Vad använder du?

Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Ett 3-delat bett med fasta ringar, storlek 9,5.

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför? En ponnyputta, den är svart. Vet inte vilket märke den är men någon från svensk ridsport.

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Nää för jag hittar inga till shettis! Helt omöjligt att hitta.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Nää har inga hjälptyglar.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst? Använder helst svart, men vissa mörkbruna fäger kan också vara snygga. Han är fux.


*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.

Hehe ingen aning om hur många grimmor jag har. Jätte många i alla fall :p När jag åker i väg och tränar använder jag en svart grimma med silveriga hästar på. Måste köpa en lädergrimma som jag ska ha då.
 
Sv: Vad använder du?

*Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför? Min häst går bäst på 3-delat bett med fasta ringar och träns med remontgrimma. Hon är stadigast så.
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Jag har en Svart Morris and nolan dressyrsadel och en svart Kentaur flatback.. ja varför inte?
*Har du benskydd/senskydd och varför?
japp.. pållen sparkar sig. JAg har Lami-cells skydd
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
nepp.. d behövs inte
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst? marinblått, hon är svettfux
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
jag har 2 el 3 grimmor. Men jag använder bara lädergrimman just nu.
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?

Tvådelat tränsbett, ett smalt och ett tjockare, beroende på vad jag ska göra. 12,5 cm. Har ett träns med engelsk nosgrimma och ett pullarträns. Engelska när vi rider på banan och pullartränset ute.

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?

En brun Knights Bareback (bomlös). Den är sjukt bekväm och hästen sätter muskler så jag väntar ett tag med att köpa nån annan... Vi rider mest i skogen och min erfarenhet av sadeln är att vad hästen än gör, så kommer man inte ur den! :)

*Har du benskydd/senskydd och varför?

Knäkappor. Han slår i knäna.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?

Nej, inga hjälptyglar här inte. För det första behöver jag inga, för det andra så tar jag till andra bättre knep om det uppstår några problem.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?

Han passar väldigt bra i ljusgrönt! Han är fux.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.

Har en svart lädergrimma. Om jag tävlade skulle jag antagligen putsa upp den och använda den där också.
 
Sv: Vad använder du?

Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?

Jag använder ett vanligt tvådelat bett i stl. 12,5. har ett vanligt aachenträns och det ska inköpas en remontnosgrimma. jag använder detta för att jag vill ha ett snällt bett, hästen funkar på det, remonten ska jag börja använda eftersom det anses vara den snällaste nosgrimman.

Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?

Vilken dag som helst nu kommer min nya sadel. en santa cruz sabine (jacson), svart allroundsadel. hästen ska ridas in, då vill jag inte ha en alltför dyr sadel till å börja med. denna kommer nog funka utmärkt till ändanmålet.

Har du benskydd/senskydd och varför?

jag använder lindor vid promenader. senskydd samt banbensskydd vid löshoppning. kommer använda lindor vid ridning sen också. benskydden vid uteritt.

Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?

nej, till min nya häst har jag inga hjälptyglar. möjligtvis att jag kommer spänna in henne nån gång då och då under longering men inget mer.

min förra häst gick med goughtygel, men sen var han också varmblodig travare. hade den mest vid igångsättning då han behövde extra hjälp att jobba i rätt form. annars klarade vi oss utan.



Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?

min häst är fux. jag tycker hon passar i blått, grönt, brunt samt beige.

Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.

hon har en grimma på sig i hagen, sedan har jag 3 st till extragrimmor. sålde min gamla lädergrimma. så fort jag hittar någon jag gillar kommer jag köpa en igen. i vanliga fall brukar jag sätta på en "fingrimma" att ha i transporten.
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
jag använder vanligt 3-delat bett strl 12,5 tror jag, sen använder jag två träns, ett aachen och ett pullar. Min pojke trivs med pullartränset främst men ibland får han stå ut med aachen tränset :p

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Jag har precis fått en hem en Baldur (island/dressyr strl xw, 17) som jag älskar. Pojken har fått trevligare gångarter och rör sig fantastiskt med den sadeln. :love:

*Har du benskydd/senskydd och varför?
yes, på alla fyra för min häst är snubblig och det är ett bra skydd mot hans ben. men skrittar jag bara får skydden ligga hemma.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Nope, förut kunde jag rida med halsförlängare i dressyren för min häst är "tittig och okoncentrerad" men nu rider jag utan.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
just nu använder jag färgerna röd och blå på han. han är snyggast i blå (fux) men vinrött är snyggt på han också.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
jag har för tillfället 2 grimmor som passar och som är hela, men jag använder mest hans rost/röd/orange fägade grimma som syrran köpte på hööks :love: Sen fick jag en supersnygg lädergrimma för en massa år sen som han brukar ha om det är nåt speciellt. :)
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Tredelat med fasta ringar, vanligt tredelat eller rakt gummibett, alla i 11,5. Hon trivs bäst på det raka men jag varierar lite
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Bates Elevation, brun hoppsadel. Jag har den för att den passar såklart och är skön.
*Har du benskydd/senskydd och varför?
Ja, har alltid senskydd eller lindor när jag rider. Boots när jag galopptränar.
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Jag rider nästan alltid med martingal då hon är väldigt het och drar upp huvet i galoppen.
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Min häst är flugskimmel, hon har brunt läder. Annars är det mest marinblått. Hon är fin i grått också.
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Jag har en lädergrimma som hon har i transporten. Annars har hon nylongrimma. 3 nylongrimmor har jag.
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?

Bett 10,5 cm. Aachenträns, utan snokrem. Alt. repgrimma eller hackamore.

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?

Olika. Två westernsadlar(båda naturfärgade), en bomlös (svart) och en allround(svart). Använder mest westernsadlarna eftersom de är stabila och fördelar vikten bra.

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Nej

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Nej, tror inte mycket på detta.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Olika, men gärna blått, brunt, grått och grönt.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Har vars en grimma till hästarna och sen kanske 3-4 extra. Åker aldrig iväg med hästarna.
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Tredelat med fasta ringar 12,5- aachenträns utan nosgrimma - han fungerar bra på det, och jobbar bättre med de än med det raka.

rakt bett i syntet 11,5, använder de då han tuggar på de tredelade, men endast då jag inte kräver så mkt av han -aachenträns utan nosgrimma

Hackamore - Westernträns - använder de för han trivs med det.



*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Jag har en svart bomös (Pfiff) Men ska köpa en hoppsadel sen när han har musklat sig.

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Japp ett par catago, fram o bak för han slår ihop annars..
sen använder jag boots i fram.


*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Nej, för jag behöver inte..

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
brunt, beight och vinrött tror jag ;)

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Har 3 nylongrimmor och 2lädergrimmor iof pajja en lädergrimma när jag duscha han :angel:
brukar bara ta nån grimma, men när han åker transport blir de lädergrimman
 
Senast ändrad:
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Rider med hack i skogen för hon trivs med det, rider med 2 eller 3-delat vanligt bett i dressyr och med engelsk nosgrimma. Hon har 12,5 i bett men måste köpa nya då dom är lite stora. I hacket är det strl ponny, alltså ett ponnyhack!:)

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Jag har just nu bara en dressyrsadel, väntar på att köpa ny hoppsadel. Har en Spalding, svart.

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Rider med lindor eller utan i dressyr, när jag rider ut rider jag ibland med senskydd fram och kotskydd bak, ibland bara med senskydd fram och ibland inga skydd alls, beronde på vad jag ska göra. Använder skydd isf i förebyggande syfte.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Inga hjälptyglar öht.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Marinblått!:love: Hon är mörkbrun.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Vet inte riktigt hur många, har inte överdrivet många utan några hag-grimmor, några grimmor hon har i stallet och nån fin lädergrimma osv.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad använder du?

den enda utrustningen jag använder är hjälptyglar och i alla varianter
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Rakt, svart och hemskt fulr gummibett vid dressyr, hoppning och skritturer i skogen. Även hackamore ibland. Kimblewickbett vid uteritt, båda i storlek 12,2. Gummibettet för att hästan triv bra med det, kimblewicket för att jag ska kunna hålla honom och inte behöva slita honom i munnen när han tror att han är en galopphäst på banan :p
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Svart Wintec Wide, 16 " med vidaste järnet i. Jäkla ful sadel egentligen, men skön att rida i och det var den enda som passade hästen och inte kostade 20 000 kronor (vilket mitt studiebidrag inte hade råd med). Allroundsadel.
*Har du benskydd/senskydd och varför?
Benskydd vid hoppning och uteridning, hästen brukar vilja fälla sej själv ibland verkar det som :p
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Martingal ibland när han är pigg och inte riden på ett tag. Har ridit med graman en gång, men då fäst i sadelgjorden på 'sidan' och endast för att kunna få stopp på honom.
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Helst neutrala och lättmatchade färger, även om jag har ett par spygröna benskydd :D Hästen är mörkbrun på sommaren och svart på vintern.
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Alldeles för många, har hela källaren full :angel: Har lädergrimman vid transport, annars är det inte så noga, bara grimman är hel och ren!
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
G - Pullargrimma och tränsbett, stl 12.5 eller hackamore
D - Pullargrimma och tränsbett eller engelsk nosgrimma och tränsbett stl 12.5
Su - Engelsk nosgrimma och happy mouth tränsbett stl 11.5
St - Pullargrimma och tränsbett stl 12.5
K - Engelsk nosgrimma och tränsbett med fasta ringar stl 9.5
F - Engelsk nosgrimma och tränsbett stl 12.5
KM - Pullargrimma och tränsbett stl 10.5

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
G - MoLL, brun, hopp och Lemtex, svart, dressyr
D - Olympic, tobacco, dressyr
Su - Syntet, allround
St - Zaldi, svart, hopp
K - Märkeslössadel
F - Zaldi, svart, dressyr eller Frank Baines, brun, allround
KM - Svart flatback


*Har du benskydd/senskydd och varför?
Rider alltid med skydd, olika på alla hästar. Varför inte?

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?

Rider nästan alltid med martingal, samma som med skydden där, inget som gör ngn skada, men som man kan vara tacksam över att ha på ibland. S rids alltid med martingal. Rider med graman ngn gång då och då, pigg häst, eller någon som kanske inte riktigt orkar i ökningarna etc

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?

Olika

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.

Ett trettiotal. Andvänder grimmor i läder när jag transporterar.
 
Sv: Vad använder du?

*Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Hästen: Aachenträns utan snokrem, ledat lr tredelat 113-114 mm bett.
Ponnyn: Aachenträns utan snokrem, ledat lr tredelat 125 mm bett

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Hästen: Hoppsadel mörkbrun Passier, dressyrsadel mörkbrun Passier. Ponnyn: Hoppsadel just nu, svart Hubertus flatback, dressyrsadel mörkbrun Passier

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Hästen: Senskydd och kotskydd, hon är busig och lite klumpig =)
Ponnyn: Ibland lindor fram. Gillar inte skydd, aldrig slagit i.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Hästen: Martingal. Busar rejält. Och ofta. Har den på jämt, man vet aldrig när hon hittar på något.
Ponnyn: Inga, lös snodd vid longering ibland.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Hästen: Mörkbrun
Ponnyn: Skimmel
Marinblått, vitt, beige/sand/creme/latte, schlamm, brunt mm. Tråkigt men fint =)

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
För många... =P Lädergrimma i transport, just nu lädergrimmor i hagen också.
 
Sv: Vad använder du?

1. Ringbett, 11,5 cm. Achennosgrimma utan nedre remmen, för att det lilla fullblodet blir lite stark ibland :angel:

2. Mörkbrun (ville ha svart men denna var så underbart skön :love: ) galoppträningssadel (halvbom) vet ej märket så här på rakarm. För att den är skön och jag tränar galopp.

3. Damasker runtom, boots fram. Slår sig annars och bootsen för att han trampar av skorna annars.

4. Jupp, martingal (använder till vardags för att han inte ska köra upp huvudet och gå), graman (ibland när han går lungt på banan, för att han inte ska dra), vanliga inspänningstyglar (longering)

5. Rött eller blått, han är mörkbrun utan några tecken :cool:

6. 10 kanske :o, läder när han ska åka transport och blågul omman ska utomlands och övernatta (måste ju visa vilket land man kommer i från :bump: )
 
Sv: Vad använder du?

*Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Jag annvänder storlek 12.5 ,varvar mellan rakt gummi eller 3-delat, rider på The Difference träns, därför att min häst är extremt känslig bakom örona och för att det e så snyggt.
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
hoppsadeln:Brun, john Witikhear flatback, den e snygg och skön dressyrsadel:svart santa crus
*Har du benskydd/senskydd och varför?
bruna veredus eller lindor, skyddar och e snyggt
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
förbygel/martingal vid hoppning eller ibland vid jogging graman
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
min häst är mörkfux och offtast har vi brunt, beig eller marin, händer att vi har vit ockå.
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
brun lädergrimma i hagen samt vid skötsel och brun snyggare grimma vid tävling/transport.
 
Sv: Vad använder du?

Jag har tråkigt, så..

*Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?

Varierar, dels beroende på häst och vad jag ska göra. Valacken går på tredelat med kula (inte droppe i mitten) till vardags, går på ett rakt mullen mouth vid hoppning för att ha inte ska lyssna så mycket på mattes fippel :devil: Numera händer det aldrig, men förr gick han på kandar ibland med. Hans bett är valda för att han tycker om dem, och han vill ha tungfrihet. Andra hästar har haft andra bett, och i bettbiblioteket finns både raka, tvådelade och tredelade, med eller utan fullcheck, med fasta ringar, med lösa ringar. Som ger tungtryck eller som ger tungfrihet. Smala och mindre smala. Har även två Myler Comfort tränsbett, samt ett waterfordbett och ett ponnyhack.

Storlek så är samtliga i 10.5 - 11.5 cm, utom åringens som är 9.5 cm.

Tränsen är vanliga engelska med engelsk nosgrimma, ej nedre rem. Har 2 till respektive häst (utom åringen, han får minsann nöja sig med ett. Han har ett tredelat med droppe, smalt förresten)

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?

Valacken har en Hubertus Kosack Comfort Flatback. Varför, tja den passar honom, och mig? Och vi rider inte ren dressyr längre så en ren dressyrsadel känns som en onödig lyx. Den är mörkbrun.

XX-stoet hade (tja sadlarna är ju kvar men inte hon..) en svart Crown Warmblood dressyrsadel, och en mörkbrun Morris & Nolan ponnyflatback. Samma anledning varför som för valacken, passade henne och passar mig.

*Har du benskydd/senskydd och varför?Ja, alltid. Billig försäkring om olyckan är framme. Beroende på vad jag ska göra har jag senskydd, eller mer heltäckande skydd + boots. XX-donnan hade fälttävlansskydd med stålskena i hagen, runt om, samt boots. Av uppenbar anledning..

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?

Jag har en graman, som sällan används, den brukar mest få rycka in som tyglar vid visningar vid hand (långa och bra). När jag använde/använder den var det för att visa hästen vägen framåt - nedåt. Har en chambon med som jag aldrig använder, köptes inför ett ryggrehabprogram för valacken då det var vetorder på lång och låg, om det så krävdes hjälptyglar för det i början (för att få hästen att inse att smärtan var borta)

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?

Har grått som färg, haft det både till skimlarna och den mörkbruna. Kommer mest troligt fortsätta ha det oavsett färg på häst i framtiden. Har en uppsättning i 'kamel' också.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.

Vet inte hur många jag har, 5 - 6 st per häst kanske? Alla utom åringen åker i lädergrimma till 'fint'.
 
Sv: Vad använder du?

Har oxå tråkigt...

*Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
3-delat smalt, minns ej strlk, för att ligger bra i munnen. Pullarnosgrimma, då det inte klämmer ihop käken så mkt.


*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför? Butet hoppsadel :love:ljusbrun för att det är en otrolig sadel att rida i, man känner varje rörelse hästen gör m ryggen.


*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Martingal vid hoppning - vill inte få en ev blåtira..

*Skydd Eskadron senskydd fram och eskadron strykkappor bak


*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst? Brun häst, mest blå grejer men det är ganska blandat.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
lädergrimma med fårull i nacken vid transport. Vanlig söndertuggad (av mkt bita-i-grimman-leken) bucasgrimma i hagen.
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Tredelat sprenger kk ultra har jag för mig att modellen heter. stl 11,5 jag använder det för att det är det bett som ligger stadigast och bäst i hästens mun.

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?

Svart kentaur medela dressyrsadel. Varför? den passar perfekt på hästens rygg, var den sadelutprovaren rekommenderade. Jag gillar den, man sitter stadigt!

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Alltid benskydd runt om. Nu är hästen broddad så boots på alla 4 vid ridning. Senskydd vid hoppning annars höga damasker eller lindor på alla 4. Använder elastiska lindor med eskadronpaddar under. Fleecelindor och back on track paddar som stallbandage.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Har testat gummisnodd vid longering, annars är jag inte så mycket för hjälptyglar.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Jag gillar blått så hästen har flera blåa schabrak. Har annars varierande färger ex marin, grått, grönt, beigt, svart. inga riktigt gräsliga skrikiga färger.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv
Repgrimma och nylongrimman används oftast på hemmaplan. Ska vi iväg på finare tillställningar eller åka transport så åker lädergrimman fram istället.
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Jag använder olika tredelade, rakt pelham och hackamoore, alla bett är storlek 12,5. Jag använder olika för att se vilket hon passar på och för att hon passar med det! Hackamoore använder jag vid lite lugnare ridning, pelham vid dressyr och hoppning, likaså de tredelade!

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Jag har en brun syntetsadel av märket Wintec, en allround sadel. har även två westernsadlar men dom rider inte jag i! Tycker att den sadeln funkar bra, men jag skulle vilja ha en dressyrsadel för jag håller mest på mede dressyr, för önska mig!:bump:

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Jag brukar använda boots fram, senskydd och strykkappor när jag hoppar och lindor vid dressyr. Vid tömkörning, voltiga brukar jag oftast ha bara boots, eller lindor oxå. Jag använder boots för att hon kan kliva på sig, hon är lite snubblig, lindor vid dressyr för att de är snyggt och bra, skyddar mot slag m.m, och den andra mot slag och så!

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Jag brukar inta använda nå hjälptyglar, bara när jag har voltige, då använder jag gummisnodd. Jag använder gummisnodd för att få en bra form, fast det går inte så bra ibland...:cool:

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Jag brukar använda grön, vinröd, blå och vit. Min häst är brun med svart man och svans.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Oj, jag har mååånga grimmor, hemma brukar jag använda repgrimma eller en nylongrimma, det varierar hur de ser ut! När vi åker och tävlar har jag en grimma med nosludd, en svart eller en svart annan grimma, vet inte riktigt vad det är för meterial! Jag har en bild!
n53.jpg

 
Sv: Vad använder du?

Bett - Vanligt 2delat
Sadel - Dressyrsadel (vet ej märke) och en allround stubben
Använder inte benskydd
Inga speciella färger, men mest grönt
Har massa men använder en grimma för tillfället, behöver bara grimma när jag tar han ut och in från hagen så det räcker
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 702
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 780
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 202
Senast: Freazer
·
Utrustning Då jag planerar att skaffa häst igen om några år så sitter jag o kollar på utrustning osv. Gillar att ha en färdig plan för hur saker...
2
Svar
30
· Visningar
2 278
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp