Bukefalos 28 år!

Vad är detta för spännande? (badrum)

Sv: Vad är detta för spännande? (badrum)

Ja, allt kakel och klinker är keramiskt.
Vad jag förstår av bruksanvisningen ska man inte slipa bort glasyren först. Måste man det går det nog lättare att byta ut plattorna.
 
Sv: Vad är detta för spännande? (badrum)

Gud vad bra! Det här ska testas helt klart! Blir ju inga ränder efter pensel heller!
 
Sv: Vad är detta för spännande? (badrum)

Jag läste på någon sida att det finns medel som gör att man kan "rengöra" fogarna igen. Det skulle också fungera med klorin tydligen.
 
Sv: Vad är detta för spännande? (badrum)

Ja, eller hur!

Tyckte sprayen verkade grymt smidig! Man får väl bara rengöra ytan ordentligt så går det nog bra! Ska du testa?
 
Sv: Vad är detta för spännande? (badrum)

Ja, jag har en hysteriskt ful babyblå bård i mitt badrum, det hade ju inte skadat att få den helvit direkt. Ska nog ta o höra med min närmaste färgaffär om det har någon sådan färg inne.
 
Sv: Vad är detta för spännande? (badrum)

Och jag har en aprikosfärgad bård i mitten som går runt hela badrummet. Synd att sprayfärgen inte fanns i svart. Skulle vara kul att lägga schablon på efter att man sprayat vitt och sen spraya svart på schablonen för att få ett snyggt mönster.
 
Sv: Vad är detta för spännande? (badrum)

Bor du i mitt badrum :eek:

Jag har oxå en fruktansvärd rosaaprikos rand (två plattor hög) i mitt annars helt OK vita kakel.

Nu ska jag ju flytta så jag slipper bry mig men hade jag bott kvar hade det helt klart varit ett alternativ.
 
Sv: Vad är detta för spännande? (badrum)

:D Tack och lov är bården här bara en platta hög! Det måste ha varit inne förut. När jag bodde i ett studentområde här så var det exakt likadan aprikosfärgade bård. Jag kan inte tänka mig något gräsligare just därför tror jag. Och sen är ju plastgolvet såklart häärligt aprikosfärgat:crazy:
 
Sv: Vad är detta för spännande? (badrum)

Om det är platta plattor rekomenderar jag att köpa vanlig plast, klippa ut och sätta över. Det finns ju i massor med färger på de flesta färgaffärer. Då kan man förvandla villket kalel som helst utan att det blir några märken! I vårt badrum hade de klippt ur små fyrkanter och dekorerat kaklet med, men det var bara att dra bort :) Min kompis gjorde sitt kök galet gult och rött :p
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 702
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 945
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 251
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 629
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp