Bukefalos 28 år!

Vad är det för fel på vårat bredband ??

elfi

Trådstartare
Jag blir galen !!

I ca 2-3 veckor har vi inte kunnat komma ut på Internet, eller jo vi får upp startsidan men när vi ska gå in på annan sida (ex buke) så funkar det inte. Det tar ca 1 timme för datorerna att komma in på en sida om man har tur, har man otur kan man sitta hela kvällen och försöka komma in på en sida..

Ringde bredbandssupporten för att fråga om det var nåt fel hos oss (grannarna har inte detta problem tydligen) men nej då, allt såg bra ut hos oss och personen jag pratade med trodde det kunde vara våran router.
Mamma åkte in till stan o köpte ny router och när vi skulle installera får vi bara upp ett felmeddelande där det står Kolla nätverksanslutningarna sen händer inget mer trots att vi är ansluten (provade att vara frånkopplad o ansluten - inget funkade). Ringde supporten för routern men inget svar där.

Vi har alltid haft två datorer till det trådlösa nätverket, ingen funkar att gå ut på internet med så nätverkskortet kan det inte vara på båda datorerna (varav en är väldigt ny). Det funkar ibland att komma ut på internet, men det går segt - väldigt segt.

Vi har provat att dra ur kablarna o sätta i dom igen, provat allt. Det är nog inte meningen att vi ska bredband..

Någon som kan lite mer än mig om sånt här som kan hjälpa ?
 
Sv: Vad är det för fel på vårat bredband ??

Testa att koppla ur routern och bara köra vägguttag - sladd - dator.

Är det lika segt då så är det antingen datorn eller bredbandsbolaget det är fel på.

Ni har ingen datorkunnig granne eller vän som kan komma hem till er?
 
Sv: Vad är det för fel på vårat bredband ??

Testa att koppla ur routern och bara köra vägguttag - sladd - dator.

Är det lika segt då så är det antingen datorn eller bredbandsbolaget det är fel på.

Ni har ingen datorkunnig granne eller vän som kan komma hem till er?

Glömde skriva det, det har vi provat också :(

Bredbandsbolaget säger att det inte är något fel alls på våran anslutning o sånt men kan verkligen nätverkskortet paja på 2 (ibland 3) datorer samtidigt ?

Jag jobbar med datasupport men kan ju höra med nån kollega om den kan hjälpa oss..
 
Sv: Vad är det för fel på vårat bredband ??

Men kan det inte vara fel på ert modem eller några sladdar då?
Hur fungerar samma dator/datorer om du kopplar in den hos någon annan?
Vi hade (jag vet att det låter knäppt) problem med modemet när vi hade en för lång kabel mellan jack och modem (den var väl 10-15 meter) hos samma bolag. Sedan ställde vi modemet i hallen och drog långa sladdar till datorerna och det gick bättre.
 
Sv: Vad är det för fel på vårat bredband ??

vi ringde bredbandssupporten igår igen, dom bad oss komma in med modemet nu så vi får väl se vad dom säger.
 
Sv: Vad är det för fel på vårat bredband ??

Mina svärföräldrar hade oerhört segt internet. De kör explorer och när de stängde ned det "skyddade läget" började det att fungera igen...
 
Sv: Vad är det för fel på vårat bredband ??

Jag hade samma problem som du och förutsatte att mitt modem och router hade tagit kvällen. Köpte nytt och problemet kvarstod.
T***a sa att det inte var något problem med linan.
Min granne råkade ut för samma sak och lämnade in sin dator i tro om att denne hade fått något virus.
Ringde och ringde...
Ibland har jag haft uppkoppling men ingen telefon. Har överhuvudtaget varit skakigt sedan Gudrun.
En dag låg telekabeln i hästarnas hage och de var på väg ut av den.
Ringde igen och de tyckte det var ytters pinsamt att de inte meddelat mig innan. Hästarna fick jag stödfodra i vinterhagen till dess de var färdiga och de kunde komma ut på sitt bete igen.

De hade tagit ned kabeln eftersom det hade varit så mycket fel i mitt område. Var även fel i en kopplingsstation.
Nu funkar det som det skall! =)
Men det har tagit ett par månader.
Lycka till!
mvh
 

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
785
Senast: Fideli
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 274
Senast: Bee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 492
Juridik & Ekonomi Tidigt i våras startade jag en tråd (med mitt andranamn Hanna) där beskrev jag mitt juridiska läge med mitt ex som försökte snuva mig på...
Svar
1
· Visningar
1 756
Senast: Josseliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp