Vad är detta??

Kicki_83

Trådstartare
En kompis städade i farmorn ladugård och hittade det här...

Bild0250.jpg


Vad är det för något??
 
Sv: Vad är detta??

Kanske man ska släpa nått med krokarna...
Om det nu är en träningsvagn av nått slag, kan man ju sätta fast "läskiga grejer" på krokarna och vänja hästen vid ljud bakifrån!
Kanske! Spännande! =)
 
Sv: Vad är detta??

Det kan mycket väl vara en kärra för människor, är skaklarna väldigt korta även för en ponny så är den förmoldigen avsedd för människor så man ska slippa bära - eller kan använda den för att fästa trädgårdsredskap på.

Det är lite svårt att se på bilden.
 
Sv: Vad är detta??

Kan det vara en gammal mjölkvagn? Alltså man ställde mjölktinorna på vagnen och sen hängde man spannarna bak på krokarna och sedan drog man vagnen för hand, inte med dragdjur :)
 
Sv: Vad är detta??

Ja så kan det ju vara.

Kompisens farfar har ju haft ardenner så dom lär ju inte få plats i den där. Men det kanske är dom själv som dragit:idea:
 
Sv: Vad är detta??

Ja så kan ju vara....

Hennes farfar och farmor lever inte så vi kan inte fråga heller. Du får åka och kolla på den ;) Den står i Tönsen utanför Kilafors ;)
 
Sv: Vad är detta??

Sitter just nu och tittar på Rasmus på luffen. Det kom just ut en man från "malma mejeriförening" som drog en exakt likadan vagn och på krokarna hängde mjölkkannor, precis som förslaget här. Den enda skillnaden var att han hade en tvärslå längst fram vid skaklarna.
 

Liknande trådar

Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
1 748
Hemmet Håller på att packa ihop min lägenhet och funderar nu på om det är värt att boka flyttstäd eller om jag ska städa själv... Några råd?
2 3
Svar
50
· Visningar
2 412
Senast: _Taggis_
·
Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
2
Svar
21
· Visningar
1 651
Senast: Blyger
·
Tjatter Alltså det är papper överallt här hemma i min lägenhet. Hur jag än rensar går igenom och slänger så tar det inte slut! Och jag måste...
Svar
14
· Visningar
669
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp