Vad är detta för djur?

Bukefalos 30 år!

MidnightSoul

Trådstartare
Hittar regelbundet en sån här i min lägenhet. Aldrig sett mer än en i taget.
20260530_160420.webp

Hittade detta foto på de olika malarna som jag tyckte var intressant (nåja 😬😅) för att se skillnaderna mellan de olika malarna.
art-comparison.png

Klädmal, pälsmal, indian meal moth och mjölmal.

Det måste inte vara klädesmal, kan vara andra sorter men det finns malfällor man kan hänga upp, som drar till sig såna om det finns fler.
Jag brukar också se nån ibland, vit eller brunbeige, men denna fastighet har långvariga problem med mal på vinden, så ibland kommer de in i lägenheterna via trappuppgången.

Är det inte en mal?
hero.webp

Fjärilen äter inget men larverna gör det dock... 😬
Inte set några larver. Ser som sagt en i taget. Vet inte om det betyder att jag har larver eller inte. Liten fjutt är dom iaf. Katten brukar få tag på dom tillslut. Kan dom komma från grannen eller nåt om dom är så få? Denna har levt i duschen i 3 dagar.

Inte set några larver. Ser som sagt en i taget. Vet inte om det betyder att jag har larver eller inte. Liten fjutt är dom iaf. Katten brukar få tag på dom tillslut. Kan dom komma från grannen eller nåt om dom är så få? Denna har levt i duschen i 3 dagar.
Ingen aning, men enligt @Rosett så verkar det som det iallafall. Det man kan göra är väl se om några kläder/textiler har hål i dem 😅

Liknande trådar

• Vilket djur?
  • Om alla djur magiskt förvandlas till samma storlek...
  • Vilket djur
  • Katt rädd för sin egen spegelbild

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar