Bukefalos 28 år!

Vad är det för skillnad?

C

Cronis

På Hippo vs Krafft

Deras foderblandningar?
Jag har inte kollat så jäättenoga utan bara skummat lite. Det är så förvirrande, så jag blir helt snurrig.
Kan någon snäll själ förklara skillnanden, (om det är någon).
Vilket är det bästa märket) (får man diskutera sådant).
Vad använder du, och varför? Samt vilken färdigprodukt, och varför?

Vad ligger kostnaden på resp. märke?
Ssjälvklart beror det på vilken blandning man väljer, men på en höft.

Berätta gärna lite.
 
Sv: Vad är det för skillnad?

Varje märke har sina varianter på grund, protein och energifoder.

Jag föredrar Hippo med tanke på mindre pellets, lägre pris och lättare tillgänglighet för oss.
 
Sv: Vad är det för skillnad?

Är det stor skillnad i värdena?

Vårat hö är inte analyserat (hoppa inte på mig nu), och kommer inte bli heller.
Det är en andra skörd, taget från minst 10 gärden, och jag har pratat med flera personer inom foderbranchen som sagt samma sak "att analysen är onödig eftersom värdet kommer bli orättvist".
Dock kostar en analys inte så många kronor, men eftersom den kommer bli orättvis så blir det så dumt.

Jag ger gärna en extra giva hö, eller ger ett mål med lusern (har tänkt det ändå).

Hoppas ni har överseende med detta.
 
Sv: Vad är det för skillnad?

Det finns ju motsvarande produkt i varje sortiment. Du får jämföra Groov med t ex Alfa eller deras Breed.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 468
Senast: alazzi
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 155
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 752
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp