Bukefalos 28 år!

Vad är det för fel på min bil?

Bränsle / luftblandningen blir fel. Tippar jag igen. Lite biaserad då jag haft två passatliknande VW-bilar, 2.0 liters diesel, med samma slags problem. En Caravelle och en Seat Altea Freetrack.
Ska definitivt diskutera den saken med verkstan
 
Bränsle / luftblandningen blir fel. Tippar jag igen. Lite biaserad då jag haft två passatliknande VW-bilar, 2.0 liters diesel, med samma slags problem. En Caravelle och en Seat Altea Freetrack.
Jag sätter också en peng på den. Dessutom superenkelt att byta så hoppas på den
 
Hade bilen inne på verkstad för service igår och hoppades att det skulle lösa problemet, men icke.
När jag kör i uppförsbackar och pressar den en aning, numera räcker det med att ligga på rulle i 90-100, så tappar den all kraft. Det den gör är att den börjar rycka eller "hoppa som en groda".
Jag trodde det var bränslefiltret och så hittade meken en slang till turbon som läckte. Ingen dera åtgärd hjälpte :(
Jag får känslan av att den inte får bränsle/ luft som den ska men det är bara en känsla och inget konkret.

Kanske luftmassemätaren?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 587
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 181
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp