Vad är det här för växt?

Eli

Trådstartare
Vad tror ni det här är?

IMG_20190710_085449.jpg
 
Bra fråga, men låt inte hästar gå i närheten förrän du är säker på att det inte är sprängört. Kan du ta en bättre bild på bladen?
 
Bra fråga, men låt inte hästar gå i närheten förrän du är säker på att det inte är sprängört.

Inga hästar här, är på en ö och den växer precis vid stranden. Blev nervös att det är björnloka då vi har en treårig lös här...

Här är en annan växt lik björnloka men det är det inte va?
IMG_20190710_085754.jpg
 

Det behövs bättre bild på bladen, men jag tror att det är strandkvanne eller strätta - iallafall någon angelica.

Det är dock varken björnloka eller jätteloka. Heller inte odört eller vildpersilja, som man kan oroa sig för när man har barn eller djur. Egentligen skulle jag vilja säga att det inte heller är sprängört som man också skulle oroa sig för om man har barn eller djur, men blomman är så pass lik att jag inte vågar avskriva det till 100 procent. Tror dock som sagt på någon angelica.
 
Björnlokan är väl rätt stor? Eller förväxlar jag den med jättebjörnloka? De jag sett har varit 2 meter höga.
 
Det behövs bättre bild på bladen, men jag tror att det är strandkvanne eller strätta - iallafall någon angelica.

Det är dock varken björnloka eller jätteloka. Heller inte odört eller vildpersilja, som man kan oroa sig för när man har barn eller djur. Egentligen skulle jag vilja säga att det inte heller är sprängört som man också skulle oroa sig för om man har barn eller djur, men blomman är så pass lik att jag inte vågar avskriva det till 100 procent. Tror dock som sagt på någon angelica.

Tack så mycket!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ska flytta till årsskiftet och får då en jättestor balkong, i det soligaste läget. Jag vill såklart ha växter på min balkong och det...
Svar
8
· Visningar
588
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag är lite folkskygg :p och vill ha en undangömd trädgård. Baksidan av vårt hus är skyddad av skog och av huset då ❤, men ena sidan...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 501
Senast: sjoberga
·
Hemmet Jag ska eventuellt flytta in i en hyresrätt med gigantiska fönster. Jättefin utsikt, absolut - men allt blir ju så fjuttigt i jämförelse...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 471
Senast: manda
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
577
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp