Vad är ni sugna på?

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Ebony

Ni som är gravida, har ni något speciellt som ni är sugna på? Jag är i vecka 21 och är löjligt sugen på clementiner och apelsinjuice.
 
Sv: Vad är ni sugna på?

Jag är i vecka 20 och har inga speciella matnojjor ännu så länge. Iofs äter jag äpplen, vilket jag aldrig gör annars, men inte i några större mängder.
Och så har jag lite mer sug efter sötsaker, men inte värre än att jag kan hålla tillblka det - för det mesta.. :d

Mvh
Tillis
 
Sv: Vad är ni sugna på?

Jag är också ruskigt sugen på clementiner, och om inte det finns hemma så går sura äpplen bra. Har nästan inget sötsug alls, ännu mindre sug efter chips och annat flottigt, som jag tidigare var tokig i! Är i vecka 18. (UL på fredag!! :bump: )
 
Sv: Vad är ni sugna på?

MAT, MAT OCH MAT!! Inga konstigheter, bara rejäl lagad mat. Jag som är hungrig även i vanliga fall... :d
 
Sv: Vad är ni sugna på?

Jag är visserligen inte gravid, men jag hade också noja på clementiner :) Och mer mot slutet, typ från v. 30 och framåt corn flakes och mjölk :d Vad konstig man är va?! :)
 
Sv: Vad är ni sugna på?

Kolla på clix.to/babysidan så kan ni se skrock om vad det blir för kön på barnet utefter vilket sug man har:)

Jätterolig sida tycker jag!
 
Sv: Vad är ni sugna på?

Just nu (i v. 40) är jag bara sugen på att få ut barnet! ;)
Men, tidigare har jag varit sugen på pizzasallad, saltgurka och ostmackor.
 
Sv: Vad är ni sugna på?

Jag var inne på sidan och enligt den så är det en kille!
Rand på magen, hjärtljud under 140, toppig smal mage.
Bibehållen skönhet ;) och allt var det nu var. Få se nu hur det stämmer. Skall ha när som helst.
 
Sv: Vad är ni sugna på?

KOLHYDRATER åt jag i massor under första graviditeten. Klarade inte av proteiner alls på lång tid. Stående skämtet var när jag gick och betalade fullt pris på vår lunchrestaurang och bara åt stekt potatis...

Med Nathalie var det inget speciellt faktiskt, men än att jag åt för fem eller så.
 
Sv: Vad är ni sugna på?

Jag är i v 9 och jag är också sugen på clementiner, det funkar bra mot illamåendet har jag märkt. Dessutom är det ju så gott!!! :d Annars är jag mest sugen på mat och frukt. Chips och godis är jag jämt sugen på i vanliga fall men inte nu. Klart jag kan äta om det finns framme men jag blir inte sådär sugen.
 
Sv: Vad är ni sugna på?

I början av graviditeten (det är 9 respektive 7 år sedan nu) var jag vansinnigt sugen på TOMATER! :eek: Jag som inte ens gillar tomater i vanliga fall kunde då äta stora påsar i taget, gärna i klyftor med salt på.
 
Sv: Vad är ni sugna på?

Just nu blev jag chokladsugen efter att ha sett en reklam på tv. :mad:
Men annars är jag mest hungrig. Förra gången kunde jag bara äta fiberrik mat (müsli och naturell yoghurt, frukt och juicer) de första fyra månaderna, sedan blev jag mer och mer kaksugen och bakade jämt. Cheesecake och sådant, tom bakverk med grädde i (blä!) åt jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 587
Gravid - 1år Igår blev jag sugen på sushi. Jag är gravid i vecka 26 imorgon och har varit ganska restriktiv med många sorters mat. Men jag läste på...
Svar
16
· Visningar
1 677
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
769
Senast: McFlurry
·
Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 23 och kommer att vara ensam med liten, pappan finns inte med i bilden vilket då blir naturligt att jag kommer åka...
2
Svar
22
· Visningar
1 597
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp