Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Underbart täcke :D Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men det var helt klart annorlunda!
 
Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Trodde jag hade ett av världens fulaste täcken men ditt är värre ;):D

Mitt är ett ljus gräsgrönt regntäcke med prästkrageblommor över hela täcket... Har inte haft hjärta att lägga på det på nån häst än... Har fått det tackolov :D
 
Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

):
18983_301177776695507_118267127_n.jpg

Alltså jag dör lite:D! Det var verkligen det absolut fulaste täcke jag nånsin har sett:D:D!!
 
Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Trodde jag hade ett av världens fulaste täcken men ditt är värre ;):D

Mitt är ett ljus gräsgrönt regntäcke med prästkrageblommor över hela täcket... Har inte haft hjärta att lägga på det på nån häst än... Har fått det tackolov :D

...och jag har betalat 900kr för mitt. Ursprungligt pris 1800kr/styck.
Dyrmärket Boett, hade inget val eftersom Börjes inte börjat med sina när jag köpte detta, och Hööks hade inte rätt storlek - varken i butik eller på centrallagret.
 
Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Trodde jag hade ett av världens fulaste täcken men ditt är värre ;):D

Mitt är ett ljus gräsgrönt regntäcke med prästkrageblommor över hela täcket... Har inte haft hjärta att lägga på det på nån häst än... Har fått det tackolov :D

Haha min kompis köpte häst för nån månad sen och blev då erbjuden att köpa med ett sådant täcke. Det värsta va att det va ett vinter täcke med 200gr foder! Passar ju lixom :banghead:
 
Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Helt ärligt lider jag med dig ;-) måste ha svidit att betala så mycket trots halva prisetrabatt för den designen på tyget...
Kan dock inte sluta skratta när jag tänker på det... Täcket alltså...=D
 
Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Det var en optimistisk person som trodde den skulle få betalt för ett sånt täcke... :-)
 
Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Jag hade lätt köpt ett sånt täcke bara för att :D
Trevligt avbrott mot alla enfärgade eller randiga täcken ju!
 
Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Helt ärligt lider jag med dig ;-) måste ha svidit att betala så mycket trots halva prisetrabatt för den designen på tyget...
Kan dock inte sluta skratta när jag tänker på det... Täcket alltså...=D

Nja, fast kvaliteten är överlägsen. Och hör och häpna, jag köpte fyra stycken...
och täckena är bra, ett par av dem behöver lagas eftersom häststackaren kliat sig en del trots täcke men på samma tid har min andra eksemhäst avverkat fem eller sex täcken av billigare variant till den grad att de inte går att reparera. Blomtäckena är det bara att jag sätter ett par lappar på (extratyg för att lappa, ingick) och så duger de ett par säsonger till.

Jag är ju lite stollig och köper rosa reflexgrimma till valackerna medan stona får ha vanliga, gula...
Rosa reflexgrimma är förresten också riktigt fult för att återgå till temat.
Kunde dock inte låta bli att bjuda på täckesbilden för jag är medveten om att det roar många... mig också i ärlighetens namn.
 
Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

KL

Vad hette de där hjälmarna på 70-80 talet som hade små lufthål vid öronen?

Boerhjälm???

Det fulaste som funnits i alla fall!
 
Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Det fulaste jag vet är tretornstövlarna. Dock hade jag ett par svarta kopior från Granngården själv för några år sedan, men det var väl super-inne att ha dem då. Dock inget jag skulle ha på mig idag :)

template.jpg


Sen annars gillar jag inte v-formade pannband (både med och utan en massa bling). Schabrak som ser små ut vilket främst en del hoppschabrak gör, pullarnosgrimmor, allt som är i skrikig färg, omatchande färger. Tänk typ rosa, gult, blått och orange på en och samma gång.

Det har även varit lite mode nu ett tag att ha ridhjälmar som jag tycker mest ser ut som cykelhjälmar. Inte snyggt. Men vet dock inte om de är säkrare.

Utrustning som inte passar, exempelvis för stora ridstövlar. Smutsig utrustning som inte tas hand om går också fetbort.
 
Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Ja men det är ju ändå det viktigaste :) kvaliteten menar jag :)
 
Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Kl
Vet inte om det har nämnts innan men, dessa nya modeller på virkade huvor som går långt ner på mulen och fästs i nosgrimman!! Så hysteriskt fula:yuck:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Pilot
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 927
Senast: RedQueen
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
888
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp