Bukefalos 28 år!

Vad är det för hund?

Sv: Vad är det för hund?

Kan inte annat än instämma, finns inga mer kompletta hundar enligt mitt tycke. Tål mer än vad folk tror, pigga och allitd på alerten utan att vara "hoppiga, skälliga och allt för på"(som jag upplever att vissa raser är, ex JR, King Charles mfl!)De har en viss värdighet över sig, och går inte en dag utan att jag får höra hur elegant och graciös våran whipp-kille är*skryt*

Finns nog ingen hundras(förutom andra vintisar då:angel:) som gillar värme och närhet så mycket som en whippet.

"Snälla matte...släpp in mig under täcket nu!!"

Att rasen dessutom är oerhört frisk och välmående är ju bara ytterligare ett stort PLUS!
 
Sv: Vad är det för hund?

hej hej.. jag tycker papillon...
(har en själv, så är inte partisk alls... ):D

MEN, det många glömmer med papillon är att de är ENMANSHUNDAR!!
dom KAN vara speciella, inte alls säkert att det är så, men man måste vara inställd på det..
Min tjej är liiiten, 2,6kg och med lite päls..

Här är hon med sin valp så hon har tyvärr ganska lite päls (dom brukar fälla efter valpning)
26447958.jpg


Här är hon när hon är "fullpälsad"
11316450.jpg


Just denna lilla tjejen är väldigt speciell, då hon under sina första 2år hade ett mindre bra liv i en jätte kennel, dels på Irland och här i sverige..
Så hon var fruktansvärt osäker, räd och stressad när jag fick henne..
Men idag (3år senare) så är hon en supertrevlig idivid som glatt följer med ut på långa rundor i skogen med hästen, gärna ligger och sover i sängen med en, hälsar (om än lite försiktigt) på främmande människor och andra hundar..
En väldigt allsidig tjej med mycket vilja och personlighet. kan mycket väl bli lite arrogant och noncalant som att tex. tycka att hon "bara ska lukta färdigt på denna busken" innan man kommer när matte kallar... :angel:

Just Bella har så lite päls, att hon kräver ingen pälsvård alls.. badas ca 3ggr om året, men inte mer.. fäller extremt lite, och när det väl är några strån så är det låånga vita som är superenkla att ta med dammsugaren...

Lägger in en bonusbild så man får en uppfattning om hennes storlek...
14226148.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 953
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 735
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 207
Senast: Farao
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 219
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp