Vad använder du?

Hur funkar en kort martingal när hästen går bakom lodplanet?

Ärligt talat så vet jag inte.. Men både min hopp och dressyrtränare säger att det är bra mot hästar som går bakom lodplanet. Det var dressyrtränaren som ställde in den så...
 
* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
- Varierar mellan ett spanskt stångbett i järn och ett smalt bridongbett i mässing. Betten är 12,5 cm till min stora, grova kallblodstravare. Varför jag valt dessa bett? Hästen trivs med dem, hon trivs med alla bett som hamnar i munnen på henne verkar det som. :)
Jag har flera träns men använder bara två: det ena är ett Cheetakträns som jag för länge sedan tagit av nosgrimman från, det andra är ett "enöras" westernträns.

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
- En Jensen Amiral (dressyrsadel), dark Havanna. Måttsydd till både hästen och mej.
- En Henri de Rivel hopp exclusive, mörk brun. Hoppar inte men använder den när jag rider ut.

*Har du benskydd/senskydd och varför?
- Har benskydd men behöver inte använda dem.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
- Har inga hjälptyglar

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Min häst är svartbrun på sommaren och korpsvart på vintern. Hon har dock alltid sin mjölmule, vilket gör att hon klär i nougat- eller cremefärgat.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
- Jag har en hel drös med grimmor, men använder bara de två som är i läder. Om jag ska åka iväg och träna använder jag den som är renast. :o

Immer
 
* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Oledat tränsbett med rörliga
ringar strl 11,5 för det ligger bra i hennes mun.
Jacson tre-i-ett träns för det är snyggt och sitter bra.

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Svart Wintec500 Allround. Koppjärnet
går att byta.

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Senskydd fram, strykkappor bak och boots
fram.Hon slår i benen och får lätt balltramp.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Nej
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Helst vinrött, grått, marin och grön.
Hon är m.brun på vintern o ljusbrun på sommaren.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Har väl 10-12 st skule jag tro, väldigt
många iaf. Använder lädergrimma när jag åker någonstans.
 
* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
[color="666666"] 3delat sprenger kk ultra (12,5cm) alt. hackamore, hästen fungerar bra på dem. [/color]
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
[color="666666"] Jaguar flatback hoppsadel och en Jaguar dressyrsadel, båda svarta [/color]
*Har du benskydd/senskydd och varför?
[color="666666"] Veredus senskydd fram alt. lindor runt om. För att skydda mot slag och sparkar. [/color]
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför? [color="666666"] Martingal vid hoppning [/color]
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst? [color="666666"] Beige, brunt och marinblått [/color]
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv [color="666666"]Han har en fin beige nylongrimma att ha påväg till hagen, en äcklig betesgrimma någon av Walsh lädergrimmorna när han står på gången eller transporteras. [/color]
 
Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Har ett tredlat Hansbo bett, 10,5cm och ett tvådelat pessoa..båda i mässing..För att hästen fungerar bra på dessa bett och mässing för att matcha övrig utrustning :)
Träns: Använder mest ett tabacco färgat från Willab då vi dressyrar har jag ett svart m bred nosgrimma o tillbaka knäppning..används ej så mkt eftersom jag inte har ngn dressyrsadel än att matcha med :angel:

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
En Wintec 500 Close Contact, tabacco färgad..hoppsadel . För att denna sadel låg bra på min häst då sadelprovaren provade ut, och att den är väldigt skön (och snygg!) Ska köpa en dressyrsadel snart också, har en unghäst så jag har inte haft ngt större behov av en tidigare..men nu rider vi ju mer dressyr så..
*Har du benskydd/senskydd och varför?
Japp! för att skydda mot islag och skador..Har ett par Olympic senskydd fram (svarta) o ett par andra bak..Bra "slit o släng skydd" I terrängen har jag heltäckande skydd m andasfunktion, vet ej märke men dom är bra iaf!! Ska köpa bruna Veredus skydd snart.
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför? martingal då vi hoppar/tränar terräng/rider ut "m fart" för att hon är busig och om hon inte får springa kan hon kasta upp huvudet ibland..mest för min säkerhet så jag inte ska bli nockad heller.
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst? Tabacco färgat på läder, och hästen är brun..PÅ textiler kör vi med marinblått, svart, creme för det mesta.
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
I transporten har hon alltid en svart lädergrimma ibland m fårskinnsnosludd. Den kan hon ha ibland då jag borstar/gör iordning för ridning också.. Till hagen har hon en marinblå m ludd på insidan av båda nack o nos stycke..Hon har även en svart m grå/vitt mönster som matchar ett regntäcke om hon går m grimma i hagen.. o så har hon en röd (numera rosa, solblekt grimma som hon haft på bete..)
 
aha, tyckte att det lät "konstigt", när jag har använt martingal har det varit för att hästen har kört upp skallen i vädret.

hur kort är den?
 
* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför? Billy Allen, 12.5 cm (har både "vanligt" och stång, inte samtidigt alltså). Enöras på stångtränset, vanligt westernträns till tränsbettet. Använder 3-delat bett när jag hoppar, vanligt svart träns då.
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför? Continental Roper (brun) & Kieffer Norbert Koof (svart). Varför? Rider western men hoppar även ibland...
*Har du benskydd/senskydd och varför? Alltid strykkappor bak, Professional's Choice fram vid hoppning/hårdare ridning. Ibland lindor. Skydd har jag för att jag är rädd om pärlan.
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför? Martingal när jag hoppar eftersom hon blir lite "vild och galen"... :D
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst? Svart häst! Grönt, vitt och svart kan man säga...mest grönt.
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv. Inte så många, rensat bort en hel massa nyss. Brukar ta den för tillfället renaste grimman då vi åker bort.
 
*Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Stl på bett 11,5 rekommenderat av tandläkare. Vanligt tredelat bett samt ett rakt pelham som jag ofta använder när jag rider ut (har gjort lite väl många skenfärder). Pelhamet lyssnar han på direkt. Jag har vanliga svarta träns, det ena fodrat med ljusbrunt. Båda har engelsk nosgrimma.
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför? Svart Zaldi allround mot hopp för skogsridning och hoppträning. Svart Passier dressyr för träning och tävling.
*Har du benskydd/senskydd och varför? Benskydd så han inte slår på sig eller får sår av kvistar och pinnar i skogen. Senskydd för att skydda senorna vid hoppning
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför? Använder inga hjälptyglar.
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst? Varierar. Just nu är favoriten marinblått. Vi har haft en grön och en vinröd period. En salig blandning är det kanske oftast. Hästen är en fux med vita tecken.
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv. Jag har tre grimmor. En grön för att ta in och ut i hagen. En svart på lut för när den gröna går sönder eller om den kommer bort så jag inte står utan. När vi åker transport använder jag en naturfärgad lädergrimma som är fodrad i en lite ljusare färg. Hästen är jättefin i den.
 
* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför? för tillfället.. grimma och grimskafft.
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför? en dressyr Frank bain excell svart, pessoa hopp svart.
*Har du benskydd/senskydd och varför? ja för de är en billig försäkring
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför? nej aldrig
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst? han är lila-brun-svart. allt utom grönt och blått.
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv. han har en lädergrimma, transportskydd, svansskydd.
 
* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Jag växlar mellan att använda tredelat, tvådelat och rakt vanliga tränsbett. Mitt sto har storleken 11,5. Jag använder mest ett träns som har remontgrimma, men även andra med vanlig engelsk nosgrimma. Varför? Jo för denna kombinationen fungerar bäst för henne och mig. :D
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
En billig allround just nu. Har inte bestämt mig än för vad jag ska köpa för sadel än.
*Har du benskydd/senskydd och varför?
Benskydd ibland när vi ska ut i skogen, för att skydda hennes ben men även vänja henne vid dem tills det är dags att använda dem.
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Nej.
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Jag har helst ljuslila på min donna, hon är ljusbrunblack
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Alltför många har jag. Använder alltid min lädergrimma när hon ska iväg
:)
 
Orkar du med flera svar? ;)

Bett?
Tredelat Globusbett stl 12,5
Träns?
Ett för dressyr med vanlig nosgrimma, ett för hopp med pullarnosgrimma.
Bild på Dressytränset och bettet på hästen

Benskydd?
Jag har lindor på alla fyra när vi rider dressyr och Eskadronskydd på alla fyra när vi hoppar/rider ut. Även boots om det är slirigt eller om vi ska hoppa terräng.

Hjälptyglar?
Nepp. Red med snodd lite förr men jag har insett att det inte stämmer med min syn på hur en häst fungerar och hur jag bör rida. Med rätt sits och en muskulärt rätt häst ska inte snodd behövas enligt mig.

Diskreta, snygga färger. gärna grått :love:
 
Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
1. Bettlöst; Modifierad Lindell i nylon.
2. Bettlöst; Bitless Bridle i nylon med teddyfoder.
Använder bettlöst för att jag inte gillar tanken på hård metall i munnen plus att det finns viss forskning gjord som visar på att bettet på flera sätt stör och gör illa hästen.
3. Ett enkelt nackstycke med ett rakt muffbett i storlek 10,5; används väldigt sällan och finns till bara "ifall att" man skulle vilja pröva; det raka bettet passar honom bra och han är lugn i munnen med det, men han blir ändå spänd i käken (detta även om man rider på långa tyglar hela passet)

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Just nu har jag en islandssadel av märket Ulan för att det är den bäst passande bomsadel jag hittat; men den ska säljas snart eftersom varken jag eller hästen trivs med den ändå.

Har beställt hem en svart Flexion SBS av dressyrmodell (bomlös sadel som nästan ser ut som en vanlig dressyrsadel). Detta för att jag tycker att det är befängt att tro att en stel sadel kan passa på en rörlig rygg (muskler och rygg kan ju röra sig beroende på huvudposition, samlingsgrad, ridväg och gångart; Och ryggen rör sig olika i VARJE steg).

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Jag har inte, men jag överväger att skaffa bakbensskydd för att han börjar få kala fläckar på bakkotorna (inga sår och han slår sig inte; han bara går och gnider och skaver bort håret).

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Använder inga hjälptyglar eftersom att jag anser att de som är duktiga nog att inte missbruka dem behöver dem inte. Det betyder att jag får ANSTRÄNGA mig för att få min häst att gå bra istället för att ta någon genväg/senväg (vilket egentligen alla borde göra istället för att sätta på en hjälptygel för att man inte kan bättre*). Inte ute efter att starta diskussion; utan vill bara förmedla min åsikt, att jag inte tänker tillåta mig själv att ta någon genväg/senväg för att jag är lat, omotiverad att lära mig, eller okapabel till att erkänna att jag behöver lära mig något.

* martingal vid hoppning på hästar som vill kasta upp huvudet kan jag finna befogat då den är till för att skydda ryttarens tänder och näsa, inte för att få in hästen i någon falsk "ram"

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Naturfärger som svart och brunt är mina favoritfärger. Min häst är vanligt brun.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Jag har två grimmor; ena är en reservgrimma (ifall att han tappar bort en i stora sommarhagen, eller om jag vill ta hem och tvätta ena grimman). Jag åker inte iväg någonstans just nu, men jag skulle nog inte använda något annat då; är nöjd med min nyinköpta, svarta och supermjuka nylongrimma. Kanske att man köper sig en lädergrimma senare, men jag har inte hittat någon i min smak ännu.
 
* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
han har olika bett, mellan 8,5 till 10,5. mässing och vanligt. mässing för att matcha utrustning :). tvådelade bett, ett rakt. rider även med sidepull, hackamore, i grimma och med enbart en remontnosgrimma. för att det funkar bra :).
har ett lyckås pullarträns rödbrunt (mer brunt) med mässingsspännen.
ett svart jacson kosmos aachenträns med jacson pullarnosgrimma, mässingsspännen.
ett svart jacson novarro dressyrträns med bred tillbakaknäppt nosgrimma, mässingsspännen (använder nästan aldrig detta, men använder det som hackamoreträns istället)

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining
(hopp,dressyr)och varför?
har en Terry's hoppsadel (flatback) som är JÄTTESKÖN, mörk tabbacco-färgad/ljusbrun, ser ut som en pessoa i modellen.
hade en svart griffin allround förut, såld nu.
ska köpa en dressyrsadel inom kort.
*Har du benskydd/senskydd och varför?
har German Line rödbruna/bruna lädersenskydd + låga bakstrykkappor med mässingsspännen :love:.
även två par Norton senskydd (svarta och vita) och ett par svarta norton låga bakstrykkappor.
dessa är lite mer slit och släng skydd/hemmaskydd.
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
har en martingal med förbygel, matchande i rödbrun/brunt läder med mässingsspännen.
använder den lite då och då.
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
tidigare när jag hade svart sadel och träns och mässingsdetaljer körde jag med svart och guld på det mesta.
nu när jag har brunt med mässingsdetaljer (och blå resår på martingal och skydd) så kör jag med blått (med guld pp), ska köpas creme med blå pp och guld pp, även creme och brunt.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv
har massvis med haggrimmor, en gammal lädergrimma som jag inte använder (sliten och ful) ska köpa en ny, och en lite mer fingrimma som är blå med morötter och äpplen på :D
 
funderar fortfarande på den korta martingalen..?
hur kort är den, vad har den för inverkan?
 
* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför? Har just bytt från rakt rostfritt bett till ett rakt Happy Mouth tränsbett och än så länge verkar det som om jag hittat "bettet med stort B". Rider även på hack, tredelat tränsbett och kandar om omväxlingens och utbildningens skull. Stl. 11,5 på alla bett. Tränset är ett vanligt svart från Hööks, med engelsk nosgrimma. Hon kan inte gå utan nosgrimma då hon kan lägga tungan över bettet om hon blir spänd, men hon behöver inget "hårdare" än en löst spänd engelsk nosgrimma.

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför? Wintec 2000 allround, svart. Wintec har en form som passar bra på min häst. Egentligen ville jag ha en hoppsadel, men när jag köpte min fanns inte Wintecs hoppsadlar i handeln än och jag hittade inga andra passande sadlar i rätt prisklass. Tycker dock att min sadel funkar utmärkt som hoppsadel, däremot ska jag köpa en dressyrsadel någon gång (gärna en Piab Redline, har lånat en sån förut som passar både mig och hästen).

*Har du benskydd/senskydd och varför? Alltid skydd på frambenen, då min häst är lite klumpig av sig, och senor är så svåra att laga... Vanligtvis Eskadron senskydd. Vid dressyrträning händer det att hon har lindor runt om istället, alternativt damasker fram. Har även boots fram när vi hoppar, av någon anledning hoppar hon bättre då, kanske hon har trampat sig någon gång utan att jag märkt det.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför? Martingal vid hoppning, eftersom hon kan slänga upp huvudet.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst? Wanessa är brun mot det mörkbruna, och har mest gröna prylar. På sistone har det även blivit en del beige/brunt och rött.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv. Tror jag har fem grimmor i användbart skick. Nu åker jag varken på träningen eller tävling eftersom vi tränar på hemmaplan och inte tävlar, men annars gäller lädergrimman.
 
* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
-Tredelat i gulmetall, storlek 10,5 tror jag, vilket han trivs super med. Han har tom börjat gapa efter bettet vilket han aldrig har gjort så länge jag kännt honom (3 år). Träns har vi ett vanligt brunt som jag fått av en kompis. Ibland eng. nosgrimma och ibland en svart pullar. Nosgrimmorna använder jag när det finns risk för att han blir stressad, han har nämligen lärt sig att gapa tidigare... :crazy: Rider på sidepull vilket han oxå trivs utmärkt på.
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
- har ingen sadel... :o är ju en travpålle som ska gå lite som ridhäst vid sidan om. Lånar en passande sadel när jag rider (den är kollad av sadelprovare).
*Har du benskydd/senskydd och varför?
-nej, bara vid snabbjobb. Då är det naturligtvis för att han slår på sig.
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
-Ja, chambon ibland vid körning. Pållen har varit väldigt felmusklad (stjärnkikare) och vi har ännu inte fått till den rätta sökningen. Det går bra utan hjälptyglar, men oftast tar det så lång tid så det känns som han använder fel muskler mer än de rätta då.
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
-svart läder och annars grönt! Min pålle är klarbrun :D ganska ljus.
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
-1 grimma... Den har han överallt. När han sprungit in lite pengar så ska jag investera i en svart lädergrimma. :love:
 
Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?

Jag använder ett tredelat Globus bett på ett vanligt huvudlag utan pann eller käkrem, storlek cob får man anta samt remondt nosgrimma

Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?

Jag har två ridbara hästar, den ena har en Applosa Hippos dressage och den andra Pioneer Deep seat island. Därför att dessa sadlar passar respektive häst, Appalosan är helsvart, Pioneer är tvåfärgad rödbrun och mörkbrun.

Har du benskydd/senskydd och varför?

Nä för det behövs inte.

Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?

Nä det behövs inte.

Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?

Inget som jag har tänkt på, ingen av pållarna har någon speciell färg.

Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.

Hur många till antalet minns jag inte, fler än jag behöver i vart fall. Vid transport används Walsch grimma i läder.
 
* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Tredelat fullcheck i strl 13,5 och tobacco färgat träns med engelsk nosgrimma. Har just det tränset för att jag tycker det är snyggt och passar bra, bettet för att hästen tycker bra om det.

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Har en brun Barefoot/Cheyenne bomfri sadel. För att det är hemskt svårt att hitta bomsadel som passar på pållan, dessutom ändrar hon sig mycket över ryggen beroende på årstid.

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Nej

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och
varför?
Martingal på vintern, dels för att har en liten tendens att köra upp huvudet om hon blir väldigt pigg, dels för att ha något att hålla fast i om hon busar till det :D

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Min häst är brun, svarta ben svart man och svans samt lite vitt på bakfötterna. Hon har mest blått och mörkrött, men också en del beige och mörkgrönt.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Har fyra grimmor just nu. Bucas, supermjuk och jättefin terylene grimma, en repgrimma för NH träning, en svart billig grimma för att ha i hagen (fästa flyveil i) och en lädergrimma för transport.
 
* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Jag är hyfsat säker på att jag har 12,5 det var så längesen jag köpte bett.
Jag använder mest ett tredelat vanligt bett med rundad mittdel. Till det har jag antingen pullar, eller aachen träns. Varför? För att hon funkar bra på det.
Jag använder också, fast inte så ofta, tvådelat pessoa och till det har jag aachen eller pullar träns också.
Varför? För när jag galoppjobbar med andra hästar så blir hon stark och ganska skruvad så då är det bättre att ta en mjuk gång än att sitta och ta flera gånger på det vanliga.


*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Svart, Morris & Nolan, hopp.
Varför? För att jag satasar på hoppningen men det skulle vara trevligt med en dressyr sadel också för när jag tävlar dressyr har jag gnaska dåligt stöd.


*Har du benskydd/senskydd och varför?
Jag har senskydd och ´småbakstryk när jag hoppar och senskydd när jag rider längre galopp och konditionsritter.
Varför? För att skydda benen. ;)


*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Martingal vid hoppning. För att hon inte ska kunna taupp huvudet för högt då hon blir het. Halsförlängare vid longering och tömkörning.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Hästen är skimmel ( BILD ) och har oftast marinblått eller krämfärgat

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv
4 grimmor. Jag använder alltid lädergrimman när hon ska åka transport och på tävling men har med mig en vinröd el en blå som extra grimma.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 702
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 780
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 202
Senast: Freazer
·
Utrustning Då jag planerar att skaffa häst igen om några år så sitter jag o kollar på utrustning osv. Gillar att ha en färdig plan för hur saker...
2
Svar
30
· Visningar
2 278
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp