos 28 år!

Vad är det bästa med din häst?

Sv: Vad är det bästa med din häst?

Vad är det bästa med din häst?

Det bästa med min lånehäst är hans personlighet. Han är en känslig häst som ändå tolererar mina skrattanfall och yviga rörelser. Han är nyfiken och gör alltid sitt bästa. Vilken dressyrhäst han är! En riktig läromästare som tålmodigt OCH lyhört lyssnar på mig. Han är svårfångad i hagen för alla utom mig. Jag tror att han gillar att göra mig glad. Han har själv snappat upp vad jag skrattar åt och upprepar då sådana handlingar titt som tätt. Han är dessutom otroligt söt och kan se så klurig och plirig ut att man automatiskt blir på gott humör. Han älskar att springa fort fort fort genom skogen så att det hisnar i lånemattes mage. Det är inga problem att ha honom lös. Perfekt när man är på långritt och stannar för att fika.
 
Sv: Vad är det bästa med din häst?

Det bästa med min häst Bellis är att hon är så fruktansvärt söt, man kan aldrig bli sur på henne och man blir alltid så glad och varm inombords då man ser henne. Sen att hon är stoig och går en på nerverna allt som ofta så behöver vi inte ta upp ;) Min andra pålle Mersus bästa sidor är nog hennes nyfikenhet och att alltid vill vara tillags vid ridningen!
 
Sv: Vad är det bästa med din häst?

Prinsen är bombsäker :love:

Xanadu har en hel familj rävar bakom örat och gör en glad, hon springer överallt. Till en, från en, med en osv.

Bjäldra för att hon klart meddelat att hon inte tänker arbeta. Sällskap är hennes livsuppgift.

Lime är en intellektuell utmaning. Hon är fullkomligt stensäker på sin egen fullkomlighet och måste övertygas om varför hon ska dea vagn, gå dit jag vill osv. Har man bra nog argument gör hon allt och lite till. Om inte så tja lägger hon sig ner :rofl:
 
Sv: Vad är det bästa med din häst?

Det bästa med mitt pucko är att han är just ett pucko :D
Med honom har jag fått förfina mitt tålamod rejält! Och sedan så är han helt underbar! Går jag ut i hagen så kommer han och ska mysa, läääänge och väl. Alltid först framme i hagen och ska se vad som händer. Även om han är livrädd för allt som finns så litar han på mig. Så hur många sabeltandade tigrar det må finnas i buskarna så hade han gått igenom dem bara jag hade bett honom. Så det bästa med mitt pucko är att han är ett tillgivet pucko ;)
 
Luen, varmblodig travare: Han har sån humor, glimten i ögat och en stor räv bakom örat. Samtidigt så har han ett så stort lugn och en värme. Det bästa är nog att han ger mig en trygghet som jag inte har med någon annan häst.
Lemiö, korsning: Sättet hon smackar med läpparna på när hon är lite missnöjd eller förväntansfull. Och hennes energi.
Lutfi, arab: Hans stora potential och vilja. Hans envishet och att han är så social och smart.
 
Min medryttarhäst är så genombussig. Han känns så totalt trygg. Jag är egentligen en feg, farträdd ryttare men med Eldas flyger vi fram i travartrav (han är kallblodstravare), vi hoppar vattendiken i skogen, vi går fram överallt. Han kan hoppa och skutta när han ser spöken, men jag vet att han aldrig gör nåt värre och jag vet att vi alltid kommer fram dit vi ska.
 
Dom gör mig ju oftast på väldigt bra humör, de är sååå fina att kolla på, det är nog som med ett barn lite, att man tycker dom är vackrast i världen. Man vet hur varje milimeter på hästen ser ut och man blir alldeles varm inombords av att se på dem.

Och så luktar min gammelman såå gott om mulen :love:
 
Sättet hon alltid har stenkoll på var matte är, från när matte kliver in på vägen mot stallet (och därmed ser skimmelöronen som spetsat följer mattes varje steg) till när matte svänger av vägen på väg hem och det sista jag ser är samma underbara krullöron som har följt mig hela tiden i stallet. Det går inte annat att älska denna häst!!! Sen kan jag såklart rabbla upp intelligensen, att hon är så pålitlig, men ändå energisk och pigg, hennes arbetsvilja osv osv osv...

/Lavinia, haft 4 dagar i stallet i lugn och ro och vet helt ärligt inte hur jag ska orka gå tillbaka till jobbet igen... Där finns inga krullöron :-(
 
Jag har två, det bästa med mina hästar är den fina kontakten vi har, jag blir glad av att se dem och de blir glada när jag kommer. Njuter av att mysa, träna och hitta på roliga saker :)
 
Det bästa med Royal... svårt att säga, ALLT egentligen! :love:
Han är så otroligt positiv till allt, ställer upp på alla mattes galenskaper. Klok och uppmärksam. Känner mig så trygg med honom. Han är det vackraste jag vet, och jag är bara såå lycklig att han är MIN! :love:
981402_10152336231561067_5235580512573535749_o.jpg
 
Ja, som rubriken säger: Vad är det bästa med din häst?
Helt klart att hon är så lugn och trygg.
Hon är verkligen en toppenhäst och inte mycket gör henne rädd och nr hon väl blir rädd sänker hon sig bara men står kvar med alla 4 hoarna på samma ställe=)
Sedan att hon är en otroligt vältbildad häst en de är nog mer min förtjänst som låtit henne fått testat å det mesta.

Vi har tävlat i tölt, tränat dressyr, tränat hoppning, tränat trail, ridit western, inkörd och tränas för fullt i körning.
Sedan att hon är söt som socker gör ju inte saken sämre:love::love:
Kolla in hennes söööta min här):love:
Jorunn7okt08067.jpg
 

Liknande trådar

Mat Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 075
Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 228
Senast: grodan21
·
Hästmänniskan Ja, som rubriken lyder ovan. Vad tycker ni är ok/ inte ok skäl att lämna tillbaka foderhäst? Hög ålder på hästen? Krämpor? Personkemi...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: mars
·
  • Artikel
Hästnyheter Idag är det ju första april och vi på Hippsons redaktion har samlat de bästa hästiga aprilskämten vi kunde hitta i år. Har vi missat något?
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp