Vad är detta?

N

Nemo1

Åh blir snart galen på att katten aldrig blir frisk.
Han kom in för några veckor sedan, och hade blod runt nosen. Han var även väldigt kraftig allmänpåverkad så det bar av till farbror doktor.
Det trodde att han hade fått en hård smäll mot huvudet, så han blev inlagd över natten med smärtstillande & dropp. Hans ena tand hade gått av på mitten, men tandläkaren hade ingen möjlighet att operera bort tanden då, men det var ändå nödvändigt att den togs bort.

Sagt och gjort, en & en halv vecka senare åkte han in, de sövde ner honom & tog bort den, och sydde igen såret. Åter igen fick han komma hem med smärtstillande. Innan det så hade han mått bra, men efter att han kommit hem efter operationen så är vi tillbaka på ruta ett igen. Han åt inte, drack inte, han bara sov. Vi ringde dit & fick rådet att försöka få i honom vatten, och att åka in om han inte blev bättre. Precis innan vi skulle åka in, åt han och efter det har han bara blivit bättre.

MEN. Så var vi på återbesök i tisdags hos tandläkaren, och hon såg då att såret inte hade läkt, och pga att hon tyckte att det fanns stor risk att det blev en infektion fick han åka hem med Synulox, en form av antibiotika om jag fattade det rätt.
Sen den dagen har har bara blivit sämre. Han har sakta blivit slöare, och igår reagerade vi på att han lät jätteskrovlig och högt när han spann.
Och nu för någon timme sen, lät han också skrovlig när han andades. Vi gav hans medicin. Väntade på att han skulle bli bättre. Men nej, det lät bara mer & mer. Självklart ringde vi veterinären, och de hade ingen aning om vad de kunde vara. Men de trodde inte att det hade något med medicinen att göra, då de aldrig hade hört talas om de biverkningarna innan. Att infektionen hade spridit sig ner till lungorna spekulerade de också om, men uteslöts ganska fort eftersom då skulle pencilinen tagit det.

Nu sitter vi och väntar om vi ska åka in idag, eller om vi ska vänta. Just nu ligger han lugnt & sover, och det låter inte mycket om honom. Men man är ju så fruktansvärt orolig. Ska snart gå och låna en termometer, eftersom vår egen inte funkar, så att vi kan kolla om han har feber.

Vet egentligen inte vad jag vill komma med denna tråden, men om ni har något tips eller en idé om vad det kan vara så är det mer än gärna välkommet!
 
Sv: Vad är detta?

Vi var precis inne och lämnade honom på djursjukhuset.
Det känns riktigt hopplöst just nu, får se vad som händer!
 

Liknande trådar

Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
2 653
Senast: sthu
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
969
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 646
Senast: cirkus
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 636
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp