Vad är det konstigaste någon sagt till dig?

Folk snackar så mycket skumt så lägger inte det på minnet ens. Senast igår var det en äldre man som kommenterade när jag la en mopp och en skurhink på rullbandet vid kassan ”Här ska det städas efter nyår”. Jag bara ”hmm” och han ”ja det är bra att städa”.
Precis som om det vore en jätteudda grej att köpa, varenda människa har väl en skurhink med mopp :cool:

Jag tror att den typen av kommentar ofta kommer ifrån människor som inte tål tystnad, såna som måste småprata om skit ingen bryr sig om för det värsta som kan hända är att det blir tyst. Stöter ofta på det. :D
 
Fick en internetbokning (turridning) för ett par veckor sedan av en kvinna som vägde 99.8kg (ja, decimalen måste ha varit viktig för henne) och jag skrev tillbaka till henne att tyvärr under högsäsong är vår viktgräns strikt 90kg även om du är en erfaren ryttare och under lågsäsong hade det inte varit nåt problem......"

2 dagar senare kommer ett mail från kvinnan och det enda som var i mailet var ett foto på henne sittandes på en cob med en handhäst som sträckte på halsen och skymde allt utom hennes axlar och ansikte och textraden "det här fotot är 3 månader gammalt på mig och ponnyer"


Jaha? :confused:
 
Men hur får du golven rena om du aldrig skurar dem?
Mina mopphuvuden åker i tvätt 60 grader efter varje användning. Luktar aldrig illa och golven blir rena.
Jamen eller hur. Samma här. :)
Tvättar alltid alla moppar, trasor och microtrasor efter en städning i 60 grader.
Disktrasorna används högst i en vecka, sen byts dom och återanvänds efter tvätt.

Har jag städerskan hemma så vet hon om det och lägger allt i en påse när hon är klar. :bow:
Hon använder för övrigt orimligt med tvättdukar, vilket jag bara tycker är bra.

Jag brukar också skicka med locket till avloppsbrunnen i tvättstugan. Går alldeles utmärkt. :p

Och gallren till fläkten brukar åka in i diskmaskinen, men det var Off topic.
 
"Du är ju len som en barnrumpa!"

Vet inte om det går under etiketten "konstigt", men iaf lite kul. Sagt med en smekning mot min kind.
 
Vet inte om det är det konstigaste, men jag har fått höra exakt samma två gånger på mitt jobb inom handeln.
-Ja, jag ser inget folk någonstans, så nu frågar jag dig. 😮
Fest för diverse folk i en grupp jag var med i. Jag och Söta Tjejen satt och pratade i köket. Inte Så Brighta Killen kommer in och säger till Söta Tjejen: "Åh, här sitter du alldeles ensam".
 
Jamen eller hur. Samma här. :)
Tvättar alltid alla moppar, trasor och microtrasor efter en städning i 60 grader.
Disktrasorna används högst i en vecka, sen byts dom och återanvänds efter tvätt.

Har jag städerskan hemma så vet hon om det och lägger allt i en påse när hon är klar. :bow:
Hon använder för övrigt orimligt med tvättdukar, vilket jag bara tycker är bra.

Jag brukar också skicka med locket till avloppsbrunnen i tvättstugan. Går alldeles utmärkt. :p

Och gallren till fläkten brukar åka in i diskmaskinen, men det var Off topic.
Tvättar du golvbrunnslocket i tvättmaskinen? Detta måste provas isåfall, hatar å försöka rengöra den.
 
@moppdiskussion

Med en sån. In i 70 grader efter varje tvätt.
500665833_1.jpg
 
Ibland måste man höja lite på ögonbrynet åt vissa kommentarer.

Så vad är det konstigaste du fått höra?

En grej som hände nyligen var att jag satt och väntade inne på sjukhuset när en man plötsligt smyger upp bakom mig, böjer sig ner och viskar i mitt öra att strax börjar schlagern, sen pilade han iväg. Kvar satt jag och kände väl mest att "jaha, det hände".

En annan gång stod jag på stan och blev passerad av ett par överförfriskade herrar som jag gissar håller till på gatan. Den ena stannade och tittade på mig och utbrast "Du har blivit snyggare sen du blev äldre" och den andra instämde nickande.
Jag har aldrig sett dem förr, men bestämde mig för att ta det som en komplimang.
 
Dels har jag fått frågan om jag kunde lämna tips på hur man tränar en ren för kapplöpning.
(????). Visserligen var jag ridhästägare vid den tiden, men mannen ägde åtminstone en ren (vilket jag förmodar var den ren som skulle tränas) och borde väl vara kunnigare än mig skulle jag tro.
Jag kunde inte hjälpa honom

En annan gång höll jag på att skotta skit från gödselhögen upp i skopan på traktorn (för trångt att ta med själva skopan) när en äldre farbror som jag visste var väldigt speciell kom fram till mig.
Han tittade på en stund och frågade sedan Har fröken någon fästman?
Fastän jag inte hade det så uppfann jag hastigt en och sade att det hade jag.
Det var synd, tyckte han, för jag hade gärna velat ha en fru.

Gissar att han tyckte att jag var ett rejält fruntimmer med ork att arbeta....
Jag var väl i 20-30 årsåldern och han väl runt 80.
 
Återkommande;
- "Men vad kort du är! Du ser mycket längre ut på bild!" (Är 162 cm och vet inte om jag ser längre ut direkt?)
- Jasså, du heter Rapunzel alltså?! (När jag inte dirket sagt mitt namn, men råkat yppa att det är ovanligt... Jag har alltså 1 m långt hår kan förtydligas!)

En/enstaka gång/er:
- "Varför har du broddar på skorna?! Du som ska vara ung och frisk!" (Sagt av, uppenbarligen, provocerad man i 70+ åldern. Jag har broddar på skorna för att inte halka då jag har en knäskada jag absolut inte vill förvärra.)
- "Är du född på 00- eller 10-talet? Du ser så ung ut!" (Sagt av liten unge. Var färdig att örfila den inombords!)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp