Vad är detta?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare minnisjasmin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 083
Sv: Vad är detta?

de undrar jag med! men de var som sagt nån gammal orange "pringlesburk" med vitt pulver.

men de finns säkerligen lika morderna o säkert mer hälsosamma produkter nu.

Igår "avlusade" vi honom, jag fick ett sorts medel, som man sätter 10 ml på ryggen/manken och sen dras det in i blodet och lössen dör. Det funkade idag var killen mycket lugnare och kliade inget, då man även kollade så så man döda löss. De funka :love:

Vi tvättade honom även ikväll, och sen då vi va klara, gu va många löss som de fanns ovanpå "pälsen" efter att vi tvättat honom :eek:

Nåja, hoppas de försvinner en gång för alla :)

Fick även veta, att han hade varit på prov för nån månad sedan (före jag köpte honom) och där så hade dom haft höns och hästar i samma hus, och de får man ju inte för höns har massor med löss och sånt, då därifrån fick han de :/

btw, he kan händ att han ha fått lössen från nån annanstans å där han bodd, för där fanns me myki höns å sånt å men huvusaken e att vi för bort dem :)

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 016
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 588
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
875
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka