Vad är seminsto?

Jag kan ju bara gissa men kan det inte vara så att det är ca 2 månaders bete och sedan stationsavgift och veterinäravgift? Om man sedan lägger till moms på den kostnaden så är tyvärr inte 11 000 orimligt.
 
Var det uttalat att du skulle sköta allt utom vatten och stängsel, dvs att du skulle ha hand om den dagliga tillsynen?
 
Vad står det för antal dagar? Jag misstänker typ 92 dagar, dvs juni-augusti och avrundat neråt till jämna 11 000 kr. Det som är märkligt är de 2 000 kr extra, har du betalt dem också?
Det står 73 dagar bete a 120 kr plus moms blir det 10995, stations och veterinäravgift har jag betalat på en separat faktura, den var korrekt så självklart betalade jag den 😊
 
Vad står det för antal dagar? Jag misstänker typ 92 dagar, dvs juni-augusti och avrundat neråt till jämna 11 000 kr. Det som är märkligt är de 2 000 kr extra, har du betalt dem också?
Det står 73 dagar bete Seminsto a 120 kr plus moms blir det 10995, har bestridit fakturan och bara betalat stationsavgift veterinäravgift som kom separat
 
Så ni var alltså där dagligen och såg till hästen utöver att ni tog henne till och från själva undersökningarna?
Japp! Jag gick ut i beteshagen varje morgon vi skulle ha undersökning kl 8 medan hon assisterade veterinären med andra hästar, stod snällt på kö utanför semin stallet och höll i henne under varenda undersökning/seminering, borstade, plockade fästingar, spolade ALLT det enda hon ombesörjde var vatten o staket som sagt.
 
Japp! Jag gick ut i beteshagen varje morgon vi skulle ha undersökning kl 8 medan hon assisterade veterinären med andra hästar, stod snällt på kö utanför semin stallet och höll i henne under varenda undersökning/seminering, borstade, plockade fästingar, spolade ALLT det enda hon ombesörjde var vatten o staket som sagt.
Fast var du den enda hästägaren som var där? Medan hon skötte alla övriga hästar "som vanligt"?
 
Vad jag vet stod endast deras egna hästar där jag tror inte att de hade några seminston placerade de flesta kom med transport bara för semin/undersökning
 
Ja hon som äger vidhåller att fakturan stämmer 😭
Har du beskrivit vad ni var överens om muntligt när du bestred fakturan?

Förutom det så skulle jag beskriva vad jag hade gjort ang skötsel osv, eftersom du enligt den muntliga överenskommelsen skulle betalat 2000 kr per månad.

Hade summan varit 120 kr plus moms så hade du förväntad dig full service, vilket du ju inte fått.
 
Finns det ingen instans som kontrollerar seminstationer och deras seriositet? Låter ju lite udda för att inte tala om oseriöst att man anger ett pris och går in i en överenskommelse om kostnaderna och sedan inte håller den från stationens sida.

Ja, verkligen. Fatta vilket kaos även om det bara skulle vara ett par till ägare som gjorde samma sak.

Sedan undrar jag hur det ser ut med försäkringarna när ägaren hanterar stoet vi seminering/behandling.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 643
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp