Vad är detta?

Emiro

Trådstartare
Är det någon som vet vad detta ting är, och vad den ska användas till? Det ser ut som en kaffemugg men har en "pinne" inuti.
 

Bifogade filer

  • 20230814_175135.jpg
    20230814_175135.jpg
    211,8 KB · Visningar: 96
Det är en Pythagoras mugg som inte går att fylla till toppen. Grekiska keramiker gör och säljer sådana tillsammans med annan keramik som fat och vanliga muggar. Den hänger ihop med ngn gammal grekisk myt har jag för mig.

Har en exakt likadan i samma blå färg inköpt i Grekland (Poros har jag för mig att det var).
 

Liknande trådar

Hemmet Mamma har ett par gjutjärnspannor som hon gillar att använda men har slutat att vilja använda dem sen de slutade sälja det bästa...
Svar
16
· Visningar
335
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Det vanligaste är väl att betala med kort när man köper något. Numera kan man ju även betala med mobilen. Andra mer sofistikerade...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 707
Hemmet Finns det nån form av vinkeljärn/vinkelbeslag som man kan ha på rundade ytor? Har en pinnstol som börjar bli glapp i pinnarna undertill...
Svar
2
· Visningar
238
Senast: BernT
·
  • Artikel
Hästnyheter Uttagningen till OS närmar sig och Maria Gretzer ser fram emot spänningen. Så klart har Sverige guldchans – men hur länge kan segertåget...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Skällande små hundar, ägarnas fel?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp