Vad är det här för verktyg?

aprilmaj

Trådstartare
Jag hittade det här verktyget (?) i ett av uthusen. Vad har man använt det till?
11373977_472244082982932_1204862521_n.jpg
 
Ja, men hur det gick till eller ens hur en sockertopp ser ut vet jag inte. Jag hittade en likadan tång själv och fick veta vad den användes till.
 
Familjemedlemmarna sitter med varsin tång och knaprar i smyg? :D

Jag trodde att det bara var en, som flyttade sig (själv?), men sedan när jag vid något tillfälle baske mig bestämde mig att den skulle vara i köket, på hyllan upptäckte jag att de var tre st.

Jag som trodde jag blivit galen... Konstig grej att vara förföljd av. Sockertänger.... (jag skyller på Staffan Westerberg och Vilse i Pannkakan, ingen kan ha sett den och förblivit fungerande)
 
Är det här också en sockertång? Fast inte den man knipsar med utan den man tar sockret ur skålen med?

11356040_938293549568165_132007180_n.jpg


(En liten faktiskt vedervärdig present jag fått en gång.)

Just precis vad det är; en sockerbits tång. Finns även en modell med tre gripklor där man trycker ner en knapp på toppen så klorna öppnas så man kan gripa en sockerbit och med hjälp av en fjäder stängs klorna och knappen åker upp när man släpper den.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Då och då behöver jag extrahera data från websidor och presentera i annan layout/struktur. Ett exempel just nu är ett stort...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Snubbelfot
·
Juridik & Ekonomi Jag har det senaste ett och ett halvt året använt kreditkort för att betala mina utgifter. Nu ska detta läggas ner i juni, så söker nu...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 019
Senast: mumin
·
Tjatter Nu har jag en viktig fråga igen. Kompisen har hittat en sån här i nåt uthus. Vad är det för nåt???
Svar
11
· Visningar
1 087
Senast: Hittarinte
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 980

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp