Bukefalos 28 år!

Vad äter era dräktiga ston?

Sv: Vad äter era dräktiga ston?

Det där har jag tjatat mig blå om;)

Hur det kan komma sig att det är så noga med skogsmullehästar som lever ca 25 år, men barnen som ska leva det 3 dubbla så är det Hej o hå med.

Man svarar som regel alltid att barnen får en allsidig kost. jo Tjena.
Hur många då?
Mackor, läsk o godis samt en surfplatta är nog inga vidare förutsättningar:crazy:
De flesta föräldrarna har inte en susning hur mkt MJ, protein, vitamin o mineraler som barnet får i sig.

Har vi vuxna det?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad äter era dräktiga ston?

För inte alltför många år sen användes aldrig analys, och hästar har ju överlevt och prestrerat o fölat osv i alla tider innan.

Här vet jag att gubbarna (nu mera avlidna:() pratade om att förr fanns det bra och dåliga årgångar på hästarna vilket jag kan tänka mej berodde på fodret.
 
Sv: Vad äter era dräktiga ston?

Det kan nog stämma...och i mina trakter är det ju fortfarande mycket som går på chans. Hästarna har tur om det är år med bra hö för det är ofta det enda de får...oavsett värde för det har man ingen aning om
 
Lånar denna tråd! Har läst att ston som är dräktiga bör ha tillskott av selen och evitamin, hon är bara dräktig på ca 28 dagar än så länge. Får mineral grön(just nu granngården då krafft var slut men annars krafft), betfiber och havre. Har ingen analys på höet än (dom går fortfarande ute) men finns väl ändå inte speciellt mkt selen i hö. Men när behöver man ge tillskott, om man behöver det?
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 154
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 370
Senast: ameo
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: Murray
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp