Vad är det konstigaste någon sagt till dig?

En av mina mest underbara weird moments och tillika kommentarer var när jag hamnade på en överfull buss och fick ta båda hundarna i knät så att en man i äldre medelåldern fick plats bredvid oss. Han var välklädd i typ vardagskostym och satte omedelbums upp affärsportföljen i Sitt knä, lindade båda händerna om handtaget på den och sneglade lite pekuliärt mot hundarna. De låg snällt och halvsov.
Efter någon minut:
- Your dogs look very calm.
Han var rätt uppenbart nervös, så jag log och klappade ett shibahuvud och svarade någonting i stil med:
- They are! We used to ride the bus to work together every day for like three years, they won't bother you.

Det var sedan tyst i flera långa minuter, kanske så många som tio, under vilka karln då och då flyttar runt med händerna på handtaget till portföljen och ömsom sneglar på mig och hundarna, ömsom ut mot resten av bussen innan han slutligen lyckades pressa fram rätt tyst men klart och tydligt:
- My father always told me that dogs are evil and that the people that own them are werewolves.....!

Alltså, jag kan tycka synd om karln, men ögonblicket i sig var så underbart på något sätt! Surrealistiskt. Han var så städad och sansad. Vi pratade lite mer sedan och jag förklarade att de flesta hundägare är de mest sympatiska och empatiska människor han kan träffa på. Varulvsmannen kommer alltid att vara en pärla!
:rofl::rofl::rofl: Bra att veta att man är varulv då! Hum man blir alltså varulv av att köpa en hund - alla fantasy böckerna har det fel!
 
Mindes plöstsligt ett aningen traumatiskt ögonblick i ungdomen.

Jag var 17 och skulle få en spiral insatt. Lägger mig i gynstolen för första gången i livet.
Barnmorskan undersöker och säger plötsligt -vilken slapp slida du har!

Så jag gick hela min ungdom med insikten om att jag var "slapp".
Kul. Eller inte.
 
Mindes plöstsligt ett aningen traumatiskt ögonblick i ungdomen.

Jag var 17 och skulle få en spiral insatt. Lägger mig i gynstolen för första gången i livet.
Barnmorskan undersöker och säger plötsligt -vilken slapp slida du har!

Så jag gick hela min ungdom med insikten om att jag var "slapp".
Kul. Eller inte.

Men hjälp! :nailbiting: Vilken idiot.

Jag har nog hört en del konstigt genom åren, men tänker onekligen på mitt ex. Vi skulle sova och han låg och spanade mot skuggan bakom badrumsdörren. Så jag frågade:

- Vad tittar du på?
- Vad är det bakom badrumsdörren?
- Min kimono hänger där.
- Ja, men under den.
- Det är ingenting där?
- Nä.. okej. Jag ser kanske i syne. Godnatt!

Kan säga att han somnade snabbare än mig :nailbiting: När han dagen efter fick för sig att det kom ut figurer ur TV:n och att det kom laser ur mina ögon så förstod jag att något inte stod rätt till med den nya nattmedicinen :angel: :D Den fick honom tydligen att hallucinera så den byttes snabbt ut..
 
Jag och min syster var på stranden. Jag var, som alltid, kritvit och syrran var brun. Hon får sån där riktigt härlig brun färg som är åt det "guldiga" hållet. Själv är jag så vit att huden mer går åt det blålila hållet.
En liten flicka (typ 4-5år) kommer fram och frågar: Varför är du alldeles vit och hon alldeles brun? :confused: Jadu bra fråga :rofl:

Låter som min mors vän som var kringresande i Afrika och fick frågan ”How come you are whiter than the other white?” :D
 
Brukar få en ganska dum kommentar när jag berättar att jag läser färdigt till Undersköterska och att jag arbetar på en avdelning för demenssjuka : Jaha vad ska du bli sen då? Eller vad ska du läsa vidare till sen? Precis som om det är absolut inte OK att "nöja" sig med att vara undersköterska. Måttligt trött på denna kommentaren så har börjat kontra med att det är inte fel på yrket, det är fel på folks syn på yrket, vilket i sin tur sätter ribban för hur låg lönen är/blir.
 
Brukar få en ganska dum kommentar när jag berättar att jag läser färdigt till Undersköterska och att jag arbetar på en avdelning för demenssjuka : Jaha vad ska du bli sen då? Eller vad ska du läsa vidare till sen? Precis som om det är absolut inte OK att "nöja" sig med att vara undersköterska. Måttligt trött på denna kommentaren så har börjat kontra med att det är inte fel på yrket, det är fel på folks syn på yrket, vilket i sin tur sätter ribban för hur låg lönen är/blir.
Den attityden x 10 när du är personlig assistent. Jag har t o m råkat ut för sjukvårdspersonal som har pratat jättelångsamt och tydligt när de förklarar väldigt enkla saker. Som om mitt IQ skulle vara på gränsen till normalbegåvning typ.
 
Den attityden x 10 när du är personlig assistent. Jag har t o m råkat ut för sjukvårdspersonal som har pratat jättelångsamt och tydligt när de förklarar väldigt enkla saker. Som om mitt IQ skulle vara på gränsen till normalbegåvning typ.
Kom igen när du jobbat som djurskötare i några år. Suggor och slaktsvin.
Min far fick frågan om jag hade gått ut grundskolan av en person när hen hörde vad jag arbetade som.
Ja- hon har en 4 årig universitetsutbildning bakom sig svarade pappa då. Det är helt sjukt vad konstiga kommentarer mitt förra yrkesval kunde frambringa.

En granne frågade mig vad min man arbetade med. It- tekniker svarade jag. Okej- ja då kan ju han försörja er. :confused: Alltså jag hade lika mycket i lön som grisskötare som vad min man som It-tekniker då.
Standardkommentaren annars när någon frågade var jag arbetade med och jag sa djur/grisar. Då blev alltid kommentaren. -Grisar?! Jaha. Vad gör man då? Kliar dem bakom öronen? och så ett gapskratt :meh:

Jättekul när man hört samma kommentar i 20 år.
 
När jag bodde i min första lägenhet hade jag en granne som var väldigt... intressant.

En kväll hölls jag på gräsplätten framför huset och planterade om mina krukväxter. Det var typ svärdslilja, ampellilja, zebrablad, våreld, helt vanliga krukväxter. Det hade mörknat ute, men fanns en gatlykta så jag såg vad jag gjorde.

Jag ser min granne komma gående längs gatan. När han får syn på mig, hukandes i mörkret, stannar han upp och liksomO_oO_oO_o. Jag tänkte att han bara inte såg att det var jag, så jag ropade "Hej Simon, det är bara jag, jag planterar om mina krukväxter!". Han fortsatte förbi, och STIRRADE på mig hela vägen fram till sin dörr. Han gick in och stängde dörren, för att efter typ en halv minut öppna den igen, sticka ut huvudet för att stirra klentroget på mig, och sedan åter stänga om sig.

När jag var klar och började bära in mina grejer kom han ut igen, lutade sig nonchalant mot husväggen och sa menande "Du, jag håller också på med det där... andliga". "Eh, jaha? Eller va? Jag håller på med mina krukväxter?:confused:" svarade jag.
"Jaa" sa han, lutade sig framåt och blinkade konspiratoriskt, "det är samma sak".

Jag undrar SÅ vad det var han trodde att jag odlade :D
 
Vilket fick mig att tänka på när en väninna till mig fick höra - Och idag var det halkigt.
Väninnan 😮
Gynekologen (som tittat ut genom fönstret) 😶

Eller när ens gynekolog har med sig två studenter och nästan högtidligt påpekar att detta är ett välskapt , fint rosa underliv och noggrant visar och tittar på olika nyanser.. :o

Kanske harmlöst och snällt så sett, men ändå! :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp