Vad är det för roligt med rosetter?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare _anonym_12
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 54
  • Visningar Visningar 6 632
A

_anonym_12

Ja som frågan lyder vad är det för roligt med dem?
När jag tävlar vill jag ha hederspriser som täcken, grimma.
Vet inte var man ska göra av rosetterna, tycker det är fult att sätta upp på vägen.
Nä jag ser inte nöje med dem.
Varför tycker ni? vad ska man ha dom till ? varför ska man vinna sånt? Tycker det är onödigt.

Sv: Vad är det för roligt med rosetter?

Alla tycker då olika ;)
Mina åker iaf upp på väggen, tycker de är rätt kul faktiskt. Skriver på baksidan när de var och vart de var nånstans typ.

Alla tycker då olika ;)
Mina åker iaf upp på väggen, tycker de är rätt kul faktiskt. Skriver på baksidan när de var och vart de var nånstans typ.

håller precis med dig :D rosetter är nice:love:

Hänger alltid ca en vecka på boxdörren så alla får se hur duktiga vi varit...:D Sen har jag dem uppsatta i ett stallskåp, varje gång jag öppnar det ser jag dem och blir :D. Kanonterapi när det gått dåligt... Har iofs inte allt för många än så det kanske inte är lika roligt med tiden??

jag sätter upp mina på väggen i mitt rum. kanske har 100rosetter med hund/katt/häst. skriver på baksidan datum, klass, häst mm.
tycker det är ett trevligt minne. vill man inte ha rosetterna tycker jag att man ska lämna tillbaka dem efter prisutdelning/när tävlingen är slut. så ohyffsat att slänga!
eller så kan man ge nån rosett till ett barn att leka med tex.

jag har vunnit grimmor mm, visst det är kul, de första gångerna.. men när man har 511 grimmor, innetäcken mm så är det inte så kul, då skulle jag hellre vilja att startavgiften var lägre.

Jag är en riktigt barnslig rosettälskare.
Visst, det är jättekul om man vinner täcken eller grimmor. Men ofta är dom i fel storlek ändå och blir liggande. Många ggr har det oxå varit billig skit.
Nä, rosetter e bäst!! Ju mer färgglada och glittriga desto bättre:love:
Jag har en rosett som är en jubileumsrosett, alla fick en sådan och den är inget pris i sig. Men den är stoooor och glittrar fint:love::love:

Visst, det är kanske kul att få en grimma eller ett täcke lite då och då, men hur kul är det när man har vunnit 10? Eller 20? Inte sällan får man strl Helt-Fel också. Nu har jag flera hästar och täcker många storlekar, men så är det ju inte för alla.

Jag tycker rosetterna är trevliga och fina, jag minns tävlingen bakom varenda en som hänger på väggarna här hemma, och jag har hellre dem än 200 grimmor...

det är ju kul att ha kvar! Jag skriver på baksidan av dom så man vet vat dom är i från och sånt. Sen så ser ju alla att man är duktig om man har många :D haha, nämen jag blir så glad när jag ser mina rosetter, även fast jag bara har 4 st. Och av dom är 2 typ "tröstpriser" xD)
Mina åker upp på mina tavel lister :D

Jag älskar dessa rosetter!!! :love: Fråga mig inte varför, men jag tyckte att det var så roligt att få sätta upp en ny på väggen bland de andra...o att sedan skriva datum, klass osv på baksidan av rosetten. Så självklart ska de upp på en vägg o ofta har man ju en speciellt minne till varje!!! ;)

Jag använder dem som dekorationer.
Tex. har jag ett stort porträtt av mig och min första egna häst, i ramen på den hänger den enda rosett jag vann med honom.

Gjort en scrapbooktavla med gamla sköthästen där hänger våra två förstapris rosetter.

Samt min älskade häst, numer avlivad, som mina två blå rosetter hänger vid hennes namnskylt som sitter på min vägg.

Minnen :love:

dom är ju jättefina!!:love:
älskar rosetter!

och säger som de andra hellre 200 rosetter än 200 grimmor:angel:

Det bästa är när man vinner en rosett OCH tex. en grimma ;)
Jag har mina på väggen, och jag älskar rosetter!

Visst, rosetter i all ära. När jag börkade tävla var det verkligen skij att få rosetter men när det började närma sig hundra tyckte jag inte att det var något speciellt längre. Hade mina uppsatta på väggen i mitt rum förut men nu ligger de bara intryckta i en av mina garderober, vilket kanske är lite onödigt. Men funderar på att sätta upp dem i vår nyinredda sadelkammare här hemma, men vi får se ;)

äsh då, jag har ca 115st (alla uppe på väggen, inte bara hästrosetter) och jag blir riktigt besviken att åka på en tävling och inte få några rosetter med sig hem :o

Jag tycker inte själva rosetten är så himla kul, det roliga är att sätta upp dom på väggen, titta på dom, och komma ihåg olika minnen från varje tävling :).

Jag är pedantisk med mina rosetter. De får inte vikas på vägen från tävlingen, de ska hänga rakt och på rätt plats på väggen, de ska ha tydlig text på baksidan (var det var, vilken häst, datum och tävlingsgren) och de ska dammas av med jämna mellanrum. Samt att de inte får hänga för nära ett fönster så att de blir solblekta! Rosetterna för min nuvarande enda tävlingsponny tar upp en hel vägg nu, och fler ska det bli. (Hoppas jag!) Det är en ordentlig klapp i ryggen när man har haft en dålig dag på en tävling eller träning, att titta upp på rosett-väggen och tänka: "Vi suger faktiskt inte, vi har lyckats få ihop alla de där rosetterna tillsammans!"

Och plaketter älskar jag! :D Dessvärre är inte stallet färdigmålat än, så jag har inte kunnat sätta upp alla mina. Otålig!!!

Tycker att det låter lite bortskämt att bara vilja ha täcken och annat som pris, sånt kan väl köpa om man så gärna vill ha det? Rosetter kan man bara vinna, det är ett kvitto på att du och din häst har kommit någonvart med träningen.

Man kan köpa rosetter också... :angel:;)

Annars måste jag bara säga att jag är som dig! Rosetterna ska hänga fint hela vägen hem, tas sedan direkt till mitt rum. På baksidan skriver jag tävling, datum, häst, klass, poäng (tävlar islandshäst), placering totalt om det var blandad final... Kort fakta alltså. Sedan hängs alla upp enligt vissa principer. Blågula först såklart, sedan blå osv. Först i varje "färg" de jag är mest nöjd och stolt över. Sist hänger CR-rosetterna och lägerrosetterna från många år tillbaka.
De måste hänga snyggt, jämna mellanrum, utan solljus eller eventuella dreglande hundar ;), dammfria... Förutom hästen och sadeln är det nog rosetterna som är mest välskötta :rofl:

*kl*

Lite off-topic, men ändå: Hur hänger ni upp era rosetter? Jag minns när jag var liten, innan jag hunnit börja rida, så var jag med en kompis på ridskolan hon red på, och där hade alla hästarna varsin "tavla" med rosetter och plaketter på boxdörren, tavlan var som ett litet "skåp" för rosetter är ju inte helt platta... Finns det fortfarande sådana "rosettskåp"/"rosettavlor"? Skulle så gärna vilja hänga upp mina rosetter på något SNYGGT sätt som inte samlar damm....

Prova en gammal fönsterkarm ohc sätt plexiglas på utsidan...

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Gnägg Gör en egen tråd på ämnet eftersom jag tycker sånt här är hysteriskt kul 😅 Här kommer Kaj som människa! Roligt med den lilla vita... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 531
Senast: cili
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 880
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Hej, Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i denna situationen och buke brukar ju vara fantastiskt. Ett par gånger om året är vi...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur