Vad är det för något?

Sv: Vad är det för något?

Hur stor var den? Och var de där vita sakerna på sidorna vingar?

Vet inte riktigt vad det är för något just nu - men älskar att ta reda på sånt ;)


Efter lite lätt googling så ser det ut till att vara någon sorts svärmare. Men precis vilken art vet jag inte än (eller ptja, är inte alls säker på att det är en svärmare än, men likheter finns) :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det för något?

Om jag för gissa, så skulle jag säga någon slags mal kanske? :idea:
Som vingarna inte vecklats ut på än?
Hoppas att någon har ett bättre svar än jag. hehe
Jag blir riktig nyfiken, vore kul att få veta vad det kan vara. :)
 
Sv: Vad är det för något?

Ja! Mal tänkte vi också :P Men är ju inte säker..

Ptjaa, den va väl en 1-2 cm kanske. Det vita på sidorna var vingar ja :)
 
Sv: Vad är det för något?

Funderade också på om den precis kommit ut ur puppan och inte hunnit veckla ut vingarna än? Såg lite skum ut...
 
Sv: Vad är det för något?

Tror att det är en humlerotfjäril, en hane. Det latinska namnet är Hepilalus Humulis för bäst bilder på google. :)
 
Sv: Vad är det för något?

Hmm, den va rätt så lik.. Hittade dock inte så många bra bilder
 

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
3
· Visningar
385
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
991
Senast: Badger
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 096
Senast: Sel
·
Kläder & Bli fin Jag har ett strump-problem... När jag springer eller kör ett spinningpass och blir svettig om fötterna får jag ofelbart skoskav om jag...
Svar
15
· Visningar
727
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp