Vad är grejen

Inspirerad av denna tråd unnade jag mig en semla från det närliggande bageriet vars semlor vinner tester år efter år. Livet har varit lite extra tufft på sistone och då behövs en semla som positiv motvikt. Visa bifogad fil 111252
Jag funderar på att gå lite vilse på väg hem från dagens lunchpromenad, slinta med bankkortet och komma hem med en semla från det enda bageri i mina hoods som gör ett ärligt semla-försök varje år (ingen sylt eller annat löjligt).
 

Bifogade filer

  • Screenshot 2023-01-26 at 09.44.16.png
    Screenshot 2023-01-26 at 09.44.16.png
    235,7 KB · Visningar: 79
Värsta grejen! Aldrig hört talas om! Eventuellt får det bli en mycket, mycket dyr semla någon ledig dag framöver. :love:
Kan vara bra att kika på deras sociala kanaler och/eller slå dem en signal först bara, för jag tror att de brukar sälja slut ganska snabbt. Å andra sidan finns det typ 5 olika Söderberg att välja på, så någon av dem lär ju ha! Kan framförallt rekommendera stället de kallar Söderberg Pavilion, det ligger vid The Meadows, är supertrevligt att sitta på och har en väldigt trevlig lunch/brunch-meny :)
 
Kan vara bra att kika på deras sociala kanaler och/eller slå dem en signal först bara, för jag tror att de brukar sälja slut ganska snabbt. Å andra sidan finns det typ 5 olika Söderberg att välja på, så någon av dem lär ju ha! Kan framförallt rekommendera stället de kallar Söderberg Pavilion, det ligger vid The Meadows, är supertrevligt att sitta på och har en väldigt trevlig lunch/brunch-meny :)
Så länge de inte är hundvänliga blir det take-away! En sväng till stan är liksom en heldag för mig. :) Men jättetack för tipset. Om inte annat kanske någon jag känner ska in till stan och kan plocka upp en åt mig, men jag ska helt klart höra mig för först i så fall såklart.
 
med semlor, egentligen? Jag menar, en slät bulle; intetsägande. En stor slafs grädde; seriöst. Florsocker överallt i ansiktet. Ja... och mandelmassa då förstås. Mandelmassa är riktigt gott. :d

Men semlor?? *hukar mig*

Är du en semleätare? Hur många har du ätit ännu - eller inväntas rätta datumet? Hur äter du en semla? I en djup tallrik med varm mjölk? Vilka nya varianter har du vågat dig på och vad är ditt utlåtande?
Det tog mig 38 år att inse 🙈 men förra året insåg jag att Nä, jag tycker inte om semlor.

Jag gillar att fettisdagen liksom är starten på våren och har alltid sett fram emot de där semlorna men blir också alltid lika besviken 🤣

Förra året gjorde jag istället semmel mugcake som var precis det jag alltid önskat att semlor skulle vara 😋https://blogg.alltforforaldrar.se/sweetandsimple/2017/01/16/semmel-muggkaka/

Och svägerskan semmelkladdkaka 🤩

Men vanliga semlor? Nej, tack
 
Det tog mig 38 år att inse 🙈 men förra året insåg jag att Nä, jag tycker inte om semlor.

Jag gillar att fettisdagen liksom är starten på våren och har alltid sett fram emot de där semlorna men blir också alltid lika besviken 🤣

Förra året gjorde jag istället semmel mugcake som var precis det jag alltid önskat att semlor skulle vara 😋https://blogg.alltforforaldrar.se/sweetandsimple/2017/01/16/semmel-muggkaka/

Och svägerskan semmelkladdkaka 🤩

Men vanliga semlor? Nej, tack

Det där ska jag testa....
 
Eller katalysator: en betydande del i skrivandet av min kandidatuppsats var veganska semlor och bra kaffe.
Lärde mig någon gång i forntiden att en katalysator "påverkar en reaktion utan att själv förbrukas". Lite synd ändå på fina semlorna, kan en tycka. 🙃
 
Älskar semlor!
Bäst vid juletid, då jag även älskar lussebullar... Mm lussebulle semla...

Vanlig semla om jag blandar ut mandelmassan lite med grädden, vill inte ha en stor klump mandelmassa.

Vaniljsemla, javisst! Mer bakelseaktigt men det gillar jag!

Kanelbulle semla mums det med!
Med jobbets bageris kanelbullar.. Mmm..

Wiener semla funkar det med men inte lika ofta...

Gillar inte nutellasemlor eller semlor med sylt, sk finska semlor...


Japp ätit en av varje sort redan i år, jobbigt när bageriet på jobbet gör sjukt goda semlor!
 
Jag tittade på semlor igår i 7 eleven men bestämde mig för att låta bli, det är ändå ett antal dagar kvar :D
 
Känns spontant som att 7Eleven inte har de godaste semlorna om en nu ska ha.
Samtidigt så har jag en sådan skamlig tragisk fabrikerad smak att jag ofta föredrar färdiggjorda matvaror framför omsorgsfullt tillagade-från-grunden maträtter :o
Skyller på skolköket i min barndom :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp