Vad är egentligen rasism?

Men det är många som inte är rasister som t ex röstat på SD för att de varit "missnöjets parti". Är de då rasister ändå, trots att de egentligen inte är rasister?

Okej. Vi säger att Du röster på SD för att du tycker att dom har bra.. jagvetinte tvättpolitik. Du kan ju påstå då att det endast är pga av deras tvättpolitik som du röstar på dom. Men du har ju knappast missat att dom har en helt annan politik på agendan. Så det du säger är

Jag röstar på deras tvättpolitik men jag tycker ju inte att deras invandringspolitik är så jävla fel den heller

Ja du är rasist.
 
Vilket ord är svårt?

Om. Man. Röstar. På. Rasistiska. SD. Är. Man. Rasist.

Okej. Vi säger att Du röster på SD för att du tycker att dom har bra.. jagvetinte tvättpolitik. Du kan ju påstå då att det endast är pga av deras tvättpolitik som du röstar på dom. Men du har ju knappast missat att dom har en helt annan politik på agendan. Så det du säger är

Jag röstar på deras tvättpolitik men jag tycker ju inte att deras invandringspolitik är så jävla fel den heller

Ja du är rasist.
Så OM man t ex röstat på SD för låt oss säga att deras lastbilspolitik tilltalade (minskat cabotage), så är man rasist?
Jag anser INTE att man är rasist bara för att man röstar på ett visst sätt, förvisso. Snarare om personen som röstar delar samma tankar och funderingar som de som är rasister fullt ut förstås, då är det en annan femma.
 
Så OM man t ex röstat på SD för låt oss säga att deras lastbilspolitik tilltalade (minskat cabotage), så är man rasist?
Jag anser INTE att man är rasist bara för att man röstar på ett visst sätt, förvisso. Snarare om personen som röstar delar samma tankar och funderingar som de som är rasister fullt ut förstås, då är det en annan femma.

Ja exakt. För att du ska klara av att rösta på ett rasistiskt parti (och skylla på nåt annat) måste man hålla med om det de har som starkaste punkt. Lite som att rösta på Miljöpartiet för att man tycker att dom har bra bredbandspolitik men samtidigt tycker man att man ska skövla all regnskog och bygga parkering. Det är inte riktigt förenligt eller hur?

Du lär få jävligt få parkeringar med Miljöpartiet helt enkelt
 
Ja exakt. För att du ska klara av att rösta på ett rasistiskt parti (och skylla på nåt annat) måste man hålla med om det de har som starkaste punkt. Lite som att rösta på Miljöpartiet för att man tycker att dom har bra bredbandspolitik men samtidigt tycker man att man ska skövla all regnskog och bygga parkering. Det är inte riktigt förenligt eller hur?

Du lär få jävligt få parkeringar med Miljöpartiet helt enkelt
Jaha, va trevligt så då är rätt många lastbilschaufförer rasister då med andra ord. Va najs, även om de inte är rasister annars. :laugh:
 
Jaha, va trevligt så då är rätt många lastbilschaufförer rasister då med andra ord. Va najs, även om de inte är rasister annars. :laugh:

Då borde de försöka hitta ett mindre rasistiskt parti tycker jag! det ser bättre ut menar jag

Det kan va svårt för bredbandsnörden att förklara för sina bredbandsnördarkompisar att han hatar miljön. Thats all Im saying
 
Då borde de försöka hitta ett mindre rasistiskt parti tycker jag! det ser bättre ut menar jag

Det kan va svårt för bredbandsnörden att förklara för sina bredbandsnördarkompisar att han hatar miljön. Thats all Im saying
Men nu var det inget annat parti som hade den lastbilspolitiken de efterfrågade, de har försökt länge att få de andra partierna att få upp ögonen men icke och då blir det att de röstar på "missnöjespartiet" även om de inte är rasister.
Jag personligen tycker det är lite hårt att dra alla som röstat på SD över en kam att de är rasister bara för att de röstat på ett visst sätt. Man är inte neger bara för att man umgås med negrer förstås. Just saying.
 
Har du svårt för ordet neger eller skulle jag skrivit det finare ordet mörkhyad så det passat bättre kanske?

Svårt för? Det är nog hyfsat vanligt att man anser att det är otrevligt, osmakligt och obildat att använda det ordet. Det kan du inte ha missat. Men som sagt; det är verkligen helt logiskt att du tycker att folk drar fram rasistkortet i tid och otid.
 
Svårt för? Det är nog hyfsat vanligt att man anser att det är otrevligt, osmakligt och obildat att använda det ordet. Det kan du inte ha missat. Men som sagt; det är verkligen helt logiskt att du tycker att folk drar fram rasistkortet i tid och otid.
Så bara för att man använder ett visst ord så blir man per automatik klassad som rasist.... okeeeej?
Skumt, då borde jag HATA alla som inte kommer från Sverige som jobbar på mitt jobb, men det gör jag inte för de är väldigt trevliga. Så det rimmar dåligt, jag tror inte man kan vara rasist samtidigt som man gillar de som inte kommer från Sverige förstås.
 
Så bara för att man använder ett visst ord så blir man per automatik klassad som rasist.... okeeeej?
Skumt, då borde jag HATA alla som inte kommer från Sverige som jobbar på mitt jobb, men det gör jag inte för de är väldigt trevliga. Så det rimmar dåligt, jag tror inte man kan vara rasist samtidigt som man gillar de som inte kommer från Sverige förstås.

Nej, det tror du såklart inte. Men du har nog en extremt hög toleransnivå (och en väldigt annorlunda syn på, jämfört med mig) för när man är rasistisk, med tanke på hur du själv uttrycker dig utan att alls vara rasist, så det är inte heller konstigt.
 
Japp, det är ingen choklad i dom, så det är falsk marknadsföring att kalla dom "chokladboll", kommer alltid vara så för mig oavsett vad folk säger och alltid kommer det reta någon. :p

Och det finns människor med afrikanskt ursprung i bollarna då eller...?

Tycker du att det är roligt att retas? Så att människor faktiskt kan ta uppriktigt illa vid sig? Är det skojigt?
 
-Alltså jag köpte inte hästen för att jag gillar hästar! jag bara gillar att röra på mig.

-Varför köpte du inte en cykel då?

- Nej för att hästen va till salu

-Men varför köpte du inte en CYKEL då?

-Men den va nära!

-Så du gillar hästar?

-Jag tycker dom är fina på håll, bara dom inte kommer nära

- Du kanske inte skulle KÖPT en häst då?

-Jo men jag gillar ju att röra på mig, säg inte till nån att jag gillar hästar bara
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 490
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 934
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 016
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 045
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp