Bukefalos 28 år!

Vad är detta?

Emiro

Trådstartare
Är det någon som vet vad detta ting är, och vad den ska användas till? Det ser ut som en kaffemugg men har en "pinne" inuti.
 

Bifogade filer

  • 20230814_175135.jpg
    20230814_175135.jpg
    211,8 KB · Visningar: 96
Det är en Pythagoras mugg som inte går att fylla till toppen. Grekiska keramiker gör och säljer sådana tillsammans med annan keramik som fat och vanliga muggar. Den hänger ihop med ngn gammal grekisk myt har jag för mig.

Har en exakt likadan i samma blå färg inköpt i Grekland (Poros har jag för mig att det var).
 

Liknande trådar

Fritid En riktig rookiefråga misstänker jag! Men hur torkar betong? Min konkreta fråga: Jag vill gjuta fast pinnar (markeringsflaggor utan...
Svar
10
· Visningar
1 047
Senast: warg
·
Hemmet Jag funderar på att ge upp tanken på att släpa in gran i år. Kanske skulle saker och ting vara lite smidigare om vi bara har en gran på...
Svar
16
· Visningar
758
Senast: Linn-Nora
·
Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 174
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag håller fortfarande på och krånglar lite smått med min fd arbetsgivare... Kom då att tänka på om det är det något intyg jag kan...
Svar
7
· Visningar
742
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp