Vad är det bästa VS sämsta du vunnit?

Sv: Vad är det bästa VS sämsta du vunnit?

Sämsta kommer jag inte ihåg.
Men det bästa var en bil, en splitt ny Volvo kombi!
Det var en tävling i Kvällsposten där man fick en spelbricka och sedan fick nummer till den efterhand i tidningen. I alla fall så vann jag en finalchans och då skulle man skriva en slogan om Kreta samt fylla i en lottorad.

Så helt plötsligt dök det upp ett brev att jag hade fått en plats i finalen som skulle gå på Kreta dit jag vann en veckas semester för två.
I alla fall åkte vi iväg till Kreta och vi var 10 finalister som skrev en kunskapstävling om vad som hade stått i Kvällsposten under året (detta var i augusti). Det var 40 frågor och inga ja-nej frågor så jag rev mig i håret många gånger. Efteråt var jag deppad och sur och tyckte det hade gått dåligt. Vinnaren skulle inte avslöjas förrän efter fem dagar, kvällen innan vi skulle åka hem så jag gick där och surade lite och var arg på mig själv.

Men, jag hade bäst resultat och vann bilen :)

A
 
Sv: Vad är det bästa VS sämsta du vunnit?

Det sämsta, här har jag 2 kandidater. Det ena var ett komplett ryktset "My little pony" med rosa plasthästar och allt i lådan, jag var långt över 30 år vid det tillfället. Den andra kandidaten var tårtcheckar från ett bageri som redan gått i konkurs. :rofl:

Bästa,,,,,,,,,,,nä jag har aldrig vunnit nåt mera faktiskt.


WWW.Loser.nu :meh:

Har du kvar det? Låter som nåt som skulle kunna bli värdefullt för samlare av MLP:)


( inte alls bitter över att mamma kastade bort alla fina ponnies vid en flytt:arghh:)

Har inte vunnit nåt särskilt. Jo ett schabrak på ett lotteri när vi var på Ridtravare dagarna i Halmstad för några år sen.
 
Sv: Vad är det bästa VS sämsta du vunnit?

Det bästa jag vunnit måste vara den Nikon systemkamera som jag vann alldeles nyligen! :D Visserligen tänker jag sälja den, för maken som är riktig fotonörd har Canonutrustning, så även om jag skulle ha en egen kamera vore det bättre att vi höll oss till samma märke. Men jag tänkte låta pengarna bli grundplåt till en kamera som man kan fota under vatten med eftersom vi snorklar mycket. Alternativt köpa något trevlig hästrelaterat! Så något roligt kommer det säkert att bli av det priset!

Det sämsta jag vunnit var en sadel från Top Reiter... När jag fick besked om att jag vunnit tänkte jag att det var för bra för att vara sant - och sedan visade det sig på sätt och vis också vara det... Visserligen var jag den verkliga vinnaren, men Top Reiter som skulle sponsra med priset ville plötsligt inte längre skänka bort någon sadel - så de vägrade helt enkelt att skicka den... :(
 
Sv: Vad är det bästa VS sämsta du vunnit?

Har ingen sämstavinst men två bästa :p

Den första var på mina obligationer som jag fått när jag döptes, det räckte till hälften av vad min andra häst kostade.

Den andra var en del i ett travsystem som Aftonbladet hade tävling för. En kille ringde och bad nästan om ursäkt för de hade fått så många rätta svar nästan samtidigt så de hade delat systemet mellan oss. Jag sa det är väl strunt samma, det var ju något jag vann utan att behöva satsa något (förutom lite tid!). Nåja, min del av det hela blev strax över 7000 och med tanke på att jag var pank och arbetslös då började jag nästan gråta för att jag var så glad.
 
Sv: Vad är det bästa VS sämsta du vunnit?

Sämsta vinsten har några konkurenter.

25kr på en lott som kostade 50 kr ( dubbeltriss) - patetiskt att få tillbaks halva lotten i vinst.
Ett vykort när jag vann en turnering i Fia med knuff, hållhaken var att den som kom sist vann ett fiaspel att träna på.

Bäst när jag som 8 årring vann 100 kr en 21 lott. Det var mycket för en liten tjej. Pengarna delfinansierade min första kasettradio (elektronik var dyrare på den tiden) och många år senare när kasettradion tjänsgjort som familjens radio (var på i köket jämnt) och gått sänder så köpte mor en ny till mig som ersättnign. Den 100-lappen varade länge.
 
Sv: Vad är det bästa VS sämsta du vunnit?

Jag vann en resa till Sardinien. Det var min bästa vinst tills att jag upptäckte att resdatumet var dagen efter. Svårt att med en dags varsel ta semester och åka iväg. Det gick inte att ändra datum eller få pengar istället. :(
 
Sv: Vad är det bästa VS sämsta du vunnit?

10 000, premieobligation..på det glada 1970;talet räckte till en nästan ny bil :)
 
Sv: Vad är det bästa VS sämsta du vunnit?

Som några av er vet så vann jag Vem vet mest i förra veckan (fast det spelades ju in i november) - 7000 efter skatt för en arbetssökande är inte helt fel! Det känns ju på något sätt extra roligt att ha presterat för att vinna också, så att säga - inte för att jag förringar andra vinster, men det var lite kul att kliva ut med diplom och blommor och veta att det ekonomiska skulle bli lite roligare :)

Jag hade varit arbetslös i nästan precis ett år när detta skedde och boosten som betydde att jag åtminstone dög för något mitt inne i misären var värd mer än pengarna :)

Som onge har jag vunnit otaliga mängder kaffe på lotterierna nere på kajen i Hunnebostrand som har lämpats över till bättre behövande (vuxna) och en fantastiskt ful och sticksig pläd på en tombola i Ullared för hundra år sedan. Det var sådär halvkul i åttaårsåldern ;)
 
Sv: Vad är det bästa VS sämsta du vunnit?

KL

jag vinner inget på lotterier. Men jag har fått lite hästrelaterade placeringar-

Sämsta vinsten var en namnbricka till en väska. Ni vet en sådan där ful, av konstläder, som man sätter fast på handtaget, med en genomskinlig ficka att sätta namnlapp i. Kan ha kostat sponsorn en femma kanske?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 706
Senast: alice
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 595
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp