Vad är det konstigaste någon sagt till dig?

Pica

Trådstartare
Ibland måste man höja lite på ögonbrynet åt vissa kommentarer.

Så vad är det konstigaste du fått höra?

En grej som hände nyligen var att jag satt och väntade inne på sjukhuset när en man plötsligt smyger upp bakom mig, böjer sig ner och viskar i mitt öra att strax börjar schlagern, sen pilade han iväg. Kvar satt jag och kände väl mest att "jaha, det hände".

En annan gång stod jag på stan och blev passerad av ett par överförfriskade herrar som jag gissar håller till på gatan. Den ena stannade och tittade på mig och utbrast "Du har blivit snyggare sen du blev äldre" och den andra instämde nickande.
Jag har aldrig sett dem förr, men bestämde mig för att ta det som en komplimang.
 
En gång mötte jag en man som mötte min blick och väste "reeeed" och när jag sen tittade bakåt på honom fortsatte han hålla kvar blicken på mig samtidigt som han gick åt anses hållet. Jag är väldigt rödhårig så jag antar att det hade något med det att göra men sjukt oklar händelse.
 
En av mina mest underbara weird moments och tillika kommentarer var när jag hamnade på en överfull buss och fick ta båda hundarna i knät så att en man i äldre medelåldern fick plats bredvid oss. Han var välklädd i typ vardagskostym och satte omedelbums upp affärsportföljen i Sitt knä, lindade båda händerna om handtaget på den och sneglade lite pekuliärt mot hundarna. De låg snällt och halvsov.
Efter någon minut:
- Your dogs look very calm.
Han var rätt uppenbart nervös, så jag log och klappade ett shibahuvud och svarade någonting i stil med:
- They are! We used to ride the bus to work together every day for like three years, they won't bother you.

Det var sedan tyst i flera långa minuter, kanske så många som tio, under vilka karln då och då flyttar runt med händerna på handtaget till portföljen och ömsom sneglar på mig och hundarna, ömsom ut mot resten av bussen innan han slutligen lyckades pressa fram rätt tyst men klart och tydligt:
- My father always told me that dogs are evil and that the people that own them are werewolves.....!

Alltså, jag kan tycka synd om karln, men ögonblicket i sig var så underbart på något sätt! Surrealistiskt. Han var så städad och sansad. Vi pratade lite mer sedan och jag förklarade att de flesta hundägare är de mest sympatiska och empatiska människor han kan träffa på. Varulvsmannen kommer alltid att vara en pärla!
 
Jag är lång och rätt rejält byggd för att vara tjej. På jobbet hade vi en praktikant med autism som utbrast ”är du en jätte?”
Jag förstår ju att han inte menade något illa, men kändes rätt märkligt först, innan jag slappnade av och förklarade att nej, tyvärr ingen jätte!
 
Det har hänt två gånger exakt samma kommentar av två olika människor.

Första gången var i badhuset när jag och yngsta syrran var och badade ihop.

Andra gången var när yngsta syrran var på sjukhuset och jag hade varit på en behandling i stan och skulle åka med hem. Jag anländer till sjukhuset och möter upp med styvfar och en sjuksyrra ser mig komma.
”Ah, nu kommer mamma med”. 🙈

Nej, jag var inte 9 år gammal när jag fick barn, men folk tycktes tro att jag var mamma till min yngsta syrra, jag var i tonåren på den tiden. Lagom kul. 🙄
 
Jag har blivit kallad för tant när jag var 13. Det var en pappa som sa till sitt barn (ca 4 år) att "nu ska du inte gå före tanten i kön".

Jobbar med personer med psykisk funktionsnedsättning och då får jag höra lite allt möjligt. Som att varför jag alltid har tröjor med hästmotiv (bara ibland), varför jag inte har pojkvän eller varför jag har så håriga armar.. Det är underhållande :)
 
Stod i receptionen på jobbet och en patient börjar ge mig råd kring min acne (som för övrigt knappt är synbar längre), och ger sig inte fast jag artigt tackar nej. Han verkade väldigt bekymrad över det O_o

I övrigt många kommentarer där kontentan är att jag ser mycket yngre ut än jag är. Blivit kallad tant när jag jobbade som städerska dock :rofl: Även blivit kallade pojke flertalet gånger när jag var yngre.

Åh! Kom på en favorit sen jag jobbade på vårdavdelning. En tant har en väldigt färgglad blus, jag säger att den är fin. Hon svarar ”vet du vad den heter?” Jag ”nej? O_o”. Hon svarar ”Det glada skrattet!”

En annan tant svarade att hon tyckte jag såg svensk ut och pratade bra svenska när jag förklarade att jag läste svenska på universitetet :D
(Det var alltså inte SFI jag gick)
 
Jag pluggar till lärare och har kvar mitt jobb som butikschef under tiden. En säljare frågade mig om det var lärare jag tänkte satsa på sen eller om jag skulle vara kvar inom handels.
Jo självklart! Jag lägger fyra år av mitt liv på att plugga något helt annat än det jag vill syssla med :idea:
 
En annan tant svarade att hon tyckte jag såg svensk ut och pratade bra svenska när jag förklarade att jag läste svenska på universitetet :D
(Det var alltså inte SFI jag gick)
Påminner mej om när jag pluggade i Umeå för ett par år sedan, då fick jag höra det här av en man:
"Du är från Finland hör jag, från Österbotten va?"
Ja, hurså? Frågade jag.
"För du pratar ju svenska nästan som en svensk."

Eeh, tack O_o alltid trevligt att få komplimanger över hur bra svenska jag pratar när det är mitt modersmål.
 
Påminner mej om när jag pluggade i Umeå för ett par år sedan, då fick jag höra det här av en man:
"Du är från Finland hör jag, från Österbotten va?"
Ja, hurså? Frågade jag.
"För du pratar ju svenska nästan som en svensk."

Eeh, tack O_o alltid trevligt att få komplimanger över hur bra svenska jag pratar när det är mitt modersmål.

Jag har faktiskt lite svårt för finlandssvenskan, ord som inte är samma eller betyder olika. Kanske var det han menade? Jag kände mig iaf som en idiot när jag låg på BB och hade så svårt att förstå ibland.
 
Om det är det mest konstiga eller sjuka vet jag inte, men det jobbade en lite äldre man i stallet där jag praktiserade som ung tonåring, och en dag när vi satt och åt lunch kläckte han ur sig (helt ur det blå) frågan om jag var adopterad. ”Nej” sa jag men han nöjde sig inte där.

”Är du verkligen säker?” ”Ja” ”Men HELT säker?” ”Jo” ”Du ser adopterad ut”

Jaha, noterar detta.

Alltså vem håller ens på så?
 
Jag skulle in på skjutbanan och en gubbe stoppade mig,
- Du graben, det pågår tävling här så du kan gå hem till mamma för det är inget för småbarn.
Min tränare föste gubben åt sidan för han skulle inte släppa in mig. i händerna hade jag en mauser och 50 skott. klädd i spänn väst och skytteglasögon.
Och jag råkade vara Stockholmsmästaren 5 år i rad då.
 
Nu hände detta på psyk så det är väl inte så konstigt egentligen. En äldre kvinna fräser till och säger åt mig "sluta nu, annars kan det bli en burbobba!"
"Jaha" sa jag, "vad sjutton är en burbobba?"
Kvinnan svarade "Men det vet väl för för fan inte jag, det var ju du som sa det!"
 
Folk snackar så mycket skumt så lägger inte det på minnet ens. Senast igår var det en äldre man som kommenterade när jag la en mopp och en skurhink på rullbandet vid kassan ”Här ska det städas efter nyår”. Jag bara ”hmm” och han ”ja det är bra att städa”.
Precis som om det vore en jätteudda grej att köpa, varenda människa har väl en skurhink med mopp :cool:
 
Folk snackar så mycket skumt så lägger inte det på minnet ens. Senast igår var det en äldre man som kommenterade när jag la en mopp och en skurhink på rullbandet vid kassan ”Här ska det städas efter nyår”. Jag bara ”hmm” och han ”ja det är bra att städa”.
Precis som om det vore en jätteudda grej att köpa, varenda människa har väl en skurhink med mopp :cool:
Jag äger ingen skurhink. Fattar inte vitsen alls. Och absolut inte nån såndär mopp som brukar höra ihop med skurhink. Såndär som man flyttar runt smutsen med och som alltid luktar ruttet?
 
Påminner mej om när jag pluggade i Umeå för ett par år sedan, då fick jag höra det här av en man:
"Du är från Finland hör jag, från Österbotten va?"
Ja, hurså? Frågade jag.
"För du pratar ju svenska nästan som en svensk."

Eeh, tack O_o alltid trevligt att få komplimanger över hur bra svenska jag pratar när det är mitt modersmål.
Fast alla jag känner som kommer från Finland och har svenska som modersmål talar annorlunda än svenskar. En del andra ord bland annat. Personen sa ju inte att du pratade bra svenska utan att du pratade som en svensk, och det är ju en annan grej :).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp