Bukefalos 28 år!

Vad är det för fel på folk?!

moster

Trådstartare
Känner att jag behöver få ur mig lite...
Kom nys hem från affären, när jag kommer upp på parkeringen så ser jag hur en man från grannhuset trycker ner sin hund i marken och slår hunden 3 gånger i huvudet.
När jag kliver ur bilen så ropar jag efter honom, han vänder sig om jag säger till honom "Det där var inte okej", han går emot mig och skriker "Det var inte ens hårt!" och så slår han sin knytnäve i sin andra hand för att visa, vänder sig om och fortsätter gå.

Jag tänkte ringde LS imorgon och prata med dom. Men jag blir så trött på människor. Vad fan är det för fel på folk? Någon som ringt LS där dom faktiskt gör något?
 
Känner att jag behöver få ur mig lite...
Kom nys hem från affären, när jag kommer upp på parkeringen så ser jag hur en man från grannhuset trycker ner sin hund i marken och slår hunden 3 gånger i huvudet.
När jag kliver ur bilen så ropar jag efter honom, han vänder sig om jag säger till honom "Det där var inte okej", han går emot mig och skriker "Det var inte ens hårt!" och så slår han sin knytnäve i sin andra hand för att visa, vänder sig om och fortsätter gå.

Jag tänkte ringde LS imorgon och prata med dom. Men jag blir så trött på människor. Vad fan är det för fel på folk? Någon som ringt LS där dom faktiskt gör något?
:cry:
 
Känner att jag behöver få ur mig lite...
Kom nys hem från affären, när jag kommer upp på parkeringen så ser jag hur en man från grannhuset trycker ner sin hund i marken och slår hunden 3 gånger i huvudet.
När jag kliver ur bilen så ropar jag efter honom, han vänder sig om jag säger till honom "Det där var inte okej", han går emot mig och skriker "Det var inte ens hårt!" och så slår han sin knytnäve i sin andra hand för att visa, vänder sig om och fortsätter gå.

Jag tänkte ringde LS imorgon och prata med dom. Men jag blir så trött på människor. Vad fan är det för fel på folk? Någon som ringt LS där dom faktiskt gör något?
Anmäl idioten. Stackars hund.
 
Frågan är om enbart Länsstyrelsen är rätt instans. Dit bör man kanske snarare vända sig vid misstänkt vanvård etc. Det du beskriver låter som djurplågeri och är snarare ett ärende för polismyndigheten.

Jag hade nog kontaktat båda instanser.
 
Känner att jag behöver få ur mig lite...
Kom nys hem från affären, när jag kommer upp på parkeringen så ser jag hur en man från grannhuset trycker ner sin hund i marken och slår hunden 3 gånger i huvudet.
När jag kliver ur bilen så ropar jag efter honom, han vänder sig om jag säger till honom "Det där var inte okej", han går emot mig och skriker "Det var inte ens hårt!" och så slår han sin knytnäve i sin andra hand för att visa, vänder sig om och fortsätter gå.

Jag tänkte ringde LS imorgon och prata med dom. Men jag blir så trött på människor. Vad fan är det för fel på folk? Någon som ringt LS där dom faktiskt gör något?

Misshandel av djur är ett polisärende. Länsstyrelsen kan inte agera på händelser som har varit, och det är jättesvårt att vid en kontroll konstatera att hunden misshandlas (väldigt få djurhållare slår sina hundar vid en kontroll...). Så polisen är rätt instans att ringa för anmälan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 512
Senast: IngelaH
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 260
Senast: Migo
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 258
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Dottern 7,5 månad låg på min säng och jag skulle hämta hennes tandborste. Stannar till i dörröppningen och tittar så hon inte är så...
2
Svar
21
· Visningar
3 038
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp