vad är detta för något?

Sv: vad är detta för något?

VET NI VAD?

Jag fick en liten Edwin i söndags, 00:10 :love::bump:

Nu förstår jag hur underbart det är att snusa bebis hela dagarna. Åh mitt lilla troll:love:

Ååååå GRATTIS !!! Nu kan vi gå på bebispromenader i Väsby C, haha !!

Hur stor ?? Hur tung ?? Hur lång tid tog det ?? Alla detaljer tack !! Och en BILD såklart :bump:
 
Sv: vad är detta för något?

GRATTIS!!!!

och vilket fint namn du valt, gillar verkligen det namnet.

Lycka till!

(Blir det bilder snart?:))
 
Sv: vad är detta för något?

Hahha, det får vi absolut göra!

Lilleplutt vägde 3145 och var 49 cm. Helt lagom storlek om jag får säga det själv ;)

Jag hade vart vaken hela fredags natt med värkar som avtog senare under dagen.. På eftermiddagen ville jag åka med till IKEA för att handla det sista till Edwin, min lillknodd. Där började värkarna komma oftare, vilket inte var skönt. Lördagsköer och värkar som GÖR ONT, ingen höjdare direkt.
Jag var hemma igen vid sju, kunde inte sitta stilla för att det gjorde så ont. Mamma bad mig ringa förlossningen som bokade in mig på KS.
Sen försökte jag kolla på postkodmiljonären, när det slutade sa mammsen att hon ville duscha innan vi skulle åka in. Hon hann inte längre än upp för trappen innan jag skrek att det kom blod.

Väl på KS så satte dom på CTG kurvan och undersökte mig, då var jag öppen sju- nästan åtta cm. Då var klockan 20:55

Inne på förlossningen gick det snabbt, för 00:10 var underverket ute :love:

Det satt kvar lite rester kvar från moderkakan (?) så jag slutade inte blöda, så mamma fick vara barnvakt medan jag fick in på operation. Det gick snabbt och allt gick bra. Ska jag vara ärlig trodde jag att det skulle göra mer ont. För jag fick endast pyttelite bäckenbottenbedövning och lustgas.

Men jag må säga att jag har världens snällaste bäbis!:banana: Han sover hela dagarna, så jag har blivit beordrad att väcka honom varannan timme för att amma. Han säger aldrig ngt, bara ser söt ut *peppar peppar*
Han hade lågt blodsocker som antagligen berodde på att mitt blodvärde sjönk från 133 till 81 utan någon förklaring..

Jag skickar in en bild när jag förstått hur man gör :confused:
 
Sv: vad är detta för något?

Tack! :)

Jag fastnade för namnet för länge sedan, de flesta har faktist rynkat på näsan när jag nämnt namnet. Men det gör dom inte längre, jag är kärringen mot strömmen och han skulle heta det!
Nu finns det inget annat än Edwin som passar :angel:
 
Sv: vad är detta för något?

Tackar :rofl::)

Ska inte du också ha bäbis snart? :idea:
 
Sv: vad är detta för något?

Ah! Jag trodde faktist att du skulle hinna före. :p
 
Sv: vad är detta för något?

Jo, det gick lättare än förväntat :bow::D
 
Sv: vad är detta för något?

Ah! Jag trodde faktist att du skulle hinna före. :p

Det ligger i släkten att gå över tiden, så du behövde nog inte vara orolig... Mamma har 4 barn, 3 st igångsättningar, barn nr 4 föddes kl 04.00 samma dag som mamma skulle in för igångsättning kl 09.00. Jag gick över 8 dagar med mitt första barn, så jag utgår från att inte heller den här ungen kan passa tider särskilt bra. ;)
Men, men... Hade värsta sammandragningarna inatt, skitont gjorde de oxå, så jag hoppades att något kanske skulle vara på G, men icke. Nu känns det som om pyret tänker stanna där ett tag till
 
Sv: vad är detta för något?

Men, men... Hade värsta sammandragningarna inatt, skitont gjorde de oxå, så jag hoppades att något kanske skulle vara på G, men icke. Nu känns det som om pyret tänker stanna där ett tag till


Men det är ju inte måndag ännu;)
 
Sv: vad är detta för något?

Oj, varannan timme, hur ska du då kunna sova ?? Min snorpa äter var tredje, hon vägde ju bara 2350 g, och jag tycker det är ofta :D

Härligt att det gick fort, men oj vad modigt att åka till IKEA med värkar!! Jag borde också åkt dit innan Elina föddes, men det får vi göra med bebis om några veckor :)

Lycka till med alltihopa :bump: Så får vi ta och vara lattemorsor sen när du känner dig redo att röra dig utanför dörren :D
 
Sv: vad är detta för något?

Det där med att väcka dem trodde jag var förlegad information om barnet inte var jättelitet eller minskade i vikt. Men det verkar ju inte din kille vara. Barn vaknar när de är hungriga.
I början åt Sam varje timme hela kvällen så att han kunde sova längre under natten.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 118
Senast: Hajfisk
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 252
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp