Bukefalos 28 år!

Vad är Facebook?

Sv: Vad är Facebook?

Det är ju det som är en av fördelarna med Facebook att alla har sina riktiga namn!
Nu har jag inte någon som jag inte vill bli hittad av, men då går det att göra jättemycket säkerhetsinställningar vad man vill att okända, halvokända eller vänner får se.

Jag har tex valt att ha en viss information som adress, telefonnummer och vissa bilder bara tillgänglig för mina vänner.
 
Sv: Vad är Facebook?

tradkapning!

Ar det meningen att man ska kunna surfa rundor pa alla manniskors profiler? for min kille kan det men inte jag.. ser bara thumnail och sen typ poke, add, view friend eller send message..

kan inte ga in i deras profil utan att bli van med dom forst..

Nagon installning som ar fel, min dator som ar cp eller har min pv lyckats halka in pa en bugg?
 
Sv: Vad är Facebook?

Du kanske inte är med i samma nätverk som din kille?
Eller så försöker ni inte komma in på samma profiler...
 
Sv: Vad är Facebook?

Han är antagligen med i Network Sweden som är det vanligaste nätverket för oss svenskar. Gå med i det så ska du se att du får komma in på många fler profiler! :)
 
Sv: Vad är Facebook?

Skojjar du eller? MySpace är ju egentligen bara riktad till musiker och artister för att kunna marknadsföra sig. Facebook är ju till för att hitta gamla kompisar! Jag ÄLSKAR Facebook!

ehm, nej? det är en vanlig svensk missuppfattning att myspace skulle vara till för enbart musiker. Det är till för ALLA och där finns både privatpersoner, musiker, musikbolag, pubar, klubbar och andra venues mm

Jag tycker att myspace är bättre än facebook just för att det finns mkt band och annat där som man kan adda, plus att du kan kika runt utan att vara inloggad/ha ett konto.
 
Sv: Vad är Facebook?

Facebook har så många fördelar mot andra liknande ställen.
Du är inte hemlig och du kan samtidigt välja vad för info du lägger ut. Du kan hitta klasskompisar, dagispolare, grannar, arbetskamrater eller bara folk som delar dina intressen. Det finns massor med extragrejer att välja till och du måste inte nåt alls.

Ja, det finns mååååånga andra sätt att kommunicera, men ärligt talat; jag har lättare kontakt med kusinerna på andra sidan Östersjön via Facebook än hittills, med mail o telefon o sånt...
 
Sv: Vad är Facebook?

är det någon som vet varför jag inte kan gå in på en person som jag inte är vän med??
 
Sv: Vad är Facebook?

För att den personer har angett att bara dens vänner (eller de som är med i samma nätverk som den) får se profilen.
 
Sv: Vad är Facebook?

en skolkatalog för vuxna. skitkul!

och allra roligast är alla grupperna.

Save water, drink vodka!
Church of The Flying Sphagetti Monster (iofs en Cause, men ändå :D)

etc etc :D
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en fråga angående Facebook. Jag har få vänner där samt få grupper alltså ett litet flöde. Men från vissa vänner ser jag alltid...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 478
Senast: mars
·
Samhälle Nån här som vet mer om pensionssystemet där? De protesterar ju för att pensionsåldern ska höjas till 64 år. Men jag läste på Facebook...
Svar
6
· Visningar
792
Senast: sjoberga
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 288
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Google är inte min vän idag, men vad jag eftersöker är en utövande schaman i GBG med omnejd (kan ev tänka mig att åka längre sträckor...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp