Vad är egentligen rasism?

Och det finns människor med afrikanskt ursprung i bollarna då eller...?

Tycker du att det är roligt att retas? Så att människor faktiskt kan ta uppriktigt illa vid sig? Är det skojigt?
Retas? För vadå? För något som bytt namn? Aldrig.
Vissa hänger fortfarande kvar vid gamla namn, så som Hemköp tidigare var t ex Samuelssons, de kallar det fortfarande Samuelssons även om det heter Hemköp idag.
 
Retas? För vadå? För något som bytt namn? Aldrig.
Vissa hänger fortfarande kvar vid gamla namn, så som Hemköp tidigare var t ex Samuelssons, de kallar det fortfarande Samuelssons även om det heter Hemköp idag.

Det var ju du som skrev att du tänkte fortsätta säga så eftersom att det retar folk, vet du inte vad du skriver alls eller försöker du bara undvika att svara på frågan?
 
Nej, det tror du såklart inte. Men du har nog en extremt hög toleransnivå (och en väldigt annorlunda syn på, jämfört med mig) för när man är rasistisk, med tanke på hur du själv uttrycker dig utan att alls vara rasist, så det är inte heller konstigt.
Ja, visst är det konstigt att alla människor är olika. Tur är väl det förvisso, hade varit en grå tråkig värld annars. :angel:
 
Men det är många som inte är rasister som t ex röstat på SD för att de varit "missnöjets parti". Är de då rasister ändå, trots att de egentligen inte är rasister?

Om en person röstar på ett parti med en rasistisk agenda men inte är rasist själv skulle jag nog placera personen i facket "inte skarpaste kniven i lådan", för att uttrycka det diplomatiskt.
 
Det var ju du som skrev att du tänkte fortsätta säga så eftersom att det retar folk, vet du inte vad du skriver alls eller försöker du bara undvika att svara på frågan?
Du, en sak ska du ha klart för dig. ÄVEN om det ALLTID kommer heta NEGERBOLL för mig, så KAN jag faktiskt visa hänsyn också även om du kanske inte tror det. Är jag på ett fik och vill ha en negerboll, så får jag vackert säga chokladboll, men här hemma säger jag negerboll och det kan ingen säga något om, vad jag säger här hemma kan omöjligt reta någon. Jo förvisso det är väl om någon tjuvlyssnar mina prylar eller dylikt men inte annars.
 
Du, en sak ska du ha klart för dig. ÄVEN om det ALLTID kommer heta NEGERBOLL för mig, så KAN jag faktiskt visa hänsyn också även om du kanske inte tror det. Är jag på ett fik och vill ha en negerboll, så får jag vackert säga chokladboll, men här hemma säger jag negerboll och det kan ingen säga något om, vad jag säger här hemma kan omöjligt reta någon. Jo förvisso det är väl om någon tjuvlyssnar mina prylar eller dylikt men inte annars.

Varför är du så vansinnigt otrevlig?

Jag vet ju inte vart du säger vad. Det enda du skrev var att du alltid kommer kalla det för negerboll.

(Och snälla, svara på varför det är mer rimligt med negerboll än chokladboll, eftersom att det ju inte finns några människor i bollarna heller.)
 
Du, en sak ska du ha klart för dig. ÄVEN om det ALLTID kommer heta NEGERBOLL för mig, så KAN jag faktiskt visa hänsyn också även om du kanske inte tror det. Är jag på ett fik och vill ha en negerboll, så får jag vackert säga chokladboll, men här hemma säger jag negerboll och det kan ingen säga något om, vad jag säger här hemma kan omöjligt reta någon. Jo förvisso det är väl om någon tjuvlyssnar mina prylar eller dylikt men inte annars.
Du är medveten om att du skriver på ett offentligt forum, eller?
 
Varför är du så vansinnigt otrevlig?

Jag vet ju inte vart du säger vad. Det enda du skrev var att du alltid kommer kalla det för negerboll.

(Och snälla, svara på varför det är mer rimligt med negerboll än chokladboll, eftersom att det ju inte finns några människor i bollarna heller.)
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Oj oj oj oj oj, otrevlig är det sista jag är just nu. Verkar som du VILL tolka mina texter otrevligt, visst jag kan tyvärr inte göra så mycket åt det då tolkningen är i princip fri i texter.

Är Kinapuffar mer okej då? Är inte det rasistiskt också? Eller varför inte Nogger Black, som kan förknippas med Nigger Black? :idea:
 
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Oj oj oj oj oj, otrevlig är det sista jag är just nu. Verkar som du VILL tolka mina texter otrevligt, visst jag kan tyvärr inte göra så mycket åt det då tolkningen är i princip fri i texter.

Är Kinapuffar mer okej då? Är inte det rasistiskt också? Eller varför inte Nogger Black, som kan förknippas med Nigger Black? :idea:

Ja, du är otrevlig.
Varför kan du inte svara på 2 enkla frågor?

Och jag orkar verkligen inte förklara skillnaden mellan kinapuffar, turkisk peppar och negerboll för dig. Det borde verkligen alla någorlunda sympatiska människor över 10 bast ha lärt sig.
 
Ska vi skaka hand och avsluta det här på en god fot och gå vidare? Vad säger du?
Jag vill inte bråka på ett forum, är inte det jag söker här.

Så länge man inte är otrevlig behöver det inte bråkas. Men nej, jag tycker verkligen du uppför dig rätt kasst så vi skippar det. Jag tror helt enkelt inte du har några vettiga svar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 489
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 933
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 015
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 986
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp